נדירות הפעמים שבהן מוסד קולינרי מסוים הופך להיות שם דבר וממש הופך לחלק בלתי נפרד מביקור בעיר. כך אפשר לתאר את סעיד משיח, הידוע בתור הבעלים של מסעדת "סעיד", שהיתה אחת מהאטרקציות הראשונות לביקור באור יהודה. המסעדה, שבשעריה עמדו אנשים מכל רחבי הארץ, תמשיך לפעול ככל הנראה גם לאחר מותו.



"סעיד הפך את המסעדה לסמל ורבים הכירו את אור יהודה בזכות המסעדה. הגיעו לעיר אנשים גם מאילת כדי לאכול במסעדת סעיד", סיפרה האחיינית, ימית קרקוקלי, בבכי. מסעדת סעיד הוקמה לפני למעלה מ-50 שנים על ידי סעיד משיח, שעלה עם משפחתו מעיראק. "אבא שלו היה מוכר בעגלות וסעיד פתח מסעדה שהפכה לסמל. היו מסעדנים שניסו לחקות אותה, אבל יש רק מסעדת סעיד אחת", היא סיפרה עוד.


ראש העיר, ליאת שוחט, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "הבוקר התבשרתי בצער רב כי סעיד משיח הלך לעולמו. מעבר להיותו אדם עם לב ענק ונשמה מדהימה, סעיד עמד במשך עשרות שנים מאחורי המותג המצליח של מסעדת סעיד המפורסמת. לתושבי אור יהודה בוודאי לא צריך לספר עד כמה המסעדה הפכה לשם דבר בכל הארץ, לפעמים אפילו יותר משמה של העיר".
 
"אבל בשבילי, סעיד היה קודם כל אדם. אדם טוב שלצד הדאגה לעסקיו, הוא דאג לתרום לקהילה ככל שרק ניתן. כנערים מתבגרים באור יהודה, הוא גם היה האבא והאמא שלנו כי המסעדה שלו הפכה לבית השני שלנו. ביום הזה אני רוצה לחזק את המשפחה היקרה. היום אנחנו נפרדים מסעיד בצער, אבל אין לי ספק שהזיכרונות הרבים שקיימים אצל כל אחד מאיתנו של האיש הענק הזה יישארו איתנו עוד הרבה מאוד זמן. יהי זכרו ברוך".