לכבוד יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, ולכבוד 78 שנים להיווסדה, רשת "מאפה נאמן" חשפה את נתוני הרכישות וההעדפות של הציבור הישראלי, בכל הקשור למאפים, מ-50 סניפיה הפרוסים ברחבי הארץ. הקטגוריות שנבדקו הינן המובילות ביותר בסניפים ולמעשה משקפות את "עגלת הקניה" של הצרכן הממוצע. התוצאות משקפות רכישות שנמדדו במשך שנה שלמה מכל סניפי הרשת ברחבי הארץ, על פי קטגוריות בולטות ואפיון טעמים מכל קטגוריה ורכישות באחוזים.


על פי הסקר, הבורקס המבוקש ביותר הוא לא אחר מבורקס הגבינה (34%). מיד אחריו מגיעים בורקס תפוח אדמה (22%), בורקס פיצה (14%), בורקיטס (13%) ובורקס תרד (8%).

במדף הלחמים, הציבור הישראלי קבע כי לחם הדגנים השחור הוא הנרכש ביותר (30%), אחריו לחם שיפון חיטה מלאה (22%), לחם זיתים (20%), לחם לבן (13%) ולחם אגוזים (12%).

בקטגוריית הלחמים השונים, המקום הראשון שייך ללחמניות האצבע הקלאסיות והאהובות (33%). הפיתות כבשו את המקום השני (20%), בייגלה (15%) במקום השלישי ולחמניות קלועות סוגרות את הרשימה (7%).

בקטגוריות העוגיות היבשות, הביסקוטי כבשו את לבבות הישראלים (27%), האלפחורס לא הרחק מאחור (24%), ומיד לאחר מכן עוגיות תמרים (16%). ריבה (14%) ושומשומיות (12%) סוגרות את הקטגוריה.

בקרב עוגות השמרים - המנצחת הגדולה היא עוגת שמרים שוקולד (25%), שמרים גבינה (20%), שמרים קינמון (18%), שמרים חלבה (17%) שמרים ללא מילוי (12%) וטעמים אחרים (8%).

רשת המאפים ''מאפה נאמן'' (צילום: אור גפן)
רשת המאפים ''מאפה נאמן'' (צילום: אור גפן)

עוגות בחושות הן הקטגוריה האחרונה שנבדקה, ובה נמצא כי  מאפינס שוקולד הגיע למקום הראושן (24%), חלבה במקום השני (22%) ואת הפודיום סוגרת עוגת הקרים צ'יז (20%). עוגת נוגט (15%), ועוגת שייש (13%) סוגרות את הרשימה.


מימי נאמן שייך מבעלי רשת מאפה נאמן הוסיפה: "אין ספק שעם ישראל מאוד אוהב פחמימות ולחם בפרט. לחם הינו מוצר צריכה בסיסי קיומי משחר ההיסטוריה ונמצא כיום בכל בית בישראל, בשלל תצורות: מלחם, בורקס, עוגיות, עוגות ועוד. מניתוח הנתונים ברשת מאפה נאמן מצאנו שישנה עלייה דו-ספרתית בביקושים למגוון רחב של סוגי מאפים. בכל שנה ישנם טעמים ושילובים חדשים של קמחים וטופינגים המאפשרים התפתחות בענף המאפים, עם שלל קולקציות עשירות, טעימות ומרגשות".