כבר תקופה שטאקריה, שהייתה מאז ומתמיד מעוז אוכל מקסיקני- אמריקאי מהיר, מדשדשת. אם פעם המחשבה הכי קטנה על בוריטו בשר וערימת נאצ'וס היו מובילים אותי כסהרורית אל מחוזות הטאקריה, היום, לאחר שנחלתי כמה וכמה פעמים אכזבות מאיכות המנה, המחיר והחומרי הגלם, אני יכולה לומר, המלכה גוססת, יחי הנסיך החדש.

לאחרונה יצא לי לטעום מנות של גולדן בוריטו, הבוריטו החדש ששומעים עליו לאחרונה. הטורטיה הייתה בשרנית וגדולה, אולי אפילו גדולה מידי- כמה שזה מוזר להגיד בימינו, אבל בהחלט כזו שאי אפשר לנגוס בביס אחד אלא בכמה ביסים קטנים, כל טורטיה הייתה גדושה , נדיבה במיוחד ובעיקר טעימה. ממש טעימה.
הסגנון פה הוא לא כל כך מקסיקני אלא יותר העתקה של האינטרפטציה האמריקאית לאוכל המקסיקני, מה שהאמריקאים עשו לאיטלקי ולסיני, הם עשו גם לאוכל המקסיקני ומכיוון שאנחנו מתחברים ממש לתרגום האמריקאי, תתכוננו לאהוב גם את זה. 

גולדן בוריטו שייך לקבוצה ותיקה ומוכרת בעיר שהקימה גם את קפה "הסטריט", מוותיקי בתי הקפה בתל אביב ואת הג'ין סופרים קלאב- בר הג'ין הגדול והראשון בארץ לצד עוד כמה פרוייקטים מרתקים. בהחלט קבוצה שיודעת לעבוד.

גולדן בוריטו (צילום: ליאל זנד ( MY SOCIAL))
גולדן בוריטו (צילום: ליאל זנד ( MY SOCIAL))

מה תרצו- בוריטו או קערה?

קודם כל מחליטים מה הבסיס שאתם רוצים, כלומר החלבון, ניתן לקבל תבשיל בקר, תבשיל עוף, קריספי צ'יקן, רידיפיין מיט (תחליף בשר), או שרימפס, בהחלט מגוון מרשים. נותר לכם להחליט האם בא לכם בוריטו או קערה (המגיעה עם 2 טורטיות קטנות מקמח תירס) ומשם תקבלו מלא אופציות ליצירת הביס המושלם.

ה"קלאסי"  מכיל כל מה שתצפו מבוריטו: אורז אדום, תבשיל שעועית שחורה, סלט עגבניות עם בצל וכוסברה, חסה, רוטב צ'יפוטלה-דבש וסלסה ירוקה.

בוריטו קליפורניה- בהשראת הגולשים של סאן דייגו שפשוט היו חייבים, אחרי יום גלישה ארוך, לדחוף גם ציפס ומיונז לבוריטו שלהם. מאז הסטייל הזה הוטמע בפוד טראקס לאורך החוף המערבי. הבוריטו מכיל צ'יפס, כרוב לבן וכרוב סגול, צ'דר, מיונז צ'יפוטלה ורוטב חלפיניו ליים.

בוריטו קוראני - הקלאש הקולינרי המובהק של לוס אנג'לס הוא בין המקסיקנים לקוראנים. ומכן התחיל הבוריטו האסייתי המושלם שהשף רוי צ'וי יצר בפוד טראק שלו ומפה הכל היסטריה והיסטוריה. הבוריטו הקוריאני מכיל אורז מתובל, קימצ'י הבנרו, חסה, סלט כרוב בשמן סומסום, מיונז צ'יפוטלה ורוטב ברבקיו קוראני.

בוריטו ג'מאייקני - בהשראת הבוריטוס הטרופיים של ג'אמייקה בהם יש מפגש בין תבלינים עזים לפירות טרופיים ומיקס תבליני הג'רק הקאריבי. הבוריטו מכיל אורז מתובל, תבשיל שעועית שחורה, יוקה מטוגנת, אבוקדו, רוטב ספייסי ג'רק ורוטב חלפיניו ליים.

ברקפסט בוריטו- טיה סופיה, מדיינר ניו-מקסיקני בסנטה פה, היא, כנראה, הטוענת לכתר הראשונה שהכניסה לתפריט את ה-ברקפסט בוריטו. כזה שמכיל ביצים, סלט, האש בראונס וסלט עגבניות, מנה שהפכה לבסט סלר בדיינר. הבוריטו מכיל- ביצים מקושקשות, גבינת צ'דר, האש בראונס, אבוקדו, סלט עגבניות פיקנטי, קקטוס מוחמץ, רוטב צ'יפוטלה דבשו שמנת חמוצה. מומלץ להוסיף שרימפס או צ'וריסוס של רידיפיין מיט.

לצד הבוריטו תמצאו, נאצ'וס מדהימים מפלנטיין וטורטיות תירס, לגמרי גירסה קראנצ'ית יותר וטעימה יותר ממה שיש היום בחוץ. כמו כן יש צלעות תירס, כדורי צ'יפוטלה-גבינה מטוגנים וסלט, בוריטו ילדים ונאגטס, וכמובן גם בוריטו מתוק מלא בבננות, צ'ורוס וגם מרגריטות מבוקבקות ( בטעמי קלאסי, טרופי וג'ינג'ר) רעננות שמכניסות קצת ספייס לכל הביס הזה.

הבוריטו מרשים בגודלו, עשיר בטעמים שו והרטבים שמגיעים בצד מעולים (החלפיניו ליים מדהים) וכל הביס שנוצר הוא מאד שמח בפה. אל תוותרו על הנאצ'וס ועל מרגריטה אחת לפחות.
כך או כך , גולדן בוריטו הוא הדבר הכי מקסיקני- אמריקאי-כיפי שאתם חייבים לעצמכם בימים טרופים אלו.

במשלוחים דרך וולט ותן ביס וישיבה בשרות עצמי באבן גבירול 114, ימים א-ה 12-23