בייק אוף: כמו כל שנה, גם השנה, חג השבועות הוא חגן הרשמי של עוגות הגבינה. מיטל שרעבי יצאה לסיור קונדיטוריות לבחון את הטעמים החדשים, ההגשות השונות וכל מה שצריך בשביל להפוך את החג לחגיגה אמיתית, אפילו לטבעונים.


קונדיטוריית "ביסקוטי"

ציפוי מענג, צילום: בועז לביא.
ציפוי מענג, צילום: בועז לביא.



"ביסקוטי" מציעה קולקציית מאפים חלביים, שבמרכזה עוגות גבינה אפויות וקרות המשלבות ריקוטה ומסקרפונה. בין המאפים: טורטה ריקוטה פטל ועוגת פלורנטינה.


מחיר: החל מ־58 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: הטורטה ריקוטה הייתה מושלמת, בין היתר הודות לשילוב המוצלח בין פירות לגבינה. החמצמצות של הפטל נתנה טוויסט מעניין. גם הפלורנטינה לא פחות ממושלמת. הציפוי היה מענג עם מרקם קריספי.




רשת "רולדין"

קלאסית ומעודנת, צילום: יח"צ.
קלאסית ומעודנת, צילום: יח"צ.



"רולדין" מציעה שלל מאפים ועוגות כגון עוגת גבינה אמרנה המשלבת צ’ייסר קולי פטל ומוס מסקרפונה, עוגת צ’אנקיז ועוד.


מחיר: החל מ־59 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה הגבוהה הייתה קלאסית ומעודנת. עוגת הגבינה אמרנה, שמשלבת שוקולד לבן, יצרה שילוב מושלם וקיצי.






מאפיות "ג'ייקובס"

חמצמצות עדינה, צילום: רוני נחמיאס
חמצמצות עדינה, צילום: רוני נחמיאס



ב"ג'ייקובס" מציעים מגוון עוגות גבינה אפויות, מוסים, מאפים מלוחים, לחמי שאור ועוד.


מחיר: החל מ־49 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: אהבנו את עוגת הגבינה הקיצית - עוגת גבינה אפויה על גבי בצק פריך בעיטור קרם לימון, קצפת וקראמבל וניל. מדובר בעוגה פרשית עם חמצמצות עדינה ומרקם חלק. התקשינו להפסיק לטעום מעוגת הגבינה, המוקה ואגוזי הלוז, שמשלבת קרם קפה מעודן.






ביסטרו “לחם יין"

מרעננת וקיצית, צילום: בועז לביא
מרעננת וקיצית, צילום: בועז לביא



"לחם יין" מציעים מבחר עוגות חלביות, כשהדגש הוא שילוב של פרי המשמש.


מחיר: החל מ־49 שקל לעוגת שמרים.


טעמנו וחשבנו: אהבנו את עוגת הגבינה הקלאסית עם משמש - עוגת גבינה אפויה עם משמשים בליקר אמרטו. העוגה מרעננת וקיצית, אך מי שפחות אוהב שילוב של גבינה ופירות טען שהיא חמוצה מדי.




רשת הפטיסרי "בוטיק סנטרל"

אי אפשר לעמוד בפני הצנצנת, צילום: שרית גופן
אי אפשר לעמוד בפני הצנצנת, צילום: שרית גופן



"בוטיק סנטרל" מציעה עוגות גבינה, מאפי גבינה מתוקים ומלוחים, ושאר קינוחים על טהרת הגבינה. החידושים של הרשת השנה הם קינוחים בצנצנות אישיות, עוגת “גבינה” לטבעונים ועוגת גבינה עם תפוז ושקדים ללא סוכר.


מחיר: החל מ־19 שקל לקינוח אישי בצנצנת.


טעמנו וחשבנו: לא יכולנו לעמוד בפני קינוחי הצנצנת. טעמנו עוגת גבינה עם בראוניז, עוגת גבינה פירורים וטירמיסו אישיים, שהיו פשוט מושלמים. ההגדרה הכי טובה היא חטא קטן. הצנצנות מכילות מנה מדויקת של קינוח, שמגיע במתיקות עדינה. אהבנו במיוחד את הטירמיסו, שהתחסל בכמה ביסים מהירים.





מותג בתי הקפה Arcaffe

חמצמצה ולימונית, צילום: יח"צ
חמצמצה ולימונית, צילום: יח"צ



Arcaffe משיקה קולקציית קינוחים חלביים, שכוללת עוגות גבינה שונות, בוראסון (שילוב של קרואסון ובורקס), עוגיות ולחמים. בין העוגות תמצאו עוגת גבינה אפויה, עוגת גבינה פירורים, עוגת גבינה־לימון וטארט מונז’.


מחיר: החל מ־59 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: מי שאוהב חמצמצות ייהנה מעוגת הגבינה־לימון, אך מי שלא ממש אוהב לימון - עלול לחשוב שהשילוב דומיננטי מדי. נדמה שבמקרה הזה אין איזון בין המתיקות לחמיצות. מבחינת המרקם, העוגה קצת מוסית, ולכן נמסה מהר מאוד. אולי היה עדיף להציע אותה כעוגות אישיות.





מאפיית "לחמים"

טרופית ויפהפייה, צילום: שני בריל
טרופית ויפהפייה, צילום: שני בריל



"לחמים" מציעה מגוון מאפים, קישים, לחמים וכמובן עוגות גבינה אפויות או קרות, כמו עוגת גבינה טרופית, עוגת גבינה קלאסית, טארט גבינה ושוקולד ועוד.


מחיר: החל מ־45 שקל לטארט.


טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה הטרופית היפהפייה שמשלבת פירות מתוקים הצליחה לקלוע לטעמנו. לעוגה יש תחתית פריכה שיצרה איזון ומשחק מעניין בין המרקם הקרמי לעסיסיות של הפירות.





קונדיטוריית "מתוקה"

טעם מפתיע ומעניין, צילום: יח"צ
טעם מפתיע ומעניין, צילום: יח"צ




"מתוקה" מציעה עוגות גבינה, סופלה גבינה עם פירות יער, בבקה בריוש גבינה דובדבנים ועוד.


מחיר: החל מ־59 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: נהנינו ממוס הגבינה מנגו ותה ירוק (מאצ’ה) – עוגה שנראית נפלא, אך רק כשאוכלים אותה, מגלים מה מסתתר בה. מדובר בעוגה מעניינת, שיכולה להיות הצלחה מסחררת אם אתם מתחברים לשילוב עם התה הירוק. גם עוגת הטירמיסו הייתה מוצלחת.




רשת בתי הקפה “לחם ארז"

פריכה וגבינתית, צילום: חן ניסן
פריכה וגבינתית, צילום: חן ניסן




"לחם ארז" מציעה מבחר עוגות, קישים, מאפים מתוקים ומלוחים, לחמים ועוד.


מחיר: החל מ־69 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה הקרה והמלבי מנגו, עוגה קלאסית על בסיס פריך של ביסקוויטים, הייתה טעימה מאוד. המרקם גבינתי, והמתיקות בדיוק במידה הנכונה.





המאפייה של "יקב תשבי"

אפויה ואוורירית, צילום: אנטולי קרמיצקי
אפויה ואוורירית, צילום: אנטולי קרמיצקי



"יקב תשבי" מציעה עוגת גבינה על פי מתכון מסורתי של האופה יובל אלחדף, שאותה הוא אופה בתנור אבן.


מחיר: 65 שקל לפס.


טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה האפויה על בסיס גבינת שמנת וגבינה לבנה היא אוורירית, כזאת שהייתם שמחים לחתום איתה את הארוחה. המרקם שלה רך ועשיר, ואם שמים עליה ריבה מעל, היא בכלל מושלמת.




צילומים: רונן מנגן, שרית גופן, בועז לביא, שני בריל, חן ניסן, רוני נחמיאס, אנטולי קרמינצקי, בני גמזו לטובה, אנטולי מיכאלו, יח"צ