בנות מערכת - ecolife מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא מטנדורי ההודית – סניף הרצליה פיתוח. הנה מה שהיה להן לומר...



מי הטועמות? נעמה חן - מגישת ecolife ב-eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית.



אנחנו רעבות. מה נזמין?


איך הדיגיטל? נראה שבטנדורי יודעים את העבודה. האתר יפה ונוח, ויש פירוט רחב של התפריטים. אם תרצו להזמין מנה וכל השמות ההודים יבלבלו אתכם, אל דאגה! ליד כל מנה יש תמונה, כך שתדעו בדיוק איך זה נראה, ומה אתם צפויים לקבל במשלוח.



איך המגוון? חייבים לציין שלטנדורי יש מבחר מאוד רחב של מנות, במבחר רחב של תפריטים: ארוחות עסקיות, תפריט ילדים, תפריט ללא גלוטן, מנות טבעוניות וכו'. מנות טבעוניות ומנות ללא גלוטן הן מבורכות בתפריט, אבל כאן מדובר בתפריט עצום. לא גדול, לא ענק - עצום! עשרות רבות של מנות שגורמות לך לבהות באתר ולהתקשות בבחירת האוכל. ממליצות לצמצם קצת כדי להפוך את הבחירה לפשוטה יותר.



איך המחיר? לא מדובר במסעדה זולה, אבל צריך לזכור שיש ארוחות עסקיות ומשתלמות. מנת אורז ב-60 שקלים זו מנה יקרה, גם מנת עוף בכמעט 80 שקלים זה לא זול, יחד עם זאת המנות גדולות מאוד.



צ'יקן טיקה. היה לנו טעים, אבל יש מקום לשיפור. צילום: יח"צ
צ'יקן טיקה. היה לנו טעים, אבל יש מקום לשיפור. צילום: יח"צ



יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? המשלוח הגיע בשקיות נייר, המנות הגיעו בקופסאות פלסטיק הניתנות למחזור וגם לשימוש חוזר.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...

מנות ראשונות:

סמוסה צמחוני - שלושה משולשים פריכים במילוי תערובת ירקות מתובלים (30 שקלים).


סמוסה עוף - שלושה משולשי בצק זהובים במילוי תערובת של עוף טחון ומחית ירקות טריים (32 שקלים).


לחם קולצ'ה בצל - נאן בציפוי בצל מגורד וטבעות פלפל, אפוי בתנור גחלים (15 שקלים).


לחם לאצ'ה פארטה - נאן עשוי בשכבות מקמח חיטה מלאה ללא תפיחה, אפוי בתנור גחלים (15 שקלים).


לחם מיסי מסאלה רוטי - לחם העשוי מקמח עדשים צהובות ותבלינים הודים (15 שקלים).



הסמוסות הגיעו עם ארבעה רטבים: עגבניות עם שום, תמהינדי, כוסברה ונענע ורוטב מנגו עמבה. שני הרטבים הראשונים היו טובים, רוטב הכוסברה נענע היה חריף אש, ורוטב המנגו עמבה היה לא מוצלח כלל. את הסמוסות טבלנו ברטבים, וזה באמת היה הכרחי (ללא הרוטב המנה מעט יבשה). מנת הסמוסה הצמחונית הייתה טובה, לעומת העוף שהייתה פחות מוצלחת. חשוב לציין שהמנות מטוגנות ומלאות בשמן – לא מומלץ לשומרים על המשקל.



הלחמים היו טובים. בת שבע חיבבה את הנאן מהקמח המלא –הוא הזכיר לה מלאווח, ומי לא אוהב מלאווח? לחם הקולצ'ה בצל היה ממולא במילוי לא ברור, אבל למי אכפת כשזה כל כך טעים. לחם המיסי מסאלה רוטי היה חזק מאוד בטעמיו וקצת פחות מוצלח, אבל בכל ארוחה הודית כשרה צריך לחם טוב בצד, והלחמים בהחלט הוסיפו לעושר הארוחה.



מנות עיקריות:

אלו גובי מסאלה - פרחי כרובית צעירה וקוביות תפו"א מוקפצים קלות בתבלינים וזרעי כמון (45 שקלים).


דג טיקה - נתחי דג פילה ללא עצמות מושרים בתערובת מסאלה וצלויים קלות על גחלים (76 שקלים).


עוף בדאמי קורמה - נתחי עוף ללא עצמות מתובלים קלות ומבושלים ברוטב שקדים קרמי ושברי אגוזים (79 שקלים).


ירקות ביריאני - אורז בסמטי עשוי בבישול ארוך בקדירה עם תערובת ירקות, זעפרן, אגוזי קשיו וצימוקים (60 שקלים).



במסגרת חגיגות 33 שנה לטנדורי, השפית רינה פושקרנה יצרה מנות חדשות לתפריט, ומתוכן מגוון גדול של מנות טבעוניות. המנה הטבעונית גם נראתה מצוין וגם היתה מאוד טעימה עם תיבול עדין ומאוזן. אבל - ויש כאן אבל גדול, מדובר במנה עם ה-מון שמן. ה-מון. אוכל הודי ידוע בחיבתו העזה לשמן, אבל באמת שאפשר להפחית, בטח כשמזמינים מנה טבעונית וכבר רוצים ללכת על קו בריא, זה בטח לא מוסיף כאן.



מנת דג הטיקה הייתה הרבה פחות מוצלחת. הטיפול בדג היה לא נכון, הטעמים היו לא ברורים, המנה הייתה חריפה ותחושת ה"על האש" הייתה קיימת בכל ביס. ברור לנו שהדג נצלה על גחלים, אבל במקרה הזה הצלייה הייתה מאוד דומיננטית והפריעה לטעמים.



מנת העוף בדאמי קורמה הייתה טובה מאוד, וגם מלאה ברוטב שהיה פשוט תענוג. הרוטב היה מרכיב דומיננטי במנה, כלומר זו לא מנה של עוף עם קצת רוטב מעל, אלא מנת "מרק" רוטב עם חתיכות עוף נהדרות. רק תשפכו לנו כאן קצת אורז, או תביאו לנו נאן לניגוב, ויש לנו ארוחה מושלמת.



מנת הירקות נמצאת באגף האורז של המסעדה, אבל לא באמת מדובר במנת אורז אלא בארוחה שלמה. המון תוספות, המון טעמים, מנה מגוונת ועשירה. האורז היה עשוי טוב, תוספת הבצל המטוגן שדרגה משמעותית, יופי של מנה צמחונית.



גולאב ג'מון. אפשר שתבוא גם בשבוע הבא? צילום: יח"צ
גולאב ג'מון. אפשר שתבוא גם בשבוע הבא? צילום: יח"צ



קינוחים:


גולאב ג'מון - כדורי גבינה ביתית מבושלים ומוגשים בסירופ סוכר חם ונגיעות מי ורדים בניחוח הל (30 שקלים).


אלייצ'י קיר - פודינג אורז עשיר בניחוח הל (30 שקלים).


חלבה גזר- מעדן מתוק דמוי פודינג, עשוי מגזר וחלב מצומצם במעטפת שברי פיסטוק ואגוזים (30 שקלים).


או גולאב ג'מון – אפשר שתבוא גם בשבוע הבא? מנה נהדרת! כל מי שביקר בהודו מכיר טוב את כדורי הגבינה הנפלאים הללו, והביצוע של טנדורי היה בהחלט נאמן למקור. הסירופ נהדר, לא מתוק מידי, והטעם באמת אלוהי.



פודינג האורז הוא לא באמת פודינג, אלא יותר נוזל צהוב וזרחני, מה שעשוי להרתיע מעט במבט ראשוני. הטעם מרענן, קריר וקייצי, רק שההל שנמצא במנה – מאוד דומיננטי. אם אתם פחות אנשים של הל, ותרו על המנה הזו. לחובבי אוכל הודי בלבד.



מנת החלבה גזר היא תופעה שטרם פיצחנו. בתחילה – היכן החלבה? חיפשנו, גיששנו, חפרנו, התעמקנו, וחלבה לא מצאנו. גזר יש שם תודה לאל - ולא מעט, אבל חלבה לא הייתה בנמצא. המנה מזכירה כנאפה כתומה וזוהרת, אבל הטעם אחר לגמרי. אם להיות כנות – לא אהבנו את המנה. היא הזכירה קצת סלט גזר אשכנזי, שזה בעצם כל מה שהאוכל ההודי הוא לא.



מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם – המנות טריות, חומרי הגלם טובים, אפשר בהחלט לצמצם בשמן. המנות החמות הגיעו חמות, הלחמים היו טריים ונאפו באותו הבוקר.


גודל מנה – מנות גדולות מאוד. אם תרצו לחסוך בכסף, לגמרי אפשרי לחלוק מנה אחת בין שני אנשים לא רעבים במיוחד, או לחלופין להזמין מנה ראשונה – היא בהחלט מספיקה בגודלה לאדם ממוצע.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "טנדורי" קיבלה את הציון הממוצע –3.5! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים, אבל יש מקום לשיפור! נפגש במשלוח הבא!