משהו טוב עובר על אילת. רגע רגע, נכון ובלי צל של ספק שכל עניין שדה דב ורמון יצרו ניתוק נוראי ופגעו קשות בתיירות לאילת, אבל בעיני קורים דברים מדהימים באילת בשנים האחרונות. הקורונה גרמה להרבה מאד הייטקיסטים לעבוד מהבית ובכך לפתוח לעצמם אפיק חיים רגוע יותר שיכול לתפקד גם מאילת! הרבה מאד עובדים מרחוק בחרו במשפחה ובאורח חיים רגוע יותר וזול יותר ולקחו את עצמם ואת המשפחות שלהם לאילת. הדבר יצר, בצורה הטבעית ביותר, פתיחה של מקומות אוכל ובילוי חדשים, יצרנים מעניינים של לחמים, מאפים, קינוחים, ברי מוזיקה ואוכל וכמובן ברי קוקטיילים כדי לספק את הקהל השונה מהאילתים שהגיע אל העיר. התוצאה? עיר בפריחה וגדילה מבחינה קולינרית.

דבר נוסף שקורה הוא הגירה של שפים ידועים לכיוון הדרום, משתתף המסעדה הבאה - אוהד לוי שעבר לדרום, פתח באילת מסעדת שף מדהימה שלא נופלת בביס אחד ממסעדות בתל אביב , לא ברמה ולא בחומרי הגלם, היזם הקולינרי צביקי עשת פתח גרקו על חוף הים באילת- טברנה יוונית מדהימה ותומר אגאי פתח סניף נוסף של צ'נה ! ההתעוררות הקולינרית המטורפת הזו היא רק הניצוץ ההתחלתי למה שעוד יקרה בעיר הנהדרת הזו.
תוסיפו לכל הטוב הזה את החורף שהוא זמן נהדר, קליל ורגוע באילת וגיליתם את החופשה הבאה שלכם. באחריות.

הנה כמה המלצות טעימות במיוחד לעיר הנהדרת הזו

מאמו // אוהד לוי 

הבאזז הגדול ביותר נוצר בפתיחה של מסעדת מאמו של השף אוהד לוי, שהתמודד וגרם לכולם להתאהב בו בריאליטי ״המסעדה הבאה״, אבל תכלס היה מוכר בסצנה הקולינרית בזכות העבודה שלו במוסדות תל אביביים כמו ״צ׳יקטי״, ו״סושיאל קלאב״. אחרי שעבר עם המשפחה שלו לדרום הוא החליט להביא לאילת סוף סוף- מסעדת שף בגובה העיניים.

מאמו, על שם סבו שהיה דמות מפורסמת וממקימי אילת, נמצאת ממש בתוך מלון STAY שבשכונת האלמוגים ולא ממש במרכז העיר שזה לוקיישן מפתיע. המטבח של אוהד מתמקד בתוצרת הערבה והמון מנות חלוקה רעננות עם מיקוד על פשטות ולא עומס בצלחת של מרכיבים.
לדוגמא:  טוסטדה אנשובי ספרדי, דגים נאים והתססות למינהן, קישואים ממולאים בריזוטו, קלמרי סגול על הפלנצ׳ה, סטייק מינוט לצד סלט תירס, כיסונים של דג קצוץ בציר לוקוס עם עגבניות שרופות (מנה מהריאליטי).
לצד האוכל המעולה יש יינות מקומיים והרבה קוקטיילים נהדרים שהופכים את עיר הנופש הזו למהנה במיוחד.
הכניסה של אוהד נפלאה ועושה רק טוב לאילת וכולי קווה שיגיעו עוד ועוד כמונו.
אגמונים 10 אילת 

מאמו של אוהד לוי (צילום: אסנת גואטה)
מאמו של אוהד לוי (צילום: אסנת גואטה)

סטריט פוד

השם "שיפודי אילת" מוכר לכל אילתי, זו הייתה מסעדת שיפודים וותיקה ומוכרת. נתנאל מלכה, בן למשפחת השיפודיה המיתולוגית, פתח לפני כחצי שנה את "סטריט פוד", שממשיך את הקונספט של שיפודי אילת, עם אוכל עממי שכולם אוהבים כולל כמובן הקבב האייקוני של שיפודי אילת.
בין המנות: הקבב המפורסם בצלחת או בפיתה רכה שנאפית במקום, סלט חזה עוף מתובל ועשיר, כריך שניצל עם מטבוחה של שישי וחציל קריספי, פלאפל חם, טבעות בצל קריספיות והמון אהבה!
"סטריט פוד", בני ישראל 6.

שופע וטעים. סטריט פוד אילת (צילום: אסנת גואטה)
שופע וטעים. סטריט פוד אילת (צילום: אסנת גואטה)

אורטל בן סימון

אחרי אוהד לוי, אורטל בן סימון היא ההיילטס שלי, משהו בבחורה הקטנה ןהמדהימה הזו ובמוצרים המטורפים שלה פשוט כובש את הלב.
במרכז איזור התעשיה, צמוד למתחם קניות BIG פתחה אורטל בן סימון פטיסרי נפלא וזה אחרי שלמדה באסטלה ואז שלוש שנים אפתה ומכרה מהבית. את המקום החדש היא מנהלת עם בעלה שם הם יצרו חנות תכשיטים מתוקה שמביאה רף מאד גבוה אל המדבר: , מקרונים פריכים, באבא רום מדהימה, שוקולד עשירה ללא גלוטן, טארט לימון עם קוקוס וליים, עוגת גבינה בסקית, קרמשניט, מילפיי ועוגות בחושות לצד קינוחים אישיים והכל בלוק מינימליסטי ואסתטי. 
לגמרי מקום שחובה לעצור בו.  הבנאי 1 אילת, 053-4299772, כשר  

מתוקה וטעימה. אורטל בן סימון (צילום: אסנת גואטה)
מתוקה וטעימה. אורטל בן סימון (צילום: אסנת גואטה)


מלפפון חמוץ בפיתה // פיטל'ה

פיטל'ה הוא מזנון אוכל רחוב של רזיאל פחימה- אילתי בנשמתו וכזה שגדל סביב הסירים בבית. פיטל'ה ממוקם בשדרות התמרים באילת ומביא את חווית הביס בפיתה לכדי ארכיטקטורה של ביס כדברי תומר אגאי.
הפיתות של פיטל'ה נעשות במיוחד למקום והן מאודות ולכן מקבלות מרקם ענני רך מאד שמספק לביס קלילות ומרקם מעניינים ממש, חוץ מהגימיק הטעים הזה, בפיטל'ה מגישים את כל המנות עם מלפפון חמוץ מטוגן וקריספי שנותן לכל ביס אקסטרא קיק. בקיצור שמח וטעים שם.
מה אוכלים?  מנת החתכ'ה – פיתה ענן פרגית במרינדת הבית שמצליחה להרעיד נימי טעם, מיקס יחלאולאו – לבבות אווז ושקדי עגל, "טיקבב" - עם קבב טלה ג'וסי במיוחד, סטייק אנטריקוט בפיתה ואפילו פיתה ממולאת בתערובת של ירקות שרופים וקארי. 
כשר למהדרין.  08-6322888, שדרות התמרים 37, אילת

מלפפון חמות מטוגן בפיתה! פיטל'ה אילת (צילום: אסנת גואטה)
מלפפון חמות מטוגן בפיתה! פיטל'ה אילת (צילום: אסנת גואטה)

ברויטמן ללא גלוטן

אין אילתי או דרומי שלא מכיר את מאפיית ברוייטמן  של יובל זיו שמספקת כבר תקופה לחמי מחמצת ומאפים נהדרים, בייגלה ובגטים מופלאים.
ממש לאחרונה פתח זיו, מתוך סקרנות ורצון להכיר עולמות חדשים,  סניף נוסף במרכז העיר שכולו ללא גלוטן עם קינוחים, מאפים וכמובן לחמים מיוחדים  כגון לחם רוסי סטייל בסגנון לחם שיפון, לחמי שקדים, קינואה, מת, כוסשיבולת שועל, קרקרים, עוגות ועוגיות וכמובן קפה ומשהו מתוק ללא גלוטן ליד. 
אלמוגים 17 אילת, 053-3000260, כשר 

ברויטמן ללא גלוטן (צילום: פייסבוק)
ברויטמן ללא גלוטן (צילום: פייסבוק)


דרום אמריקה פינת אילת // ויה קלרה

ויה קלרה הויא באמת פינה ייחודית ולא שיגרתית לאילת. זו חנות יין שיש בה גם חדר סיגרים, גם פינה להופעות וגם בר אוכל והכל באווירה דרום אמריקאית ובבעלות משפחת קול שמנהלים כולם את העסק.
המקום מציע הופעות שבועיות, שפע של טעימות יין וערבי יין מיוחדים, חדר סיגרים עשיר, בקבוקי וויסקי ויינות ממחוזות שונים ומגוון של גבינות בוטיק וכריכים, סלטים ומאפים מיוחדים לצד כל הטוב הזה.
שדרות התמרים 2, טלפון: 050-889-5519

סיגר ויין. ויה קלרה אילת (צילום: פייסבוק)
סיגר ויין. ויה קלרה אילת (צילום: פייסבוק)

ולקינוח - סצנת הקוקטיילים של אילת // טיילר בר

אם לרגע חשבתם שאילת זה רק המאנקיס ומתחמי בארים רועשים עם טכנו , אז תחשבו היטב כי בין כל הרעש והבאלאגן מסתתרים להם בארים מגניבים עם דרינקים איכותיים. אחד מהם הוא הטיילר בר של אולג גליבוב ודניאל גור, שני אנשי אלכוהול וותיקים שהחליטו לקחת את הנסיון שלהם ולהביא לאילת את סצנת הקוקטיילים.
המקום הממוקם במרכז התיירות באילת, נחבא סטייל ספיק איזי וברגע שנכנסים הוא ממש מעלים אתכם מההמולה האילתית אל תוך ניו אורלינס של פעם.
התפריט מלא בקלאסיים וסיגנצ'רים שהם בנו, בקבוקי סירופ שרוקחים במקום ושפע של צנצנות צבלינים וקישוטים.
בין הקוקטיילים: ה Tyler Swizzel המבוסס על לונדון דריי ג'ין, סן ג'רמיין, טימין, רוזמרין תפוזים וביטרס, Super Bowl המבוסס על וויסקי אמריקאי, ליקר עשבי קינמון, ג'ינג'ר, תפוז ואקוופאבה, Jungler רום לבן וכהה, מחית מנגו, קוקוס מתובל וליים ועוד מבחר עשיר ומרענן של משקאות.
מרכז תיירות, דרך יותם 052-402-7440

טיילר בר אילת (צילום: אינסטגרם)
טיילר בר אילת (צילום: אינסטגרם)