עולם הפודטק מחליף בשנים האחרונות את בועת הייטק המפורסמת שהייתה פה לפני 2 עשורים, אל תדאגו, אני לא חושבת ולו לרגע שאין יותר סטארטאפים ומיני אקזיטים בתחום הייטק , אבל לצד מעצמת ההייטק שתמיד קיימת פה, נוצרה עוד מיני מעצמה שמשלבת בין 2 הדברים שישראלים הכי אוהבים, הייטק ואוכל - הפודטק.
הפודטק הוא בעצם עולם מטורף ומעניין שבו משלבים בין חדשנות טכנולוגית, כימית וקולינרית, כל תחליפי הבשר שנכנסים לשוק לאחרונה הם חלק אמנם גדול אבל רק חלק, במקביל יש את תחליפי החלב, תחליפי לחם ויש שמועות כבר על תחליף דגים.
EAT SANE שמתמקדת בפחמימות, בלחמים היא חלק מהתחום אבל בדרך קצת אחרת, היא מספקת לאו דווקא תחליף אלא מוצר שבא לפתור בעיה. בואו נתחיל מההתחלה.

סוכרת לכל סוגיה היא מחלה לא קלה שנחשבת מחלה של המערב ומחלה של צורת החיים של העולם החדש. הצריכה המוגזמת של סוכרים ופחמימות, ירידה בתנועה (יותר אנשי מחשב ופחות אנשי עבודת כפיים) ובפעילות גופנית יצרה גל של חולי סכרת בכל הגילאים וללא טיפול נכון ואורח חיים אחר, סכרת מדרדרת למצב מסכני חיים.
חולי סוכרת חייבים בעצם לשלוט בצריכת הפחמימות והסוכרים שלהם ולהגמל מהרבה דברים טעימים כמו בורקסים ומתוקים וגם  מדברים שנחשבים בריאים כגון לחם מלא, בננות ותפוחי אדמה שיכולים לגרום לקפיצה ברמת הסוכר.
הסטארט אפ של רן הירש וד"ר מריאלה גלאנט בא לספק לחולי הסוכרת יכולת להנות מהחיים ומהאוכל כמעט כמו כולם, לא ליצור להם בידול בארוחות משפחתיות ולהחזיר להם את ההנאה מסנדוויץ טוב, משהו מתוק ליד הקפה ואפילו מבורקס! 

"לפני כשש שנים חלתה הבת האמצעית שלי בסוכרת נעורים, המצב החדש והמלחיץ הזה משנה חיים ומשנה חשיבה וגרם לי להבין שאני לא רוצה ללכת בתלם ולתת לבת שלי חיים של אוכל משעמם, מלא בתחליפים לא טעימים וממתיקים מלאכותיים לא בריאים ולבדל אותה מהאחים שלה או מהחברים שלה, אז התיישבתי ולמדתי ובעזרת מריאלה ואנשי מקצוע נוספים הגענו למוצר מדהים שאני גאה בו" מספר לנו רן הירש

ממש כמו לחם רגיל רק יותר טוב EATSANE (צילום: סטודיו דן לב)
ממש כמו לחם רגיל רק יותר טוב EATSANE (צילום: סטודיו דן לב)

הלחם של EATSANE, פותח עולם שלם של הנאה מאוכל, כבר לא צריך לשבת בצד עם ירקות ולראות את שאר המשפחה מתענגת על טוסט, הוא עובד מדהים כלחם קלוי, השוקולד שלהם סוגר פינה לאלו שלא מכורים לקינוחים מוגזמים אלא צריכים משהו מתוק בסוף ארוחה או ליד הקפה ואני כולי ציפיה לראות מה עוד הם יספקו 

הירש חבר לד"ר מריאלה גלאנט ממרכז גלאנט לטיפול בסוכרת והשמנה, שהיא עצמה בת לאב סוכרתי וכיום, רופאה אנדוקרינולוגית המתמחה בטיפול בסוכרת והשמנה, שניהם יצרו מתווה מהפכני  של סדרת מוצרים דלי פחמימות ובעזרת שפים יועצים, דיאטניות ורופאים הם הצליחו ללייצר לחם דל פחמימות, עשיר בגרעינים המבוסס על קמחי אגוזים, שקדים וזרעים ,המכיל רק חמישית (2 גרם פחמימות) מכמות הפחמימות שיש בפרוסת לחם לבן באותו המשקל וגם רק עם 65 קלוריות לפרוסה. הלחם עשיר בחלבון מהצומח, בסיבים תזונתיים ולא מכיל חומרים משמרים וממתיקים מלאכותיים, הוא טבעוני, ללא כולסטרול, ידידותי לתזונה קיטוגנית, ומחזיק חותמת אייל (האגודה הישראלית לסוכרת).
כל היתרונות האלו בעצם יוצרים מענה לאו דווקא לחולי סוכרת אלא בכלל לכל מי שרוצה לאכול פחות פחמימות כגון אנשי הפליאו ואנשי תזונת הקיטו - שתי דיאטות נטולות גלוטן וסוכרים ודלות פחמימות שהפכו לאורח חיים מאד פופולאריים בשנים האחרונות.

כרגע הירש וד"ר גלאנט משווקים לחם גרעינים ופרלינים של שוקולד בטעמי שקדים, שקדים אקזוטי ושקדים קפה, טעימים ממש, אבל, אני אגלה לכם שמתוכננת סידרת מוצרים עתידית שתכלול לחם נוסף ולחמניות וכל מה שצריך כדי לתת לאנשים וילדים בפרט את התחושה שהם לא שונים ושהם יכולים להנות מהביסים הקטנים של החיים גם בלי לוותר על תענוגות.
בואו נודה בזה, לכולנו מומלץ קצת להוריד פחמימות וסוכרים כי כולנו חוטאים בזה לא מעט וזה בריא לנו לטווח הארוך גם ללא קשר לסוכרת.
היום ניתן למצוא את המוצרים בשלל חנויות ברחבי הארץ או לקנות ישירות מהחברה ועל הדרך להתעדכן אילו עוד מוצרים יש להם- לרכישה אונליין ולרשימת נקודות המכירה: http://eatsane.co.il/