לא הרבה מכירים את השף דין שושני. תכל'ס גם אני לא ממש הכרתי עד שלא הגעתי אל Mr. Something  ביפו וגיליתי שף די צעיר שמאז ומתמיד נמשך אל המטבח היפני, לדיוק ולחווית האירוח שבו וזאת בלי להיות בכלל ביפן. אחרי שעבד בכמה מסעדות, גילה דין את הארוחות הפרטיות בתקופת הקורונה וכמו שפים רבים אחרים פרח וערך ארוחות פרטיות לקהל שחיפש אחר משהו קצת אחר כשהמטרה העיקרית הייתה נסיעה ליפן לחקור את המטבח היפני לעומקו. אבל לקורונה החלטות משלה ויפן נסגרה וודין שקע יותר ויותר בארוחות הפרטיות עד שהגיעה Mr. Something .

Mr. Something הוא בכלל השם של חנות אופנה יוקרתית שממוקמת ממש בכניסה לחלל המדהים הממוקם בכיכר קדומים, את ההצעה לפתוח שם מסעדה קיבל דין מחבר שפתח את חנות האופנה והחלל המדהים והמעוצב קנה אותו מיד. 
המקום פתוח לארועים פרטיים במשך השבוע ולכמה ימים בלבד הוא פתוח גם לקהל הרחב לארוחות אומקסה- כלומר ארוחות מובנות מראש הנעות מ- 11 מנות ל- 14מנות במחיר של 490 ו-790 לסועד כולל מים וסודה- לא סיפור זול אבל בהחלט סיפור מעניין.
אומקאסה, זו ארוחת טעימות שף יפנית המשלבת מגוון טכניקות בישול וטעמים שהשף קובע בהתאם להצע שהגיע אליו באותו היום, אין ללקוח תפריט, הוא לא יודע מה הוא יאכל עד אותו הרגע שהמנה מוגשת.

מסע של טעמים אל יפן קצת אחרת (צילום: אסנת גואטה)
מסע של טעמים אל יפן קצת אחרת (צילום: אסנת גואטה)

האוכל  של דין הוא סוג של מסע אל יפן איך שדין רואה אותה, ביסים בטעמים יחסית עדינים המציגים כל אחד טכניקות שונות, אין פה טעמים עזים או בועטים, הכל יחסית משתלב אחד בשני. המנות לא גדולות, ביסים בינוניים, חלק ממש מנה ראשונה אבל הארוחה לוקחת כשעתיים וחצי עד שלוש ולכן יוצאים שבעים.
היו מנות שעשו לנו את זה יותר והיו כאלו פחות. אין מה לומר שהטכניקות מיוחדות וכל מנה נראית יפיפייה.
אותי דין קנה בביס הראשון כשהגיש טרטר טונה אלבקור על אורז ברוטב פונזו לצד גריל קטן עליו חורכים דפי נורי, הביס מקבל פתאום ריח וטעם של מדורה שהדג משתלב איתו מושלם. הארוחה משובצת במנות כמו ניגירי בטן סלמון, צ'יראשי (סוג של סושי מפורק), מנה יחסית גדולה ומתובלת, סלט כרוב המגיע בשלוש טכניקות שונות של כרוב, חרוך, מבושל ומאודה עם תיבול עדין- זו הייתה המנה הפחות טובה בארוחה כי המרקם היה די אחיד והמנה הייתה פחות מעניינת.
הסושי ששושני מגיש נפלא, אמנם לא באנו כדי לאוכל סושי אבל הוא כל כך מעודן ומדויק שזה ממש ביס נהדר וסושי טוב - נדיר למצוא. מנה נוספת שממש הייתה מיוחדת והראתה בעיני את היכולות של שושני גם בטכניקות וגם בשילוב הטעמים הייתה חציל במיסו קלאסי שקיבל טעם מתקתק אגוזי מהמיסו ומרקם חמאתי והיה צלוי כל כך טוב שהבשר שלו ממש נמרח כמו חמאה, גם הגיוזות במילוי מגוון פטריות היו בוסט של אומאמי בפה והיו שונות מהקו העדין של הארוחה. על הקינוחים אחראית הקונדיטורית המדהימה, שגם כן נולדה ביפן - נורית ציטיאת, שפתחה לאחרונה מקום משלה שנקרא פייסטרי בוקס ומספקת לשושני גלידות ייחודיות לו

קצת מוזר לפגוש שף שמאוהב במטבח היפני, עוסק במנות יפניות ולא היה מעולם ביפן אני חייבת להודות, מצד שני, אחרי ארוחה אצל דין, גיליתי פרפקציוניסט שעשה הכל כדי לגלות את הטעמים של המטבח היפני גם בלי להיות שם, מיישן את הדגים שלו כדי שיקבלו את המרקם והניחוח הנכון בדיוק כמו ביפן, משתמש במגוון טכניקות כדי לייצר מנות שונות מאותו חומר גלם וארוחה אחת שמשאירה טעם מסקרן של עוד

Mr. Something Lounge, כיכר קדומים 12, ת"א - יפו. להזמנת מקומות - 053-4252767