בקרב המתוקשר שבין נוחי דנקנר לשף מסעדת פרונטו דיוויד פרנקל, ככל הנראה לא תמצאו יותר מדי אנשי "מעריב" שיצדדו בטייקון לשעבר, גם אם באופן ענייני הוא, לכאורה, הצודק מבין השניים. למי שאינו בקי בפרטי הפרשה נספר כי לפני כחצי שנה פרנקל סילק, או ביקש יפה – הדעות על כך חלוקות - ממשפחת דנקנר לסיים את הארוחה ולעוף ממסעדתו לאחר שלטענת השף, השפיל איש העסקים את המלצרית. זמן מה לאחר מכן ביקש פרנקל את סליחת דנקנר (במסרון, כי יש גבול להורדת הכבוד העצמי), דנקנר סלח לו ובא לציון גואל. ומה עם המלצרית? ובכן, בשיחה עם המלצר ששירת אותנו השבוע מתברר שהיא עברה להייטק, אולם פה ושם עדיין מפציעה במשמרות חלקיות במסעדה.



לא היינו מאריכים בענייני דיומא כאלה אלמלא השיק פרנקל תפריט קיץ מסקרן ונועז, שלא כולל – שימו לב, אנחנו מדברים על מסעדה איטלקית – אפילו פיצה אחת. למזלנו, סלסילת הלחמים המתכתית שהונחה לפנינו הגיעה כשהיא חמה ושופעת בשלושה סוגי לחמים דחוסים ועסיסיים (22 שקל), והשכיחה מאיתנו את צרות היום. יחד עם איולי ארוגולה מצוין וכמה זיתים דפוקים נהדרים הייתה זאת פתיחה מצוינת לערב.



כה חבל שאחרי פתיחה כזאת, שתי המנות הראשונות שהזמנו מתפריט הקיץ אכזבו. הסביצ'ה (במחיר גבוה, כמו כל המנות במסעדה, של 68 שקלים) עשוי כאן עם נתחי דג פארידה. הוא אומנם מוגש בפרזנטציה יפהפיה של צבעי ורוד (הדג הטרי), ירקרק (קציפת מלפפונים) וצהבהב (שמן זית), אולם אין זה סביצ'ה כשאר הסביצ'אים; טעמו נע בין אנמי לחמוץ, אין בו טוויסט - לא מתיקות, חריפות או עוקצנות - סתם ביס של דג מתובל נכנס לפה ולא מסעיר.




פרזנטציה יפהפיה, אך טעם לא מסעיר. סביצ'ה פארידה



גם טרטר פילה הבקר (76 שקלים) מגיע כשכולו אדום בוהק, רמז לטריותו, ומגרה למראה, אבל לא חשנו בשום טעם מלבדו. לא ציר אנשובי שהובטח בתפריט (ואנחנו קהל שמריח אנשובי ממרחקים), לא שום מטוגן ולא מולסה עגבניות. את חלמון הביצה המובטח בתפריט דמיינו כשהוא מתפוצץ מעל, אבל הוא מגיע קשיח, חלמון שעומד בפני עצמו, שאינו משתלב כלל במנה.



למעשה, זאת הפעם הראשונה מזה זמן שלא סיימנו את הראשונות. נזכרנו שבזמנו, כל הדרמה בין דנקנר לפרנקל התרחשה כשהלקוח החזיר מנות שלא היו לשביעות רצונו, ומפה לשם השף התעצבן ויצא אליו החוצה. מאיתנו נמנע חוסר הנעימות – לא אמרנו כלום כשהחזרנו, המלצרים לא שאלו לפשר חצאי המנות שהוחזרו להם, וממילא פרנקל נעדר מהמטבח באותו הערב (ואולי זה, אגב, מסביר את חולשתן של הראשונות).



המנות העיקריות היו בליגה אחרת לגמרי. הלוקוס הלבן הגיע בדמות פילה עסיסי וטרי, מענג ומדויק, בנתח בינוני בגודלו, על מצע של ניוקי ועגבניות שרי ששחו במעט יותר מדי שמן. מנה טעימה מאוד ומדויקת, אבל קשה להצדיק את מחירה - 178 שקלים. גם האנטריקוט המשויש, לטענת התפריט בן 28 יום, הוא מנה מצוינת (60 שקל ל־100 גרם), עם מוח עצם נמס בפה בכמות נדיבה. כל הכבודה מוגשת על מגש עץ יפהפה, הנתח עצמו הגיע מדויק, השומן מרכך אותו היטב ומלח הגס המושם בצד המגש מאפשר לכל סועד להמליח כאוות נפשו.



קינחנו בעוגת מייפל עם פקאן מעושן, קצף ויסקי שלא הזכיר לנו טעם של ויסקי ו – הפתעה – גלידת תירס עוצמתית (48 שקלים). יחד עם שירות טוב של צוות המלצרים, סיימנו את הערב בטעם מתוק והכרענו: בקרב בין דנקנר לפרנקל, אנחנו בעד הגלידה.





פרונטו, הרצל 4, תל אביב
03-5660915

חדשות האוכל

מנה אישית


סומכים רק על עצמכם ולא על השף? בימים אלה מושקת PUZZLE FOOD - רשת מסעדות אוכל מהיר ואיכותי המציעה חוויה של הרכבה אישית של טעמים, החל מבחירת טכניקת הכנת הבשר ועד לטעמו של הרוטב. התוצאה – על אחריותכם (מרכז ויצמן בתל אביב ובקניון עזריאלי בחולון).



אש במתחם
חנות הפיצות במשקל בשרונה מרקט והרוטב החריף המפורסם בעולם יערכו ב־30־24 ביולי שבוע של הפנינג מיוחד שיכניס הרבה פלפל: במהלך השבוע יציעו בוויה רוסטיקו פיצות חריפות על בסיס טבסקו, כאשר שיא האירוע יתקיים בתחרות אכילת פיצות חריפות.



לאנץ' בייגל
רשת ארומה תל אביב מתחדשת בתפריט חדש. מומלץ לטעום מבייגל הטונה (24 שקל) או בייגל הרוסטביף עם ביצת עין (27 שקל). אלה יכולים לגמרי לשמש כארוחת צהריים. הבייגל טעים, התכולה נדיבה ומפתיעה והמחיר אטרקטיבי לגמרי.