השף ויקטור גלוגר מתארח בקמאקורה לטנגו קייסקי ספרדי יפני עם השף איליה גולדמן. 
מסעדת "קמאקורה" השוכנת במלון הבוטיק היוקרתי אינדיגו במתחם הבורסה ברמת גן, משיקה סדרת ארוחות קייסקי עם השף איליה גולדמן במסגרתה יארחו כמה מהשפים המוערכים בקולינריה הישראלית. הראשון להתארח השף ויקטור גלוגר - ימים שלישי ורביעי, 21-22/12 
השף ויקטור גלוגר עלה מבואנוס איירס, למד בישול בצרפת והיה השף הראשון של מסעדת "דלידג" והשף של "דגים 206". מסעדת "קלואליס" פעלה במשך 16 שנה ובשיאה נחשבה לאחת מהמסעדות הטובות בארץ.  

בטנגו קייסקי יגישו צמד השפים תפריט טעימות המלהטט על קו יפן –ספרד עם מנות כמו : סביצ'ה לצ'ה דה טיגרי - דגת היום, בטטה סגולה, צ'ילי אדום, קרם אבוקדו, וצ'יפס בטטה; אהירו - חצי ברווז, קרמל מיסו, אסקליבדה ירקות, ורומסקו  ובר ים באסקי  -פילה בר ים, פרייד רייס וקריספי שום. במהלך הארוחה יוגשו יינות של יקב גיתו וסאקה ללא הגבלה.
מחיר: 350 שקלים לסועד.
במסגרת ארוחות קייסקי הבאות יתארחו בקמאקורה: פיטמאסטר עופר וולפהיים ממסעדת פיטמאסטר ואורחים נוספים.
יש להזמין מקומות מראש בטלפון: 073-2777778

השפים ויקטור גלוגר ואיליה גולדמן (צילום: יחצ)
השפים ויקטור גלוגר ואיליה גולדמן (צילום: יחצ)

יריד אמני האוכל עם מנות חורף  בצהרי יום שישי ב'עדניה' בירושלים 
יום שישי, 24 בדצמבר, בין השעות 09:00-15:00 - חגיגת מטעמים חורפית עם חומרי הגלם הטובים בארץ, דוכנים של יצרנים מקומיים, דוכני רחוב עם מנות שמחממות את הבטן, מוזיקה, משקאות חמים ואלכוהול משובח

במסגרת היריד יוצבו במקום דוכני אוכל רחוב עם מנות חורף חגיגיות ומחממות מבית קייטרינג 'לואיזה' אשר גם בבעלותו של שף נדב מלין ואימו ענת לב ארי, קפה ודברים טובים של "עדניה", לדוגמא: נקניקיות בעבודת יד עם בשר ממרעה גולן, פאי רועים עם טלה ממקנה דקל, נתחי בריסקט ואסאדו מעושנים ממרעה גולן, ראקלט עם גבינות של מחלבת ברקנית, קנולי ממולא ריקוטה של משק עברי,  פולנטה עם ביצי חופש של משק כרמלים,  חריימה ברמונדי ישראלי, עוגיות תבלינים של עדניה, יין חם ועוד
זלמן שניאור 1 ירושלים – הכניסה חינם

יריד האוכל של עדניה (צילום: גיא צמח)
יריד האוכל של עדניה (צילום: גיא צמח)

חדש // סביצ'ה בכרם- אוכל רחוב חדש בשוק הכרמל
בימים אלה, נפתחה בסמטאות שוק הכרמל, מזללת רחוב חדשה בשם "סביצ'ה בכרם" של נוי סירקוביץ', לשעבר מון והוטל מונטיפיורי. בזמן הקורונה נוי החלה לעשות בביתה שבכרם סביצ'ה טעים שהפך ללהיט בשכונה ומשם הדרך לפתוח מקום משלה היתה קצרה.
"סביצ'ה בכרם" מבוסס על כל הטוב שבשוק הכרמל, ירקות טריים ועונתיים, תבלינים וכמובן דגה טרייה היישר מהים. 

בתפריט  ישנם 5 סוגי סביצ'ה קבועים, ולצידם סביצ'ה משתנים בין המנות:  הים תיכונית - דג לברק, מלפפון, ענבים, זיתי קלמטה, צנונית, עירית, יוגורט יווני, עגבניות, שום, פלפל חריף, סומק, עלי אורוגולה וברוטב לימון-זעתר. מוגש עם פיתה קראנץ' . 45 ₪ / היפנית - סלמון, מלפפון, תפוז, אבוקדו, בצל ירוק, אפונת ווסאבי, שבבי טמפורה, פירורי פנקו, על מצע אצות  וברוטב סויה-ליים. לצד דפי אורז מטוגנים 48 ₪ / הארגנטינאית - נתח שייטל קצוץ, סלסה קריוז'ה, כוסברה, תירס קלוי, שום, ליים, קצת חריף, על מצע חסה אייברג. לצד נאצ'וס. 55 ₪
את הסביצ'ה מלווים קוקטיילים, בירות וצ'ייסרים. כמו כן יתקיימו ערבי די ג'יי פעם בחודש והופעות 
חיים חבשוש 31 – שוק בכרמל שני -חמישי  12:00-23:30 , שישי 11.00-17.00, שבת 19.00-23.00

סביצ'ה בכרם (צילום: יעקב בלומנטל)
סביצ'ה בכרם (צילום: יעקב בלומנטל)

וונג משיקים תפריט מרקים אסייאתי של צוות המסעדה 
המסעדה הוויטנאמית ברוטשילד והשף ניר כרמלי יצרו בשיתוף הטבחים של וונג תפריט מיוחד לחורף שכולו מרקים ממדינות שונות במזרח הרחוק. כל מתכון מבוסס על ציר מרק שונה, חומרי גלם טריים, כיסונים ואטריות מיוחדות. תפריט המרקים יוגש במשך כל עונת החורף ויציע עושר של טעמים בקערה אחת.
בין המרקים (39-74 שקלים): UNICORN VIETNAMESE STYLE - ציר ירקות וקפיר ליים, מיסו אדום, מחית צ'ילי וחלב קוקוס. מוגש עם צלעות תירס במיסו, עלי כוסברה, שמן צ'ילי (טבעוני). / LA VACHE SOUP - ציר בקר, צ'ילי, מולאסה ותמרינדי בסגנון קוריאני. מוגש עם באק צ'וי, אטריות דקות, גיוזה בקר בבישול ארוך, פטריות שימג'י, שומשום שחור ולבן. /  CHICKEN DUMPLING EGG SOUP- ציר עוף ונטיפי ביצים- בסגנון סיני מחוזק בסאקה ומירין מוגש עם כופתאות עוף וטפיוקה, עשבי תבלין, אטריות שעועית ושמן צ'ילי ועוד
VONGשדרות רוטשילד 15, תל אביב-יפו https://www.vong.co.il/

קולקציית מרקים אסיאתיים בוונג.  (צילום: שני בריל)
קולקציית מרקים אסיאתיים בוונג. (צילום: שני בריל)

מאריס הטורקית משיקה תפריט דונר שווארמה וחדר פרטי
מאריס,  הטורקית של צפון תל אביב, החלה להגיש את אחת המנות האייקוניות במטבח הטורקי- דונר טורקי אמיתי עשוי מבשר עגל משובח עם שומן כבש. הדונר אשר סובב על צירו במשך שעות, יחזיר אתכם לסמטאות איסטנבול בכל ביס וביס..
מנת הדונר מגיעה על לאפה דקה, עגבניה וצ'ילי צלויים, בצל סומק ופטרוזיליה. מחיר 69 ש"ח
לאחרונה הושק במאריס חדר פרטי, המיועד לעד 20 איש ומתאים לכל אירוע, מיום הולדת ועד אירוע חברה קטנה. החדר נמצא בקומה נפרדת משאר המסעדה כך שיש פרטיות מוחלטת, יש בו מערכת סאונד נפרדת.
MARIS   איינשטיין 7 תל אביב . שעות פעילות -ימים ב'-ש' 13:00-23:00

דונר טורקי במאריס (צילום: ערן קליגר יח''צ)
דונר טורקי במאריס (צילום: ערן קליגר יח''צ)

מסעדת פאפי אילת מארחת את הפיטמאסטר עידו לוי לערב שכולו בשרים מעושנים 
עידו ופאפי בנו לכם מופע בשרים מרהיב, ובו תפריט מיוחד מלא בבשרים מעושנים ברמה הגבוהה ביותר, אלכוהול ומוסיקה טובה.
במסעדת פאפי ביום שני, ה-27.12 , מתחילים  בשעה 19:30
מחיר של 280₪ לאדם - כרטיסים מראש בלבד!
להזמנות 08-6331549, דרך הערבה בכניסה לעיר אילת

עידו לוי (צילום: יחצ)
עידו לוי (צילום: יחצ)

תפריט עיסקיות חדש במסעדת LALALA
LALALA, קפה-מסעדה איטלקי משפחתי ברעננה, מציע תפריט עסקיות חדש הכולל שלושה סוגי ארוחות משתלמות, ממיטב המנות והספיישלים. העסקיות החדשות מציעות מנה ראשונה ומנה עיקרית במחיר המנה העיקרית. בין המנות מרק היום, קרפצ'יו תפוחי-אדמה באטר, לאבנה כרוב וסביצ'ה דג, פסטה אש, פיצה פיקנטינה, סלט סלמון אחוזה, סלמון נורווגי בליווי שעועית ירוקה מוקפצת
א'-ה' 12:30-17:00  אחוזה 77 רעננה

LALALA בהרצליה (צילום: אסף קרלה)
LALALA בהרצליה (צילום: אסף קרלה)

Hamber Burger Comber מסעדת המבורגרים חדשה בגליל המשלבת בין המטבח האמריקאי לאגן הים התיכון
בימים אלו נפתחה "Hamber Burger Comber מסעדת המבורגרים שבראשה עומד השף היתם מצרי, שלאורך השנים התמחה בעולמות הבשר ובמטבח השאמי.ב מסעדה החדשה היתם מוציא את האורחים למסע קולינארי המתחיל בהמבורגריות האמריקאיות של המערב התיכון וממשיך לתחנות שונות באזור אגן הים התיכון כגון: טריפולי, מרקש ואיזמיר. לצד ההמבורגרים יצר היתם תפריט קומפיר (Kumpir) -תפוח אדמה מוקרם וממולא בכל טוב הנחשב לסטריט פוד פופולרי ברחבי טורקיה. ופה הוא מוצע לצד המנה הקלאסית גם בתוספות מיוחדות כמו שרימפס צרוב על הפלנצ'ה. כמו כן המסעדה מציעה ליין טוגנים ייחודי.
בין המנות:מרקש בורגר- 200 גרם בשר טרי, בשילוב שווארמה כבש  וצנוברים // טריפולי בורגר - 200 גרם בשר כבש  טרי טחון עם שומן טלה // בורגר אטומי – 1.2 ק"ג בשר עגל טרי טחון על המקום. גבינת צ'דר ואמנטל ,צ'ימצ'ורי ופלפל חלפיניו // ג'מבו צ'יפס- צ'יפס ארוך במיוחד במתכון קוריאני ייחודי מלווה בטריפל ספייס ועוד שפע של מנות .

כפר נחף, גליל מערבי טלפון : 04-9122295/ 052-6409226 שעות פתיחה: כל יום 12:00-23:00

בורגר שאטו (צילום: נור עזאם)
בורגר שאטו (צילום: נור עזאם)

מסעדת מודרן במוזיאון ישראל מציגה:  שלישי ארוחת השף אבי פרץ 
מסעדת מודרן הממוקמת בכניסה למוזיאון ישראל נפתחת מחדש עם השף אבי פרץ זוכה התוכנית MKR של קשת 12 בערבי שלישי.  
לאחר תקופת הקורונה המאתגרת יוביל השף הירושלמי אבי פרץ את המסעדה. ויארח מדי ערב שלישי, במוסד הקולנרי הירושלמי, החל מה-22.12 בשעה 19.00 לארוחת טעימות  4X7 .כלומר:  7 מנות ו4 כוסות יין במחיר השקה של 240 שח לסועד. 
בין המנות: מרק ארטישוק ירושלמי, ערמונים, אספרסו וטוויל שקדים / סשימי סלמון, פאפ אורז נבט אפונה והדרים / קריספי נאמס ירושלמי מלאים באסאדו עם קונכיות אייסברג, ירוקים ורוטב בוטנים פיקנטי / פילה בקר, קונפי שומר ושעועית ירוקה על קרם בלזאק ורוטב יין אדו
להזמנות 02-6480862 או באתר המסעדה modern.co.il/Reservation

סשימי סלמון הדרים על פאפ אורז (צילום: יחצ)
סשימי סלמון הדרים על פאפ אורז (צילום: יחצ)

לייטהאוס תל אביב משיק שף חדש, ארוחות בוקר לקהל הרחב והבראונצ' בשישי חוזר.
השף און משען חזר לארץ לאחר שנתיים בניו יורק והתמנה לשף של מלון לייטהאוס בתל אביב. עם כניסתו לתפקיד חוזר הלייטהאוס ופותח את ארוחת הבוקר לקהל הרחב עם בופה עמוס בסלטים, אנטיפסטי, דגים, גבינות, קישים ומאפים, שתיה קרה וחמה חופשית ושפע של לחמים ומנה עיקרית לבחירה וקינוחים.

הלייטהאוס גם מחזיר את ה- BROWNCH – בראנץ' שישי המתחיל ב-12:00 בצהריים ומתבסס גם הוא על בופה המועשר במנות חמות כמו תפוחי אדמה גראטן, קוסקוס עם ירקות ודג לבן, ארנצ'יני זעפרן , פיש אנד צ'יפס, קרואסון גרבלקס ועוד

ארוחת הבוקר בימים א'-ו', 7:00-11:00. מחיר: 110 ₪ לסועד / הבראונצ' בימי שישי בין השעות 12:00-15:00. מחיר: 140 ₪ לסועד.
הזמנת שולחן מראש בלבד: https://bit.ly/3oCzQWt לייטהאוס, בן יהודה 1, תל אביב.

בוקר בבראון (צילום: שחף סגל)
בוקר בבראון (צילום: שחף סגל)

***

המושבניק מסדר לכם את החורף עם לקטים לכל מצב
לקראת עונת החורף משיק אתר "מושבניק" מגוון לקטים למנות הפופולאריות של העונה עם ירקות טריים שנחתכים על פי ההזמנה ומגיעים נקיים וחתוכים עד הבית הישר אל הסיר או התנור .בין מגוון הלקטים ניתן למצוא לקטים למרקים שונים, לקטים לחמין, ירקות שורש, לאנטי פסטי למוקפץ ועוד. בנוסף קיימים מארזים של ירקות טריים מגורדים, ירקות לחמוצים ולסלטים. הלקטים מגיעים במארזים של 300 גרם ועד קילו, הערכות מוכנות מידי יום בהתאם להזמנה, ויוצאות באותו היום אל הלקוח.
להזמנות 
***

לצלות בבית כמו במסעדה
Food appeal המותג לכלי בישול , מציע מגה פלאנצ'ה, 34 ס"מ, עם מכסה זכוכית, מסדרת BLACK MARBLEבעלת שטח בישול גדול המאפשרת הכנת ארוחה בכלי אחד עם מכסה זכוכית עמיד לחום. הפלנצ'ה מתאימה לצליית נתחי עוף, בקר או דג לצד מגוון גדול של ירקות , פסי הגריל העמוקים מאפשרים ניקוז של שומן ומיצים וניתן להעביר את הפלטה לתנור לוהט (עד 260 מעלות) להמשך הצלייה או להמשך אפייה עם מכסה, בטמפרטורה של עד 180 מעלות. 
מחיר השקה: 249 ₪ (במקום 499 ₪, בתוקף עד 28.2.22). אחריות ל-60 חודשים.
להשיג ברשת חנויות פוד אפיל ובאתר https://www.foodappeal-online.com/

פלנצ'ה לצלייה  (צילום: יחצ)
פלנצ'ה לצלייה (צילום: יחצ)

קציצות טופו של משק ווילדר
משק ויילר, המוכר יותר כיצרן טופו, משיק מוצר חדש - סדרת קציצות טופו וירקות קפואות בשלושה טעמים - קציצה סגולה מטופו וסלק, קציצה ירוקה מטופו, קישוא, אפונה וברוקולי וקציצה כתומה מטופו, בטטה, גזר ודלעת. אנחנו אהבנו יותר את הירוקה גם המבוגרים וגם הילדים בגלל המרקם הנגיסתי, השאר התאימו יותר לילדים בגלל שהיו מאד רכות. בכללי הגודל מושלם, ממש ביס וחובה לתת להן צלייה בתנור לקריספיות אחרת הן רכות מידי.
משק ווילר

קציצות הטופו של ווילר (צילום: יחצ)
קציצות הטופו של ווילר (צילום: יחצ)