אני אגלה לכם משהו קטן על עצמי, הייתי צמחונית כעשור כשהייתי יחסית בתקופת הבגרות שלי. לא היה לי קשה, לא היה חסר לי הבשר אבל הגעגוע היחיד שהיה לי, הכמיהה היחידה שאליה התגעגעתי הייתה נקניקיה בלחמניה, כזו של פעם, הפשוטה (טוב אז לא היו אלן טלמורים למינהם) וגם אחרי שהפסקתי להיות צמחונית, נשארה בי החיבה העזה לנקניקיות איכותיות צלויות בלחמניה עם הרבה כרוב כבוש וחרדל.

ולמה אני מתוודה פה על חשקים? כי BUTI & CO חוגגים שנתיים והם עושים את זה בפופ אפ של נקניקיות בלחמניות פרעצל!
עכשיו, כמה מילים על בוטי- מבחינתי הם אחד הסמלים להתחדשות המצליחה של כיכר דיזינגוף וגם בהחלט אחד המקומות הפוולאריים בתקופת הקורונה שיצרה את בילוי השטח. בוטי הם בעצם מעדניה עם מלא דברים טובים ובהתאם לכך היא מספקת כריכים מושחתים במיוחד, בקרואסונים גדושי חמאה או לחמים מלאי קראסט מתפצפץ לצד צלחות של גבינות משובחות ונקניקים איכותיים אותם היינו לוקחים לכיכר המחודשת לצד יין טוב ושוכחים מכל השנה המעפנה הזו.
אבל עכשיו הכיכר מפוצצת, מזג האוויר קצת יותר קר ואני הרבה יותר עצלנית, ולכן פשוט הזמנתי מהם משלוח של נקניקיות הבייתה והמשכתי לשכוח מהשנה המעפנה הזו.

מראה מראה שעל הקיר, מי הנקניקייה הכי טעימה בעיר?  (צילום: אסנת גואטה)
מראה מראה שעל הקיר, מי הנקניקייה הכי טעימה בעיר? (צילום: אסנת גואטה)

מה בתכל'ס?
תפריט הנקניקיות שבוטי עושים כולל נקניקיה מכתף חזיר, אגוז מוסקט וזרעי סלרי / נקניקיה ספרדית – בקר עם תערובת פלפלים / נקניקיית עגל עם גבינת אמנטל שוויצרית / נקניקיית עגל ללא גבינה ונקניקיית מרגז טבעונית. הזמנו את כולם כמובן והתיישבנו לזלול!
נתחיל דווקא מהטבעונית, מסקרנת ממש, הפיקנטיות מרגז סטייל מטשטשת מעט את הטעם המודגש של חלבון התירס-סויה והשוקרוט הקטן שמגיע ליד מוסיף טעמים, בקטגוריית הבשר הספרדית הייתה הצלחה אמיתית בגלל הפיקנטיות הטובה בתערובת וגם התיבול העדין של נקניקיית החזיר ישב יפה בביס. גם נקניקיות העגל חוסלו די מהר  ותכלס נקניקיית עגל תמיד עובדת, יש בה משהו בסיסי ומוצלח עם טעמים לא דומיננטים מידי. מבחינתי החלק שעשה פה את העבודה הכי טובה הייתה לחמניית הפרעצל- וואו ענקי, הלחמניה מושלמת והיא זו שנתנה לנקניקייה קונטרה נהדרת לביס נהדר יותר. דחוסה עם קראסט שחום ותאמינו לי שלא ויתרתי על אף פירור ממנה.

הנקניקיות טובות ועסיסיות ומאד נדיבות בגודלן, לא הייתי מתנגדת ליותר משחק בטעמים, יותר תעוזה- בכל זאת פופ אפ נקניקיות, אז למה לא להתפרע עם נקניקיות איטלקיות, נקניקיות ביין, מעושנות, עם שום ואפילו באמת איזו מרגז בייתית. אבל התוצאה פה היא כיפית, קלילה ובעיקר טעימה ומשביעה - כי מי לא אוהב נקניקיות?


כל נקניקייה בפרצעל 39 ש״ח. /  דיל פרעצל נקניקייה וסיידר גליפט galipette ב- 50 ש״ח. 
ניתן להזמין במקום ובמשלוחים דרך wolt בכל שעות הפעילות וכמובן לקחת לכיכר ולהנות מהאווירה
דיזנגוף 92, כיכר דיזנגוף, תל אביב, טלפון:  03-7775188
שעות פתיחה: ראשון - חמישי 07.30–23.00, שישי 07.30–18.00 שבת 08.30–23.00