כבר מס' שנים שסן פלגרינו מחברת בין שפים לקהל חובבי אוכל בקטע קצת אחר, השנה היא מביאה לסועד הצצה ייחודית וחד פעמית אל הסלון והמטבח של השפים, אל החצר, המשפחה הקרובה אל הבישול האמיתי של אותו שפית או שף ביומיום.

השנה חיברו סן פלגרינו את הקהל אל  קרן ואיציק קדוש, הבעלים של אחד מבתי הקפה הוותיקים בירושלים- קפה קדוש, אל השף רן שמואלי ממסעדת קלארו ואל אסף דוקטור הבעלים והשף של מסעדות האחים, דוק ואייבי.
היה לי ברור שללכת לאכול אצל הדוקטור תהיה חוויה אמיתי. מהכרותי עם המסעדות המעולות שלו, לא יכולתי שלא להסתקרן איך זה לאכול אצלו בבית לאור החיבה העזה שלו לחומרי גלם מקומיים ולא שגרתיים, עבודה עם יצרנים מקומיים ועוד.

הארוחה כללה ארוחה אינטימית של 16איש עם נציג מכל אחת מהמסעדות- דוק האחים ואייבי,  בחצר ביתם של ההורים של אסף.
לדוקטור יש חיבה עזה לחומרי גלם מקומיים ולשימוש מלא בכל חומר הגלם ובארוחה עם סן פלגרינו הוא בנה תפריט מרתק שליהטט בין טכניקות מודרניות לקלאסיות עם היכולת המופלאה שלו לנצל את חומר הגלם כמו שמעטים יכולים.

סן פלגרינו בחצר (צילום: שוקה כהן)
סן פלגרינו בחצר (צילום: שוקה כהן)

התחלנו בפוקאצה שנאפתה בתנור פחמים עם חמאה מותססת, גספצ'ו של עגבניות שרי צהובות, שזיפים והבנרו חרוך, סלסה של שזניפי בוסר מותססים שהייתה מופלאה וקרפצ'יו מטורף של אבטיח שנכבש בשמן שומשום תוצרת בית וחומץ יין של קסטל וקיבל נגיסתיות רכה ארומתית.
משם המשכנו עם משחקי ההתססה החביבים על הדוקטור כגון מנה של סשימי אינטיאס עם סברס וליים מותססים לצד פרוסות של במיה תאילנדית, כיסונים רכים ושמנמנים, ממולאים בלאבנה ותרד מושחר ברוטב עוקצני וירקרק של עשבי גינה וגבינת תום מיושנת של שירת רועים מעל שנתנה אומאמי מטורף לכל הסיפור וששלחה איתי לחצר של אייבי הידועה במנות האדמתיות שלה. לעיקרית הדוקטור פינק במטפונה של נתח טלה שנקבר ארוכות באדמה בעלי בננה ועלי גפן ממולאים בפריקה ועשבים עם ציר טלה שנספג בכל הטוב הזה. אגב , אנחנו הגענו לסיט השני וגילינו שאת הבור לטלה חפרו האורחים מהסיט הראשון- אז תודה לכל העובדים קשה.

הבור שחפרו האורחים מהסיט הראשון (צילום: שוקה כהן)
הבור שחפרו האורחים מהסיט הראשון (צילום: שוקה כהן)

אפילו הקינוחים המשיכו את הקו המופלא של הדוקטור עם גרניטה של אבטיח, קומפוט שזיפים ופרחים מהגינה, פנקוטת ריוויון ועלי טגטס עם טוויל שומשום ותאנים משולהבות בערק, שוב משחקים עם מרקמים, ריחות וטעמים שונים שמשתלבים לכדי חוויה קולינרית מענגת אחת

הארוחה הייתה מעל ומעבר לכל הציפיות וכללה כמובן יינות ללא הרף ומיים מוגזים אבל בעיקר סיפקה הצצה נדירה לעולם הפרטי, הצבעוני ומלא הרבדים של הדוקטור. מחכה בציפיה לשנה הבאה של הפסטיבל .

(צילום: שוקה כהן)
(צילום: שוקה כהן)