רעבים למשלוח? בנות מערכת ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא ממסעדת באלינג'רה בתל אביב ושמחו לגלות המון אוכל במחיר משתלם.



מי הטועמות? נעמה חן, מגישת התוכנית, ובת שבע לפר, עורכת התוכנית. אנחנו רעבות. מה נזמין?




איך הדיגיטל?



מדובר במסעדה חדשה שקיימת רק כמה חודשים. אין לה עדיין אתר, וגם אין לה תפריט סופי וסגור. אז בינתיים - חפשו אותם בפייסבוק. אם תהיתם מה משמעות השם "באלינג'רה", פירוש המילה באמהרית הוא חברותא, וזו גם הכוונה של בעלי המסעדה, לגרום לנו לאכול יחד, בחברותא.




איך המגוון?



בתפריט שקיבלנו יש מעט מנות, כמה ראשונות וכמה עיקריות. כל המנות מבוססת על האינג'רה (זה הקטע של המסעדה). האינג'רה הוא הלחם האתיופי שעשוי מקמח טף, ללא גלוטן. הלחם מוחמץ במשך שלושה ימים, טעמו אכן חמצמץ וכשמסדרים על הצלחת את המנות במסעדה, הטעמים של שאר המרכיבים נספגים בלחם, וכך הוא מקבל טעם עשיר יותר.




איך המחיר?



נגזים ונאמר שאפילו זול כאן. המנות הראשונות, וכן המנה העיקרית, שהיא מנת חלוקה לארבעה, יכולות בפועל להאכיל משפחה שלמה מרובת ילדים ומורעבת. אם נסתכל על מחיר מול כמות מזון – יש כאן המון אוכל במחיר זול במיוחד.




יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? יש מקום לשיפור. המנות הגיעו באריזות אלומיניום חד פעמיות. אנחנו כמובן בעד קופסאות שניתנות למחזור ושימוש חוזר. המשלוח הגיע בשקית נייר, אומנם עדיף על פלסטיק, אבל גם כאן מומלץ לאמץ את שקיות הבד הרב פעמיות.


איך הטעם? קדימה, לעבודה...




מנות ראשונות:



סלט נפרו - חיטה קלופה עם תוספות של צימוקים, פיסטוקים, אגוזי מלך וחמוציות (28 שקלים).


חציל בטחינה אתיופית - (28 שקלים).

חציל בטחינה. צילום: מיכאל אנטולי
חציל בטחינה. צילום: מיכאל אנטולי


סלט פרפר - חתיכות אינג'רה עם סלסלה של ברברי - חריף אתיופי המורכב מכמה סוגי תבלינים (28 שקלים).

סלט הנפרו הוא פשוט מעולה. שילוב מושלם של פיסטוקים, אגוזים, חמוציות, נענע, חיטה – וואו, יש לנו חגיגה בפה, הלוואי שהיא לא תסתיים לעולם. התיבול עדין מאוד, מה שלא מאפיין את המטבח האתיופי, אבל כאן יושב טוב. זה לא סתם סלט – זו ארוחה שלמה.

הטחינה האתיופית, שהגיעה עם החציל, הצליחה להדהים אותנו. מה יכול להיות כל כך מדהים בטחינה אתם שואלים? או, זו טחינה מתוקה וחריפה גם יחד.

זה מטורף כמו שזה נשמע, וזה משתלב מדהים עם החציל השרוף - בדיוק במידה. מנה של חציל בטחינה יכולה להיות בנאלית, אבל כאן יש הבקרה ודיוק.

סלט הפרפר הוא סלט פשוט. ממש פשוט, אבל טעים. זו הפתעה מוחלטת כשהטוויסט הגיע בעזרת חתיכות לחם – אינג'רה, וגם כאן יש הפתעה. סלט עם חתיכות לחם זה לגמרי עניין שבשגרה, רק כאן הלחם רך ולא קראנצ'י. הלחם סופח טעמים, והנענע והכוסברה מעיפות את המנה למעלה.



מנות עיקריות:


פסטיבל - כשמה כן היא - פסטיבל של תבשילים (150 שקלים).

תבשילים טבעוניים: תבשיל מנגולד, תבשיל שני סוגי חומוס אתיופי - חומוס טחון וחומוס גרגרים, תבשיל של שני סוגי עדשים (כתומות וירוקות), תבשיל תפוח אדמה עם גזר וכרוב לבן ותבשיל כרוב לבן .

תבשילי עוף ובשר: תבשיל עוף עם ביצה, תבשיל סיגה ווט - תבשיל בקר חריף, תבשיל אלצ׳ה סיגה ווט - תבשיל בקר לא חריף.

מנת הפסטיבל היא מנת חלוקה, כזאת שאוכלים עם הידיים. אז אל תתביישו. יחד עם זאת, זה לא מתאים לכל אחד, אז כדאי לקחת את זה בחשבון מראש.

ועכשיו לטעם, נתחיל עם התבשילים הטבעוניים: את תבשיל המנגולד פחות אהבנו, התיבול היה קצת חסר. מנות החומוס התחלקו לשתיים – גרגירים וחלק.

מנת הגרגירים הייתה מאוד לטעמנו, אבל החומס החלק קצת פחות עבד. הטעמים הדומיננטיים היו חזקים מידי. מנת העדשים הירוקות הייתה טובה, אחיותיה הכתומות קצת פחות התאימו לנו. גם במקרה של תבשיל הגזר ותפוח האדמה, וגם במקרה של תבשיל הכרוב – אנחנו לא נפלנו.

מנות הבשר היו טובות הרבה יותר. התיבול היה מצוין ושתי מנות הבקר היו טובות. הבישול היה נכון, שילוב הטעמים היה נפלא והעוף הרגיש כאילו יצא הרגע מסיר חמין.


קינוחים:



למי יש מקום לקינוח אחרי כל האוכל הזה? נסתפק בראשונות ובעיקריות.


מה עוד חשוב לדעת?



חומרי גלם – המנות טריות, הירקות נחתכו הבוקר, הבשר ישב בסיר כל הלילה, הלחם הגיע חם.
גודל מנה – המנות ענקיות. מנה ראשונה יכולה בקלות להסב עצמה לעיקרית, גם אם אתם רעבים מאוד.
ובשורה התחתונה...

לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "באלינג'רה" קיבלה את הציון הממוצע –4.7 במדד אקו לייף. זה אומר שהיה לנו מצוין. מדובר בציון הגבוה ביותר שניתן עד כה במדד אקו לייף. כל הכבוד,ונפגש במשלוח הבא.