השף תומס זוהר, אחד המתמודדים הבולטים ביותר ב"משחקי השף", הצטרף למיזם הקולינרי "קיוב קיטשנס" עם פופ-אפ תאילנדי אותנטי ומסקרן ולא רק במשלוחים אלא גם בטייק אווי. תומס עבד בעברו ב"קפה פופולר", "תאילנדית בסמטת סיני"  ועוד, ההופעה במשחקי השף הקפיצה אותו לתודעה של רבים שלא הכירו את היד המוכשרת שלו. הפופאפ יכלול מנות ארוחה תאילנדית מסורתית, שבמזרח נוהגים לאכול יחד ולחלוק סביב שולחן. המנות בפופאפ מתכתבות אחת עם השניה וכל אחת עשויה בטכניקת בישול שונה כגון: אידוי, גריל, מוקפץ, מרק וכו׳. 

 "תומאס זוהר : ״מדובר בפופאפ תאילנדי מדליק וצבעוני בסטייל של ארוחה משפחתית מסורתית בתאילנד. ארוחת חלוקה למשפחה, לחברים, משהו פאנקי וכייפי שמאפשר לחוות ארוחה כמו שאוכלים בתאילנד, מחבר אנשים ומשלב טעמים שונים וטכניקות בישול שונות. שם בתאילנד לא אוכלים ראשונה ואז עיקרית, אלא בדרך כלל פותחים שולחן, מניחים עליו בין ארבע לחמש מנות ואוכלים ממנו יחד. כאשר על השולחן אפשר למצוא שילוב מנות שעשויות בטכניקות בישול שונות, בהן: מרק, קארי, מוקפץ, מטוגן, מאודה, גריל וכדומה״.

תומאס זהר בקיוב קיטצ'ן (צילום: איתן וכסמן)
תומאס זהר בקיוב קיטצ'ן (צילום: איתן וכסמן)

 מה אוכלים? וואי, אם אתם אנשי אוכל תאילנדי כמוני, אז תזמינו הכל ותקראו רק לאנשים שאתם אוהבים כי האוכל של תומאס יעיף לכם את החך.

התפריט בנוי מכמה שיטות בישול ומכמה קטגוריות: הסלטים מגיכים מתובלים בעזות ומלאי רעננות כגון סלט מנגו בוסר קלמריי 'יאם פלא ממואנג' - טבעות קלמרי, מנגו בוסר, רוטב דגים, קשיו, למון גראס, קריספי שום, עשבים. (אופציה טבעונית עם טופו מטוגן) / סלט עוף במחית צ'ילי 'יאם פריק פאו' פיקנטי- חזה עוף חלוט, מחית צ'ילי תאילנדי, חלב קוקוס, כפיר ליים, בשר קוקוס,קריספי בצל וכמובן סלט פאפאיה איסאני קלאסי שאי אפשר בלעדיו.
בטגוריית הגריל טעמנו: כנפיים מטוגנות 'פיק גאי טוד' בטמפורה, רוטב צדפות, פלפל שחור, למון גראס, הבשר ממש נפל מהעצם והיה עסיסי וגם נגסנו בתאווה בכדורי פרגית 'לאאב גאי טוד מפרגית קצוצה על אורז קלוי, קשמירי גרוס, רוטב דגים, נאם ג'ים ג'או, כוסברה. ביס כיפי מלא רעננות ועוקצנות. בגריל יש גם שיפוד פרגית מתובל וחצי עוף בתבלינים.
למי שלא יכול בלי ווק: תומאס מכין פאד תאי מושלם וקצת אחרת עם דייקון מוחמץ וגם פאד סי יו קלאסי  וקונג פאד מד מנת שרימפס בפלפלים חריפה למידי שתרגש לכם את הפה. אנחנו הפעלנו מזגן בשלב הזה עם כל החום שהצ'ילי הלהיטו ועפנו על ה-‫קאו סוי, מנת קארי עם שורט ריבס, אטריות ביצים, חלב קוקוס, כורכום, שאלוט, צ׳ילי יבש, חרדל כבוש וקריספי אטריות שנתנו את הקראנץ בביס הראשונ. אם תספיקו לפני שייגמר, כמו שקרה לנו, אז לכו על הגאנג ‫פאננג פט שנשמע מושלם - חזה ברווז, חציל תאילנדי, עלי בטל, גלנגל, כפיר ליים, בוטנים, חלב קוקוס, ברוקולי, ליצ׳י. מגיע עם אורז יסמין תאילנדי וספרו לנו איך זה! 

כריך שניצל יפני וקירין אצל תומאס זוהר (צילום: איתן וכסמן)
כריך שניצל יפני וקירין אצל תומאס זוהר (צילום: איתן וכסמן)

***

לזוהר סיפור חיים סוחף שהביא אותו בסופו של דבר להכיר לעומק את המטבח התאילנדי ולהתמחות בו. הוא נולד במדבר וגר עם משפחתו בקרון אוטובוס שלימים הפך קרון רכבת. המשפחה חיה בחווה בה גידלו כבשים, פירות וירקות. שם הוריו הבשלנים היו מכינים אוכל מהרכיבים המקומיים. לאביו אף הייתה מסעדה צרפתית פיין דיינינג בשם טדורנה. בילדותו הוריו התגרשו וזוהר נהג לעבור ממקום למקום, מבית לבית כמאין נווד. כשהתחרר מצה״ל יצא לטייל בעולם וחי במשך שנתיים וחצי באמריקה הלטינית. מאוחר יותר טס למזרח וכבר בנחיתה הראשונה בתאילנד התאהב באוכל שם, בריחות, בצבעים ובטעמים. כשחזר לארץ עבד במטבחים שונים ומוערכים, בהם עבד ב׳הוטל מונטיפיורי׳ וב׳טאיזו׳, שימש כסו שף ב׳הרברט סמואל׳, ניהל את המטבח כשף של ׳תאילנדית בהר סיני׳ ואף יצא לעשות סטאז׳ במסעדת שני כוכבי המשלן Ledbury. כשחזר לארץ הקים את הביסטרו והבר של ׳קפה פופולאר׳. הוא גם הקים כשף את ׳קאנטרי קלאב׳ ולבסוף בתקופת הקורונה פתח את ׳טוקאי׳ - קייטרינג בוטיק תאילנדי.

להזמנות דרך וולט או קיוב קיטצ'ן