כשחושבים על אוכל של אמא, אוכל בייתי ואוכל פועלים עולות ישר מנות כמו קציצות בשר ברוטב עגבניות, שעועית בשר ואורז, קוסקוס עוף וכד'. איפשהו לא ממש חושבים על האוכל הזה כאופציה לאוכל טבעוני, התוספת הבשרית כל כך טמועה בפנים שאנחנו לא שמים לב שהיא רק מעל אותה תוספת מנחמת שעושה את כל העבודה הקשה ומשביעה אותנו.

באחד מימי החורף הקשים, התיישבנו כמה חבר'ה לעבוד והרעב התחיל להכות בנו לקראת הצהריים, ידענו שאם נאכל עכשיו דברים כבדים מידי, פשוט לא נוכל להמשיך לעבוד וגם לא ממש ידענו מה להזמין. אחת הבנות היא טבעונית והיא הציעה את מסעדת "הטבעונית J17" מירמיהו ואנחנו זרמנו. קצת סקפטיים אבל זרמנו.
בימים נטולי קורונה , מסעדת J17 היא מסעדה שמחה למדי עם מרפסת מלאה בכסאות תכולים ואנשים זוללים. המסעדה מתמחה באוכל ביתי עם כל המשתמע בכך, קוסקוס, אורז וקציצות, ממולאים, תבשילים, סלטים ועוד. רק טבעוני.

כל מה שצריך זה חום ואהבה בתבשיל

נתנו ליוזמת הרעיון להזמין לנו לאכול וחיכינו בסבלנות עד לדפיקת השליח. ונחשו מה, לא הרגשנו שלא היה שם בשר, לא הרגשתי שחסר לי בשר ויצאנו שבעים ומנוחמים. אבל רגע אנחנו קופצים לסוף. בואו נספר לכם מה אכלנו:  אפונה ארטישוק בבישול ארוך עם בצלים מקורמלים ועשבי תיבול שהיו מעולים, רכים רכים עם רוטב קצת סמיך שנאכל ברעבתנות עם האורז הבסמטי שקיבלנו. אושפלאו- אורז שבושל עם חלבון חיטה, טופו, גרגירי חומוס, גזר, בצל ופטריות ותבלינים שנתנו את הטעם, תכלס זה הרגיש מעט פחות אושפלאו ויותר תבשיל אורז כיפי ומנחם ומושלם לחורף. לחלבון החיטה צריך להתרגל מבחינת המרקם למרות שכבר יצא לי לאכול חלבון חיטה שהרגיש ממש כמו נתחי עוף ופה עם כל התבלינים לא תרגישו יותר מידי מהמרקם. גם השווארמה טופו הייתה תבשיל כיפי וחורפי וכללה כרובית, פטריות, בצלים מקורמלים, צנובר ועשבי תיבול עם תבלינים חמים, כל זה על ערימה של אורז ואם מסודרים תאמינו לי.

תבשיל לימה על פירה שורשים של מסעדת J17 (צילום: J17)
תבשיל לימה על פירה שורשים של מסעדת J17 (צילום: J17)

מנות שהתחברנו אליהם פחות היו התבשיל במיה, פה הבמיה הייתה רכה מידי והרוטב אנמי וגם בקציצות העדשים ברוטב עגבניות, בצלים ושום היו חסרים לנו טיפה טעמים, הקציצה עצמה הייתה מעולה. בהחלט יכול להיות שבמסעדה נותנים דגש על עדינות בתיבול ובמלח, אבל בבמיה הם קצת פספסו. לעומת זאת התבשיל לימה היה מושלם!! שעועית לימה רכה במיוחד עם פטריות, בטטה, שום קונפי ושורשים ברוטב עגבניות וריחן שנאכלה כמו שהיא ובכפות גדושות מרוב שהיא הייתה טעימה. מנה מעולה אחרת היה הפירה שורשים (בטטה, תפוח אדמה וקולורבי), גם פה היה חסר קצת מלח, אבל ברגע שהוספנו טיפה מלח הפירה נזלל בשניות ועבד ממש טוב עם הלימה ועם השווארמה, מנה נוספת שהגיעה מעולה , אבל איתה קשה לטעות הייתה הכרובית בפסטו וטחינה גולמית- שמירה על פריכות הכרובית, רוטב פסטו מלא שום ותועפות טחינה - מה עוד צריך.
לקינוח קיבלנו פינוק מהמסעדה קראנץ' שוקולד- ריבועי שוקולד מריר, חמאת בוטנים ופצפוצי אורז, כמה כיף ככה טעים.

מה בתכלס
לחובבי הבשר קשה לחשוב על אוכל בלי בשר, אבל אם לשניה לא נקרא לזה טבעוני אלא פשוט אוכל ללא בשר, נוכל להנות מהחופ והשובע שהמנות האלו מספקות. אל תדאגו, ב-J17 יש גם שניצל והמבורגר, קציצות, פיצות, סלטים וכריכים וגם עיסקית די שווה כל יום בין 1200-1700. 
אז אם לפעמים אתם מוכנים קצת להתגמש, שווה להזמין מהם משלוח , לא רק בגלל הנחמדות שלהם בטלפון, או כי מידי פעם זה בריא לא לאכול בשר אלא פשוט כי זה טעים.
להזמנות