הישראלי הממוצע צורך כ־18 ק"ג דגים בשנה, ובשבוע הקניות לקראת ראש השנה עולה צריכת הדגים הממוצעת בכ־71%. כך מסר משרד החקלאות, שפרסם נתונים על צריכת המאכלים הפופולריים בראש השנה. עוד עולה מהנתונים כי ישראל היא שיאנית העולם בצריכת בשר עוף – כ־64.9 ק"ג בממוצע לנפש בשנה, ולקראת ראש השנה הצריכה מזנקת בממוצע בכ־57%.


האספקה הממוצעת לנפש של בשר בקר (טרי וקפוא) עמדה אשתקד על כ־19.6 ק"ג. את הבשר הטרי בישראל ניתן לחלק לשלוש קטגוריות: בשר טרי שנשחט בארץ (כ־40%), בשר מצונן מיבוא (כ־14%) ובשר קפוא מיבוא (כ־46%). לקראת ראש השנה נצפית עלייה חדה של כ־84% בצריכת הבשר הממוצעת לעומת יתר ימי השנה.


עוד נמסר כי הישראלי הממוצע צורך כ־5.4 ק"ג רימונים לנפש בשנה, ובשבוע שלפני ערב החג נמכרים כ־15% מהכמות במהלך השנה כולה.
ההערכה היא שיבול הרימונים בעונה הקרובה יעמוד על כ־45 אלף טונות - בדומה לעונה הקודמת. בשנת 2021 צרך הישראלי הממוצע כ־14.9 ק"ג תפוחים, ובשבוע הקניות לקראת ראש השנה הצריכה גבוהה בכ־76% לעומת הממוצע בכל ימות השנה.


עוד עולה מהנתונים כי הישראלי הממוצע צורך כ־5.6 ליטרים של יין בשנה, נמוך משמעותית בהשוואה למדינות בעולם. בצרפת צריכת היין עומדת על כ־46 ליטרים לנפש בממוצע לשנה, ובפורטוגל, שהיא שיאנית העולם, הצריכה עומדת על כ־51 ליטרים יין לנפש בשנה. בישראל מגדלים כ־50 אלף טונות של ענבי יין בשנה על שטח של כ־63 אלף דונם. ייצור היין הישראלי עומד על כ־40 מיליון בקבוקי יין בשנה (כ־30 מיליון ליטר).