עוד לא החלטתי אם התופעה החדשה של מטבחי הרפאים- מטבחים ללא לקוחות, הם משהו שאני מתחברת אליו. אבל זה לא משנה, מגיפת הקורונה שינתה לחלוטין את ככלי המשחק הקולינריים בעולם ובעיקר את הצריכה של הסועד. אנשים חוששים יותר, אנשים מחפשים את הבטחון והידיעה שהם מקבלים מוצר אסתטי, נקי ובטוח לצריכה. ברור מאליו שיהיו אנשים כמוני שלא תהיה להם בעיה עדיין לזלול אוכל רחוב, לשוטט בשווקים ולהתנסות בכל מיני מאכלים מקומיים מוזרים, אבל בצורה גורפת , הצרכן האישי שינה ועדו ישנה את ההרגלים שלו ורק עוד כמה שנים נראה את ההשפעה האמיתית של מגיפת הקורונה על סצנת האוכל בארץ ובעולם. 
לבינתיים צצות עוד ועוד מסעדות שמיועדות אך ורק למשלוחים, מסעדות בהן מחזיקים צוות טבחים בלבד. מסעדות אליהם קהל לא מגיע או יגיע.  מיזם כזה הוא רוחות של תשוקה.

להביא את המוצר המושלם עד לשולחן הלקוח
רוחות של תשוקה הוא מיזם קולינרי של השפים אלי הופנר ויאיר פיינברג, אולי אפילו לא כדאי לקרוא לזה מיזם אלא מטבח, מסעדה רחבת ידיים המכילה בתוכה 5 קונספטים של מטבחים שונים. הקונספט המורכב הזה בא במטרה להציע אופציה לאנשי האוכל לעבוד מתוך מקום אחד ולהוציא כמה וכמה סוגי אוכל בלי המורכבות של בניית מטבח מיוחד, מיתוג, ריהוט, הכשרת צוות וכד'. כרגע "רוחות של תשוקה" ממוקם בחיפה וישרת את תושבי העיר והאזור עם המטרה הברורה להרחיב את השירות לכל רחבי הארץ. 
היתרון הברור הוא כרגע לאנשי האוכל, היכולת לנהל מטבח ממקום אחד בלי כל ההשקעה של פתיחת מסעדה והיכולת לשנות את הקונספט בהינף יד בלי הפסד כלכלי הוא יתרון עצום. איפה זה פוגש אותנו הלקוחות? בעיקר בדבר אחד חשוב במיוחד- כל המוצרים באשר הם, נבנו, הורכבו וישלחו כדי להגיע בצורה המושלמת ביותר במשלוח. לא מעט מסעדות נתקלות בבעיה כאשר הן חייבות להוציא למשלוח, מנות חזקות ומוכרות שרצו במסעדה, לא מעט לקוחות מתאכזבים כשאר הם מקבלים את המנות האלו באיכות הרבה פחות טובה ממה שהם ציפו, אין מה לעשות, כאשר המנות מתוכננות להגשה מיידית הם יגיעו הרבה פחות טוב במשלוח, אין המבורגר שיכול להיות טעים 30 דקות אחרי הוא יצא מהצליה, אין פסטה שהרוטב שלה חלק וטעים כמו הרגע שהוא יצא מהסיר.
במקרה של "רוחות של תשוקה" בנו יאיר ואלי מנות שמלכתכילה מיועדות למשלוח ולשרוד שינוע ולכן זו בשורה מעולה ללקוח חובב המשלוחים.

רוחות של תשוקה (צילום: דניאל לילה)
רוחות של תשוקה (צילום: דניאל לילה)

בשלב הראשון ניתן להזמין משני מטבחים:  ג'מילה ג'מיל שיציעו כריכים במילויים שונים, והשני הוא  קוקוריצה שיציע מנות עוף. בעתיד מתוכננים סלטים ומתוקים. בין המנות בתפריט של קוקוריצה: חצי עוף צלוי עם מיקס תבלינים ו-3 תוספות לבחירה כמו אורז עם אטריות, פתיתים, סלט ירוק או שעועית ירוקה בשמן זית, שום ולימון; ארוחת סטייק פרגית; ארוחת שניצל בפירורי פנקו; כנפיים ברביקיו; צ'יקן בורגר בתיבול אסייתי בלחמניית חלה. בתפריט שלג'מילה תמצאו כריכים מורכבים ומיוחדים כגון סנדוויץ' זאכיז'ידאן - פרוסות אונטריב ברוטב טריאקי, מיונז מעושן, מלפפון מוחמץ ובצל בגריל; המבוגר טבעוני מפתיתי סויה, עדשים, בורגול ועשבי תיבול עם טחינה ירוקה, חסה, סלט מאשוויה חריפה וכוסברה בלחמניית דגנים; ופוטאטו סלמון מעושן עם סלט תפוחי אדמה וסלמון מעושן ברוטב קיסר, חסה, בצל ירוק וארוגולה בלחמניית חלה.