בסדרת נטפליקס “הפוליטיקאי” (אל תצפו, מיותרת לגמרי), כוכב הסדרה, תלמיד תיכון השואף לכבוש בעתיד את כס נשיא ארצות הברית, מבקש מההנהלה לאסור על הקפיטריה להשתמש בקשים מפלסטיק. טענתו היא שהקשים הם מפלסטיק לא מתכלה הגורם נזק לכדור הארץ, ואם נפסיק להשתמש בהם נעזור לעצמנו. ההנהלה מחפפת אותו מכל המדרגות, והוא מתוסכל מכך שמזלזלים בבקשתו. תכלס, הוא צודק; אבל למי אכפת עכשיו מקשים כשיש לנו מלחמות חשובות הרבה יותר?
 
איכשהו, מהפכת הקשים הגיעה לישראל בסמיכות זמנים מחשידה לסדרה: כמה רשתות (כמו לנדוור) וברים (הבלוק) הודיעו כי יותר לא יגישו ללקוחותיהם קשים מפלסטיק. והנה, מתברר שכבר לפני יותר מארבעה חודשים, עוד לפני ששודרה הסדרה, ואף אחד לא חשב שמדובר בבעיה דבילית, ב”טנדורי”, המסעדה ההודית הוותיקה שבכיכר יעקב אגם בתל אביב, הפסיקו את השימוש בקשים מפלסטיק מנימוקים ירוקים. 
 
“זה עוזר לכדור הארץ”, מעדכנת המלצרית ומגישה לנו קשים מנייר. הם פחות נוחים, קשי הנייר, ומתמוססים במהירות, אבל מה לא נעשה בשביל כדור הארץ. שאפו לרינה פושקרנה.
 

למזלנו, לאוכל במסעדה אין טעם פלסטיקי, להפך: תבלינים דומיננטיים, רטבים חריפים ומשקאות עזי טעם הופכים את “טנדורי” למסעדה שקשה לשכוח. 
סמוסה עוף (32 שקלים) וסמוסה כבש (35 שקלים) הגיעו עומדים זקופים כפירמידה, מטוגנים בעדינות וממולאים בבשר בעל טעמים משובחים של חומרי גלם מתובלים היטב: בבשר הטחון מצאנו אגוזי קשיו, אפונה ועשבי תיבול הודיים, ובעוף הטחון מחית ירקות. מנת הפתיחה הזו יכולה גם להוות כמעט מנה עיקרית בזכות המילוי הנדיב.
 
ההודים, כזכור, לא אוכלים פרות, לכן התפריט מציע שלל מנות עוף (וגם קצת טלה) על הגריל בתיבולים הודיים שונים. בלהט החושים, הזמנו את המנה הזוגית הכוללת מספר מנות דגל, בהן שתי יחידות עוף טיקה אדום, שתי יחידות עוף קסטורי, שתי יחידות עוף גואה, שתי יחידות דג טיקה וסיקה קבב (טלה). 
 
“שתי יחידות” הן, למעשה, שני נתחי עוף קטנים המתאימים לשיפוד. לא מדובר במנה ענקית, אבל מגוונת מספיק, צבעונית בגוני אדום־ירוק־לבן, ועושה רושם שהעוף טרי (170 שקלים). המנה לא מגיעה עם תוספת, לכן הוזמנה מנת אורז לבן מאודה (20 שקלים), שבעיקר עזרה לנו להתמודד עם החריפות של חלק מהנתחים.
 
במסעדה, אגב, לא מדברים עברית כלל, דבר המאתגר כמה סועדים. בשולחן ליד פנו למלצרית ושאלו "Can I get קפה שחור?”; בשולחן אחר תהו אם טקילה זו מילה באנגלית. העברית היא מכשול שאפשר להתגבר עליו עם קצת אנגלית וקצת פנטומימה. העיקר שתדעו לומר “קשים מנייר” באנגלית. 
“טנדורי”, זמנהוף 2, תל אביב, 03–6296185