הסצנה הקולינרית מתפתחת בערבה הדרומית. אנשי מטבח ושפים רבים העתיקו את מקום מגוריהם לערבה מהמרכז, מגוון חומרי הגלם הגדלים באזור הוא עצום ומגוון בזכות חקלאי הערבה והיצרנים המקומיים המביאים איתם שפע של תוצרת מקומית טרייה ונדירה.
ולכן זה רק מתבקש שטרנד הסיורים הקולינריים והשווקים יגיעו גם לערבה.

בימי שישי בין השעות 9:00-14:00 מוזמן הקהל הרחב לצאת לסיור קולינרי ביישובי הערבה הדרומית שם תוכלו לפגוש יצרנים מקומיים וחקלאים כמו כן תוכלו לפגוש את האנשים מאחורי הסירים - הבשלנים והבשלניות לאירוח מלא טעמים

סיור קולינרי

***הרשמה עד יום חמישי לפני הסיור בשעה 18:00  מחיר 90 ₪ לאדם (מגיל 3)
הכרטיס מקנה 5 טעימות מתוך 7 הטעימות המוצעות:
 יין לצד טעימת גבינות וזיתים תוצרת קיבוץ נאות סמדר
קפה ועוגת תמרים חלומית בקיבוץ יהל
גספאצ’ו עגבניות ירוקות עם מורינגה וחברים בקערת לחם - בסופר פוד טראק בקיבוץ לוטן
בירה מקומית בטעמים מפתיעים - Beerצינות - מבשלת בירה בקיבוץ קטורה
כדור גלידת יוגורט תמרים- בפונדק יטבתה
רול ירוק במילוי בשר מפורק וצ’ימצ’ורי + קטיף תבלינים - חממת חמשת החושים ב"אליפז"
כפות תמרים - קיבוץ אילות

שמש, תמרים ופינוקים בערבה (צילום: יחצ ,חגית גל)
שמש, תמרים ופינוקים בערבה (צילום: יחצ ,חגית גל)

קיבוץ נאות סמדר – יקב בוטיק אורגני - ביקב הבוטיק האורגני שבלב הקיבוץ תוכלו לקבל טעימת יין מזני ענבים הגדלים באקלים מדברי ומעניקים לו ארומה ייחודית. לצד היין תיהנו מטעימת גבינת עזים טריה. כדי להשלים את חגיגת הטעמים יהיו גם זיתים מקומיים. 
קיבוץ יהל – בצל התמרים -  בקיבוץ יהל תכירו את גילה, ממקימי הקיבוץ, ואחרי שתטעמו את עוגת התמרים שלה לצד הקפה תבינו בדיוק למה העוגה שלה מפורסמת. גם בקיבוץ יהל, כמו בכל קיבוצי הערבה, מגדלים תמרים אך פה גם יודעים לייצר מהם מטעמים, שתוכלו לטעום.
קיבוץ לוטן – סופר טראק פוד - בלב הגן האקולוגי של קיבוץ לוטן תמצאו את הסופר פודטראק הכי צבעוני ובריא. שם תטעמו גספאצ’ו עגבניות ירוקות עם מורינגה בעיטור של צ’יפס קייל ותבליני סופר פוד תוצרת המקום, מוגש בקערת לחם בשביל האיזון. צמח המורינגה, הגדל בלוטן, אמנם רק לאחרונה עלה לכותרות, אבל פה בלוטן מכירים בסגולות שלו לא מעט זמן. 
קיבוץ קטורה – מבשלת Beerצינות –  יש מבשלת בירה אחת בערבה בדרומית הדרומית ואותה תמצאו בקיבוץ קטורה. המבשלה, שפועלת מאז 2013 מייצרת כיום 15 טעמים שונים של בירות שחלקן זכו במדליות בתחרויות בינלאומיות. ניל חורגין שעלה לישראל ממרלינד ארה”ב הגיע כדי להפריח את השממה עם טעמי בירה פורצי דרך כמו למשל הבירה המפורסמת “קול מג’הול” העשויה מתמרים שגדלים במטעי הקיבוץ. 
גלידות יטבתה – גלידת יטבתה המשובחת בסגנון ג’לטו איטלקי מיוצרת כאן מידי בוקר מחומרים טבעיים בלבד ומחלב טרי המגיע היישר ממחלבת יטבתה שמעבר לכביש.גלידת יוגורט תמרים היא ה”בסט סלר” של הגלידרייה.
חממת חמשת החושים בקיבוץ אליפז – שף במדבר – את הטעימה של השף רוברט ביטון מקיבוץ אליפז, או כמו שכולם קוראים לו “שף במדבר”, תחוו בחממת 5 החושים של הקיבוץ, והסיבה לכך היא לא רק האווירה והנוף המרהיב של הרי אדום שנשקף מכאן, אלא גם בחירתו של השף המשלב חומרי גלם מהחממה במנה שתטעמו.
כפות תמרים – קיבוץ אילות - בכל שישי מתקיים בקיבוץ אילות יריד אוכל מוכן של מסעדת כפות תמרים ובו תמצאו למעלה מ-120 מנות המשלבות בין מאכלי עמים לבין מטבח עכשווי ותוצרת חקלאית איכותית מהערבה. *כשר

הבשלנים של הערבה הדרומית (צילום: רוני בלחסן,דקל דום)
הבשלנים של הערבה הדרומית (צילום: רוני בלחסן,דקל דום)

 טועמים ערבה - אירוח ביתי בערבה הדרומית 4 בשלנים פותחים את בתיהם לארוחות אינטימיות

 האירוח הביתי מהווה חוויה קולינרית תיירותית בכל העולם ואף מתחרה במיטבהמסעדות. גם בערבה הדרומית החלו בשלנים ושפים לפתוח את ביתם לארוחות אינטימיות ולהציע חוויה אותנטית המשלבת בין אוכל טוב לסיפור אישי.

השף אוהד לוי - השף אוהד לוי ורעייתו ילנה שעזבו את חיי המרכז הסוערים לטוב תהמדבר,  יארחו אתכם לארוחה מדברית משובחת על טהרת חומרי גלם מקומיים ובישול באש חיה בגריל ובטאבון שבנו במו ידיהם. השף אוהד לוי, צמח במטבחיהם של השפים יונתן רושפלד ומאיר אדוני, והוביל את המסעדות המובילות בתל אביב ביניהן - מסעדת "סושיאל קלאב" ומסעדת "צ'יקטי" המצליחה בה היה שף ושותף.
החל מ-320 ₪ לאדם  | מינימום: 6 סועדים | לתיאום ארוחה ופרטים נוספים: ילנה 054-8138890 באר אורה.

 CASAROTI – נטליה קסרוטי -מאיטליה באהבה לערבה.
נטליה, כנראה אחת הדמויות הכי צבעונית שתפגשו בערבה, מארחת בחצר ביתה שבקיבוץ סמר – "קיבוץ כמו של פעם", שעל החיים בו מספרת נטליה. חצר ביתה של נטליה השופעת צמחי תבלין פונה לנוף מדברי משגע ודווקא כאן הסועדים יצאו מסע קולינרי בארץ המגף. נטליה, שנולדה בארגנטינה למשפחה איטלקית, שאבה השראה משתי הסבתות שלה אשר השפיעו רבות על עולם המטבח שלה ולימדו אותה את מלאכת הכנת הפסטה הטרייה. אחרי 20 שנות ניסיון בישול ועבודה במסעדות בתל אביב, נטליה החליטה לפתוח את המרפסת המדברית שלה. אצל נטליה תוכלו ליהנות מתפריט איטלקי המבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים כמו שמן הזית והסילאן שמכינים בקיבוץ, גבינת הריקוטה שנטליה מכינה מחלב הפרות ברפת הקיבוץ והירקות הטריים מגן הירק המקומי.
החל מ- 150 ₪ לאדם | מינימום: 8 סועדים | לתיאום ארוחה ופרטים נוספים: נטליה  052-4562357  קיבוץ סמר

 שף במדבר – רוברט ביטון - חגיגת בשרים במעשנת PIT קיבוץ אליפז
רוברט גדל בקרית גת למשפחה מרוקאית ומגיל קטן בילה בין הסירים של אימו, טעמים שמלווים את המטבחשלו עד היום. לפני כעשור עבר רוברט יחד עם אישתו שלי והילדים לחיות בקיבוץ אליפז, ועכשיו הם פותחים את החצר הקסומה בביתם לאירוח אינטימי בו ישתפו בסיפורי קולינריה לצד סיפורים על החיים בקיבוץ. במרכז החצר של ביתם בנה רוברט מעשנה שולחנית ייחודית הנקראת PIT. המעשנה בנויה בשיטה ייחודית מטקסס , הבשר נצלה בטמפרטורה נמוכה ומבוקרת המאפשרת בישול איטי וארוך שמבטיח מגוון של ארומות וטעמים עשירים. הירקות והתבלינים הטריים מגיעים אל רוברט היישר מהחקלאים המקומיים, מחממת חמשת החושים ומגידולים הידרופוניים בקיבוץ.
מחיר: החל מ- 250 ₪ לאדם | מינימום: 10 סועדים  | לתיאום ארוחה ופרטים נוספים: שלי 054-6150751 רוברט 053-7710006 . 

גליה ברנשטיין - ארוחות בריאות מדבריות
בביתה ביישוב שחרות על גבעה בלב המדבר המשקיפה לנוף עוצר נשימה, גליה מגדלת בחצר ביתה דיר עיזים, תרנגולות חופש וגינת ירק ותבלינים. אלו מהווים חלק בלתי נפרד מהחוויה הקולינרית שמציעה גליה ומשתלבים בכל מנה שהיא מכינה, כמו למשל הגבינות מתוצרת חלב העיזים ולחם המחמצת החלומי בתוספת צ’יה. גליה מציעה מגוון של ארוחות – בראנצ’, ארוחות בריאות או ג’חנון בשבת.
טווח מחירים: 65-120 ₪ לאדם | מינימום אנשים: 5 סועדים | לתיאום ארוחה ופרטים נוספים: גליה 0546663987. שחרות

  

לפרטים נוספים כנסו אל האתר של הערבה הדרומית