מסעדת ״יין - ינג״ המיתולוגית של השף ישראל אהרוני חוזרת למשך חודש ימים ותתארח במסעדה הסינית המוערכת ״פקין״ בין התאריכים 22.8.21 ועד ה- 22.9.21. התפריט המיוחד יכלול מנות אייקוניות שהתגעגענו אליהן ממסעדת יין - ינג האהובה, לצד מנות חדשות ומקוריות שיצר השף ישראל אהרוני לכבוד המאורע.
הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם חברות קיקומן וביונד מיט, שהתפריט המיוחד משלב את מוצריהן האיכותיים.

אהרוני ולי פן בפקין (צילום: אנטולי מיכאל)
אהרוני ולי פן בפקין (צילום: אנטולי מיכאל)

בשנת 2008 סגרה מסעדת יין - ינג של אהרוני את שעריה לאחר 28 שנות פעילות. המסעדה המיתולוגית, שנפתחה בשנת 1981 בשדרות רוטשילד בתל אביב, הייתה לאחת המסעדות הסיניות הראשונות בישראל ונחשבת לאחת מאבני היסוד של הבישול העילי בארץ ולאחד המוסדות הקולינריים שהשפיעו רבות על המטבח שלנו.
כעת מחזירים השף ישראל אהרוני והבעלים של מסעדת פקין, לי פן, את יין - ינג לחיים למשך חודש ימים.  גם הטבעוניים מבינינו יוכלו ליהנות ממנות בתפריט המיוחד, למשל ממנת אהרוני אנד ביונד שכוללת בשר מן הצומח של ביונד מיט במרינדה של יין סאו שינג, הוי סין, סויה ושום עם בצלי שאלוט, קשיו מפורק וערמונים. מוגש בתוך עלי חסה; ועוד. 
לי פן, הבעלים של מסעדת פקין: ״האירוח של יין - ינג בפקין מרגש. יין - ינג היא מסעדה שגדלתי בה והייתי אוכל בה כילד. אני חושב שהדי אן איי שלה מתכתב עם זה שלנו. כבעלים של פקין, מעניין ומסקרן אותי במיוחד לעבוד עם השף ישראל אהרוני. הרעיון ישב אצלי בראש בשנתיים האחרונות ואני שמח שהגענו לרגע שבו הוא יוצא לפועל״.ֿ

השף ישראל אהרוני: “אני לא טיפוס נוסטלגי בדרך כלל, אבל החזרה לימי ׳יין ינג׳ מרגשת מאוד ומעוררת זיכרונות לגבי התקופה״.

 בין המנות: סלט עוף ומלפפון אהרוני סטייל - רצועות חזה עוף קר, מלפפונים, אטריות שעועית, שומשום קלוי, צ׳ילי ובצל ירוק ברוטב טחינה סינית  / באן קריספי צ׳יקן /  חציל מאודה יין - ינג - חציל מאודה בסויה, לימון, שום וג׳ינג׳ר עם בצל ירוק וקריספי שאלוט  /  דאבל פרייד קריספי ביף  - אטריות אורז פריכות, פטריות, ג׳ינג׳ר עם קריספי ביף על רוטב סויה כהה, בצל ירוק ונבטים  / חזה ברווז צרוב בגלייז אסייתי - מוגש עם אורז מאודה / דג מאודה הונג קונג סטייל - לברק שלם מאודה עם פטריות שיטאקי, יין סאו שינג, צ׳ילי, בצל ירוק וג׳ינג׳ר / אהרוני אנד ביונד - בשר מן הצומח של ביונד מיט במרינדה של יין סאו שינג, הוי סין, סויה ושום עם בצלי שאלוט, קשיו מפורק וערמונים. מוגש בתוך עלי חסה ועוד

משה סנה 54, תל אביב-יפו 11:30 - 23:00 בכל ימות השבוע