חדש! // Cena - בר עם אוכל מדרום איטליה וטאבון של השף תומר אגאי
השף תומר אגאי (ממסעדת סנטה קתרינה) פותח יחד עם קבוצת OTH את Cena - בר אוכל איטלקי תל אביבי חדש. המקום שוכן ברחוב הרצל 10, בקומת הקרקע של מלון הבוטיק "בראון תיאודור" . לב המקום הוא בר ארוך, שבקצה אחד שלו טאבון סיציליאני ובקצה השני חצר רחבת ידיים שמזכירה את החצרות של אמאלפי . המקום מביא איתו אווירה המתאימה לדרינק ונשנוש מצד אחד וארוחת ערב מוקפדת מאידך.  התפריט שיצר תומר, שואב השראה מהמטבחים המסעירים של דרום איטליה בואכה צפון אפריקה: מנאפולי, דרך סרדיניה ועד תוניסיה עם מנות כגון קלמרי טרי צלוי בפחם עם סלט מלפפון בלאדי, נקניקית בקר שמנה עם שומן טלה, כרוב אדום כבוש וצלוי בטאבון, נתח קצבים עם מסבחה של ארטישוק ירושלמי, שיפוד דג ים מקומי צלוי עם תאנה, פיצטות ועוד. תפריט היינות במקום - כמו גם הקוקטיילים - מתרכז באותו אזור גיאוגרפי, ובו מבחר יינות ישראליים ואיטלקיים, שנבחרו בקפידה. 
הרצל 10, תל אביב - יפו טלפון: 03-7660504 ימים ושעות פתיחה: א'- שבת בשעות 18:00-00:30

אותה ברודו בשינוי אדרת // דליקטסן נפתחה על חורבות הבראסרי
אחרי שיפוץ ארוך ו-19 שנה מיתולוגיות, נפתח הדליקטסן המדובר בלוקיישן שבו שהתה מסעדת הבראסרי הוותיקה. החלל יכלול כמו בשאר סניפי הלדיקטסן חלל שימכור מגוון של אביזרי לייף סטייל ומוצרים משלימים לארוחה המושלמת לצד השפע המוכר והאהוב כגון הסלטים המושקעים, הממרחים והרטבים, גבינות מכל העולם, נקניקים, תפריט יינוןת מכובד וכמובן מאפים מלוחים ומתוקים וכריכים,לצד תפריט טייק אווי של אוכל שניתן יהיה גם לאכול בחוץ. השינוי הגדול יהיה הבר האלמותי של הבראסרי שיישאר במתכונת המוכרת וניתן יהיה לשבת עליו לאיזה אפרטיבו או כוס יין צוננת וכמה נשנושים. 
הדליקטסן, אבן גבירול 70, תל אביב,  03-9681010, מ־29.9, ראשון – חמישי 7:00-20:00, שישי 7:00-16:00, שבת 8:00-14:00

דליקטסן (צילום: עידית בן אוליאל)
דליקטסן (צילום: עידית בן אוליאל)

פסטיבל מטבחי השף בבאר שבע
כוכבי משחקי השף חוזרים לבאר שבע והפעם כוכבי העונה הנוכחית אשר ילהטטו תפריט ספיישל בימים שני, שלישי ורביעי 11-13/10/21. כפרה בר תארח את תומס זוהר עם ספיישלים כגון: יאם פלא ממאונג - סשימי טונה, מנגו בוסר, קשיו, למון גראס, נאם ג'ים סיפוד, עשבים ארומטיים / יאם וואן-סן - אטריות שעועית, קלמרי חלוט, עגבניות, סלרי, למון גראס, כוסברה, קריספי שום / גאי גולה - פרגית על שיפוד, קארי דרומי, חלב קוקוס, ליים, בזיל תאי.מסעדת קפאסה תארח את אביתר מלכה עם ספיישלים כגון: ברוסקטה של דגי ים צרובים מתובלים בתחמיץ עשבי תיבול על מטבוחה חמימה ופיקנטית / סיגאר של דג ים קונפי בצלים ומרווה ואיולי ליים / בייבי קישואים צלויים בטאבון בשמן זית על יוגורט עשבים ,סומק ושקדים קצוצים. מסעדת הספריה –תארח את איתי מסלובטי עם ספיישלים כגון: בוראטה, עגבניות מגי בשלות, חלפיניו, בצל ירוק, סומק, שמן זית ישראלי / הום פרייז ניו יורק, תפוח אדמה באטר, בייקון טלה, סרירצה מעושנת / קולונל הספריה, קריספי ציקן מושרה ברוויון, תערובת תבלינים סודית, לחמניית בריוש. מסעדת קמפאי תארח את יהונתן שרביט עם ספיישלים כגון : סמוסה קלאסית במילוי תפוחי אדמה ועלי קארי מוגשים עם צ׳אטני נענע וצ׳אטני קוקוס / פאלאק פניר - גבינה חלב בקר תוצרת בית על תבשיל תרד ,זרעי כוסברה ,זרעי כמון וחלב קוקוס / אורז ביריאני - אסאדו מפורק בבישול ארוך עטוף בצק פריך.
כפרה : 08-6654854 /קפאסה,  08-6655122 /הספריה, 08-665512 /קמפאי,  08-6655999

נבחרת פסטיבל מטבחי השף בבאר שבע. (צילום: אנטולי קריניצקי)
נבחרת פסטיבל מטבחי השף בבאר שבע. (צילום: אנטולי קריניצקי)

מסעדת 'דלידה' פותחת לבראנץ'  
השף יוגב ירוס והשף בפועל של דלידה ג'ייק סייטוביץ, יצרו יחד בראנץ' חדש ומקורי ב'דלידה' בהשראת החנויות והמטבחים של השוק, שהפך לאחרונה למקום החם בתל אביב שני השפים חברו לדוד קישקה, שהפך עם השנים מומחה קולינרי לשוק.  הבראנץ יחל ביום שיש ה-8.10 ויתקיים בכל יום שישי בין השעות 11.00-16.00. במסגרת הבראנץ' יקבלו הסועדים במחיר 129 ש"ח לאדם מנה עיקרית ומגש 'פתיחת שולחן' שיכלול תשע מנות, בהן: בייגלה של פנסו סאלוף של "הסאלוף" וחלה של "הצבי"; צלוחית ירק חי עם סומק בלדי; שמן דואה של "חבשוש" עם רסק עגבניות שטח; מקרל מעושן איקרה של "יום טוב" ובצל בתחמיץ היביסקוס. בין העיקרית שאפשר לבחור בארוחה יהיו למשל: לוינסקי פראנץ' טוסט - בריוש ספוג בבלילת חלב, ביצים ומי זאהר עם 'קומפוט' היביסקוס ושמנת חמוצה; בורקסים תוצרת בית מבצק העלים של "פנסו" מוגשים עם סלט חי בויניגרט רימונים ונענע מיובשת ובהם: תרד וקייל או חלקי פנים או סרטנים וריקוטה ועוד מנות לצד קינוחים ודרינקים בתפריט נפרד.
 זבולון 7, תל אביב - יפו טלפון: 03-536-9627 

בראנץ חדש לדלידה (צילום: יונתן בן חיים)
בראנץ חדש לדלידה (צילום: יונתן בן חיים)

חדש! //סימונצ'ו בייקרי בוטיק טבעוני חדש ביפו של הקונדיטורית סימונה ויילר
סימונה ויילר, חובבת אפיה מושבעת ובוגרת לימודי קונדיטוריה ב"בישולים" שעבדה מספר שנים בכמה קונדיטוריות נחשבות,פתחה את סימונצ'ו – בייקרי בוטיק טבעוני ברחוב סלמה ביפו המציע רפרטואר שלם של מאפים, קישים ועוגות טבעוניות, בחלקם ללא גלוטן. לצד מיני כריכים וקפה משובח. חלק מחומרי הגלם הם שמן קוקוס מכבישה קרה בלבד, טבעי לחלוטין וללא חומרים נלווים, ללא סוכרים מעובדים, רק סילאן טבעי, מייפל טבעי, או סוכר קוקוס. קשיו טבעי לייצור עצמי של "גבינות" טבעוניות, קמחים עשירים בסיבים תזונתיים ועוד.
הקראנצים מבוססים על בצק שמרים כרוך עם חמאה טבעונית שפותחה במקום ומגיעים בטעמים: שוקולד, קינמון, קרם שקדים, בקטגוריית העוגות והטארטים ניתן למצוא עוגת בוסטון - עוגת גבינה אפויה בסגנון שמנת חמוצה. שכבת שוקולד נימוחה ומעל קרם "גבינה" מבוסס על קשיו. ללא גלוטן; עוגת פקאן וניל - בבסיס בצק פריך המכיל כמעט כולו פקאנים. הקרם וניל מכיל קשיו וקרם קוקוס עשיר. נטול גלוטן ועוד טגוריית המאפים בורקס כוסמין מלא - בצק עלים על בסיס קמח כוסמין מלא, והחמאה טבעונית תוצרת הבייקרי בשלל מילויים; מיני קיש כרישה רוזמרין/ בטטה פסטו - בצק פריך מלוח ונימוח ממולא עם רויאל טבעוני על בסיס קרם קוקוס וטופו 
סלמה 3, יפו. 052-524-3334

סימונצ'ו בייקרי טבעוני (צילום: ליאל סאנד)
סימונצ'ו בייקרי טבעוני (צילום: ליאל סאנד)

חדש // שייפ פטיסייר - פטיסרי ללא מצפון קלורי
חנות קינוחים ללא נקיפות מצפון נפתחה על ידי הדיאטנית הקלינית והקונדיטורית תמר שילון, המייצרת מתוקים בעבודת יד ממפעל בוטיק חדש בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. שילון רקחה מתוקים תוך בחינה מתמדת ואיזון של 3 רכיבים: מתיקות טבעית, חלבון וסיבים תזונתיים, כל קינוח במינון הנכון לו עד שהגיעה לקולקציה המדויקת מבחינת התמהיל, הטעם וההרכב התזונתי של כל פריט, כאשר המראה החיצוני לא פחות חשוב. כל הבסיסי הם ללא סוכר והשוקולד הוא מריר איכותי של וולרונה. בין המוצרים: שוקולד- פרלינים (מארז 6 פרלינים ב 38 ש"ח), חטיפי סניקרס (מארז 8 סניקרס 100-112 ש"ח), טבלאות (2 יחידות ב 20 ש"ח), טראפלס (מארז 6 פרלינים ב 38 ש"ח) .  עוגיות- עוגיות חנק (מארז 3 קופסאות ב 100 ש"ח), עוגיות בלונדי / מאפינס (מארז 4 קופסאות של 16 יחידות סה"כ ב 60 ש"ח), בראוניז (מארז 4 קופסאות של 16 יחידות סה"כ ב 60 ש"ח).
נחלת יצחק 28, תל אביב, 052-4881818
ימים א'-ד' 8:00-16:00/יום ה' 8:00-19:00/יום ו' 10:00-12:00 

שייפ פטיסרי (צילום: תמוז רחמן)
שייפ פטיסרי (צילום: תמוז רחמן)

״החצר האחורית״ מעדנייה חדשה במתחם ״חוצות שפיים״ 
אל מתחם ״חוצות שפיים״ הצטרפה מעדנייה חדשה, ״החצר האחורית״  שתמכור מגוון גדול של חומרי גלם מקומיים ומחו"ל לשמן זית, טחינה, גבינות, ירקות הישר מהשדה, פסטות טריות, קפה מהגל השלישי, לחמים ודברי מאפה טריים , אוכל מוכן וגם משקאות אלכוהוליים, על טהרת התוצרת המקומית. הדבש המופלא של מכוורת יוסף, יינות מיקבים ארטיזנליים מהארץ והעולם, גבינות מובחרות של מחלבת נטור ועוד רבים וטובים. הבעלים של המקום הוא היזם גילעד ירקוני שבאמתחתו עבר וניסיון עשיר במסעדנות- החל מבר באבן יהודה, :״אייזק״, ועד ייצור של שמן זית מקומי.
מתחם ״חוצות שפיים״ 09-8349-115

החצר האחורית (צילום: יחצ)
החצר האחורית (צילום: יחצ)

חדש! "רובידה "DELI המעדנייה החדשה של שף עמוס חיון!
השף עמוס חיון,  של מסעדת "רובידה" משיק כעת מעדניה במתחם המוזיאון במזכרת בתיה בסמוך למסעדה שם ניתן למצוא חומרי גלם שמשמשים את המסעדה, קינוחים מיוחדים בעבודת יד, לחמים, גבינות, יינות מיקבי בוטיק ישראלים ועוד. בנוסף נמצא במקום בר לשזירת זרי פרחים מפרחים טריים לבחירה ששוזרים לזרים במיוחד במקום. כשרות: ארגון רבני צהר
שעות הפעילות: א'-ה' 8:00-20:00 | ו' 8:00-14:00 | שבת סגור

בר איטליה פותח ללאנץ
הבראסרי האיטלקי בר איטליה מעדכן את התפריט עם מבחר עשיר של מנות חדשות ומגוונות ופותח את שעריו לארוחת צהריים. לרגל הפתיחה המחודשת,  15% הנחה על כל התפריט בימים א-ה החל מהשעה 12:00 עד השעה 17:00.

בר איטליה (צילום: אנטולי מיכאלו)
בר איטליה (צילום: אנטולי מיכאלו)

תפריט חדש למפגש הגיבורים
המזנון הצמחוני-טבעוני של בית טפר משיק תפריט חדש שכולל עסקיות, אוכל מוכן הביתה כריכים וסלטים. מבין המנות החדשות בתפריט: כמעט סביח - טחינה שחורה, תפוח אדמה "באטר", חציל, עמבה, נבטי אלפלפא, ארוגולה, עגבניה. 28 שקלים; מקסיקני- קציצות ירק, גוואקמולי, איולי צ'יפוטלה, עגבניה, חסה וכוסברה. 28 שקלים; אלו גובי- כרובית, תפוא באטר, ג'ינג'ר שום צ'ילי אדום, למון גראס, זרעי חילבה, כמון, זרעי כוסברה, כוסברה טרייה, בצל, כורכום ועגבניות. 25 שקלים; תבשיל כרוב וגזר אריתראי- כרוב, גזר, תפו״א, עגבניות, פלפל חריף, בצל סגול, שום, רוזמרין. 25 שקלים; פריקית- חיטה ירוקה מעושנת, עלי גפן קצוצים, סילאן, מיץ לימון, בצל, שום, עגבנייה, אורגנו. 25 שקלים; קציצות של שעועית שחורה בצל ופטריות מעושרות בחלבון מן הצומח ברוטב קלאסי של בצל גזר סלרי שום בזיל אורגנו ועקיצה של שאטה ועוד
תל גיבורים 5, תל אביב יפו 03-505-8818 א׳-ה׳ 09:00-17:00

לחם טחינה חדש לביכורים
במאפיית 'ביכורים' השיקו לאחרונה לחם חדש- לחם טחינה מופחת פחמימות ,עשיר בסיבים תזונתיים ומכיל 27 אחוז חלבון ועשיר באומגה 3 על-בסיס זרעי פשתן ושקדים
לחם הטחינה מגיע ארוז באריזה מיוחדת השומרת טריות ל 6 חדשים, ללא צורך בהקפאה או קירור.
מחיר מומלץ לצרכן: 24 ₪ 

לחם טחינה של ביכורים (צילום: יחצ)
לחם טחינה של ביכורים (צילום: יחצ)