הטיפ הקולינרי לסופהשבוע: גם שנים אחרי פסטיבל המוזיקה המגניב שהיא נהגה לארח, ערד תמיד הרגישה כמו עיר שלא משתנה: מקום של שקט, יציבות וענני אבק. אני מודה שאף פעם לא חשבתי עליה כמקום לעצור לאכול בו, אבל דברים משתנים. יקבים ומזקקות מצאו עצמם מנצלים את השטח הרחב והמחיר הנוח לפתיחת מקומות ובשלנים מקומיים התחילו להציע את מרכולתם לא רק למשפחה אלא גם לעוברי האורח. ארזנו את עצמנו בסופ"ש שימשי ויצאנו לערד לזלול ולשתות ולספר לכם על כמה מקומות שכדאי לכם לפספס.

חשוב להבין שערד היא לא תל אביב ולכן מומלץ מאד להתקשר לכל המקומות ולבדוק שהם פתוחים ומוכנים לקבל, או לבדוק בפייסבוק של המקומות שהכל עובד כרגיל.

1. פודטראק המשתלה

המשתלה היא אחת העסקים הוותיקים בערד: עסק משפחתי שהקים הסבא ואותו מנהלים כל המשפחה. כשמה היא, משתלה רחבת ידיים ודי זולה עם נישת סוקולנטים רחבה ממש ועוד כל מיני פריטים שכיף לקנות. בתוך המשתלה ממוקם לו פודטראק אותו מנהלת הנכדה עמית שהיא גם מומחית הסוקולנטים במשפחה ויש לה סדנאות על סוקולנטים.

התפריט מאד פשוט וכולל חומוס, שקשוקה פיקנטית, לבאנה נהדרת, סלט ירקות צבעוני במיוחד, טוסטים, ג'חנון, סיידר חם, וקינוחים שנגמרים ממש מהר. את הכל מכינה עמית במקום כולל החומוס ולבאנה ולמרות שכביכול זה אוכל בסיסי, הוא טעים ומושקע והוא גם בין הדברים היחידים הפתוחים בשבת לצד שתיה חמה המוגשת חינם לכל דורש.

על הדרך אל תשכחו לקנות עציצים, קוסמטיקה ועוד כל מיני דברים מפתיעים שתמצאו במשתלה. 

מ-9:00 עד 15:00 - בימים שישי שבת ושבת בלבד. רחוב בצלאל 27, ערד 

פודטראק המשתלה (צילום: אסנת גואטה)
פודטראק המשתלה (צילום: אסנת גואטה)

2. יקב צוף | יינות אורגניים וחוויה קולינרית

יקב צוף הוא עצירה חובה, לא רק לחובבי היין אלא גם לחובבי הנוף, הסיפורים והגבינות. יקב צוף הוא יקב גארג' (6,000 בקבוקים) המייצר יינות טבעיים מפרי אורגני ומתסיסות ספונטניות וארוכות ללא חומרים משמרים, ללא תוספת גופרית, בהתערבות מינמליסטית וללא סינון. יינות כמו שעשו פעם ובהתאם לכך גם הטעמים, לא סטנדרטיים ובעלי עוצמות, שרדונה מאד ארומתי, קברנה פרנק מתובל ועוד. את כל היינות ניתן לרכוש רק ביקב.

חוץ מיינות תוכלו להנות מסיפורים מרתקים שמספר אליעזר הבעלים ואחד מעמודי התווך של ערד. אליעזר פתח את היקב לבנו צוף שכבר מגיל 8 התחיל לעשות יינות. לצד היינות המעולים והמסקרנים אתם יכולים להתענג כל גבינות מדהימות, לחמים מדהימים וממרחים שרוקחת דגנית, אשתו ויד ימינו של אליעזר- משפחה מרתקת לא פחות מהיינות.

חוץ מיין וגבינות יש בכל חמישי-שישי ארוחת בשרים מושחתת בחצר היקב אליה צריך להזמין מראש והיא כוללת שפע של בשרים ויין ללא הגבלה. כדאי לכם למצוא מקום לישון ליד. בקיצור, עצירה ביקב לטעימות וגבינה היא חובה. עצירה לאכול בשר ולשתות היא חוויה.

לתיאום: אליעזר - 0504224777 | WWW.FACEBOOK.COM/YEKEVTSOOF

יקב צוף (צילום: אסנת גואטה)
יקב צוף (צילום: אסנת גואטה)

3. קוסקוס והסטוריה אצל עליזה בן נר

עליזה בן נר - אירוח בבית מרוקאי, היא חוויה ביתית, רגועה וטעימה. האמנית עליזה בן נר היא אישה מרתקת וצבעונית בת 80+, שגרה בערד כבר 40 שנה לפחות עם כל משפחתה. כימאית בעברה ונצר למשפחת אמנים ותופרים שחייה משולבים בשפע של הרפתקאות וסיפורים. עליזה מארחת בבית מדהים ביופיו, מעוצב כווילה מרוקאית ציורית במיוחד ומלא בעבודות אומנות שעושה עליזה גם כיום, עבודות ריקמה, תפירה, ריקמה. ציור על משי בטכניקות מיוחדות ועוד.

עליזה מארחת בביתה, מזוג ועד 12 לארוחת קוסקוס בשרית, עשירה במיוחד, בכלים מסורתיים כולל שפע של סלטים, תה וקפה, מתוקים וכמובן סיפורים. גם בשבתות שזה יתרון עצום למי שמטייל עם המשפחה. כמו כן, ישנו צימר בקומה העליונה של הבית וניתן לבוא וללמוד לרקום.

ארוחות וסדנאות בתיאום מראש: 054-3150526

עליזה בן נר- אירוח מרוקאי בערד (צילום: אסנת גואטה)
עליזה בן נר- אירוח מרוקאי בערד (צילום: אסנת גואטה)

4. דוד לוי מתוקים | אוכל טבעוני

בין כל הסיבובים והאוכל היינו חייבים קפה ומשהו מתוק. כך גילינו את דוד לוי, בחור צעיר המתגורר בערד כל חייו המארח לחוויה מתוקה וטבעונית.

הבית המגניב של דוד מלא בחתולים מאושרים ומתוקים ושם הוא מארח לארוחות צבעוניות ומוקפדות הגדושות במנות טבעוניות מחומרי גלם מושקעים עם דגש על אסייאתי, לחמים, ממרחים מיוחדים וקינוחים שאי אפשר להפסיק לאכול.

לחם אבץ שחור עם שום ומלח גס, ממרח פסטו אגוזי מלך, מרק כתום בריחות אסיה עם כורכום טרי, אורז תאילנדי ירוק, מלא בריחות ארומטיים, עוגת גבינה קשיו וקרמל מלוח, טארט שוקולד אגוזים ועוגת לימון ואוכמניות הן רק חלק מהיכולות המדהימות של דוד. עצירת חובה ובעיקר עצירה צבעונית, טעימה וכיפית.

להזמנת מקומות: 052-6628999

דוד לוי מתוקים וטבעוני (צילום: באדיבות הלקוח)
דוד לוי מתוקים וטבעוני (צילום: באדיבות הלקוח)

5. ארוחת שף | גיא פיסטרוב ויקב מדבר

אם בא לכם אירוע מיוחד, טיול משפחתי מושקע ולא משהו ספונטני, אחת ההמלצות הכי טעימות שלנו היא ארוחה אצל השף גיא פיסטרוב בחלל של יקב מדבר ברובע האומנים. לצערנו אל גיא לא ניתן לבוא כזוג, או ספונטני, גיא עורך רק ארוחות שף לקבוצות מ- 8 אנשים ומעלה שם הוא מלהטט עם דגים, ירקות ובשר מקומיים לצד יינות מיקב מדבר הנהדרים.

טרטר בקר מדברי עם צלפים ותמרים, סביצ'ה מעושן שהוא מביא מעברו בדרום אמריקה, נתחי בקר ביין אדום של יקב מדבר לצד ארטישוקים צלויים וכמובן מתוקים מיוחדים. אל היקב תוכלו כן להגיע לטעימות יין בימי שישי או באמצע השבוע.

לתיאום ארוחה: 052-4788198

ארוחה אצל השף גיא פיסטרוב בערד (צילום: אסנת גואטה)
ארוחה אצל השף גיא פיסטרוב בערד (צילום: אסנת גואטה)

אם אתם מטיילים באמצע השבוע או בשישי תוכלו להנות מהרבה יותר אופציות, כולל אוכל פרסי, בתי קפה ברובע האומנים, מבשלת בירה ועוד.
כנסו לאתר של תיירות ערד ותגלו מה עוד יש לעיר הזו להציע.