הבבוקר עלה פוסט מטריד לקבוצת ״השכנים של בן גוריון״ עם מספר תמונות, מהן מסתמן כי באישון לילה אלמונים ריססו כתובות גרפיטי על כל קירות מסעדת ״ג׳וצה״ סניף דיזנגוף וגרמו להרס רב. הגרפיטי רוסס גם על שולחנות המסעדה ותכולת הפחים נשפכה במלואה לרחוב.

ג׳וצה היא בין מסעדת פירות ים המוכרות, האהובות והפופולאריות ביותר בתל אביב עם מספר סניפים ברחבי העיר. לאחרונה אף עלתה לכותרות כשעזרה רבות בזמן פיגוע הירי בדיזנגוף באפריל האחרון ופינתה את כל האזרחים מהרחוב ודאגה לשלומם. מנהל הסניף מספר כי יש להם יחסי שכנות מעולים והמסעדה קיימת כבר מעל עשרים שנה.

בעידן הנוכחי אי אפשר שלא לחשוב על שיוך ההרס לעובדה שמדובר במסעדה לא כשרה ואולי אף מדובר בגורם בעל מניעים דתיים. כך גורסות חלק מתגובות תושבי השכונה הזועמות שעדיין מתנצחות זו עם זהו מה המניע למעשה. בניתוח של מצלמות האבטחה ניתן לראות אישה בלבוש חרדי, אך זהותה לא ברורה וייתכן כי מדובר בתחופשת.

"מי אמר שזה דתיים? כתוב מסריח ללא שום מילה דתית. יכולה להבין מי שגר ליד שזה סיוט, ולא, לא כולם צעירים מגניבים ששוכרים דירה ויכולים לעבור. גרתי לא מעט שנים ליד מסעדה, פשוט סיוט של סירחון ליכלוך ורעש. לא מצדיקה את המעשה אבל לא אוהבת את הגזענות שישר קופצים למסקנות", כתבה אחת.

"ברמה העקרונית מסכימה איתך. ברמה הפרקטית זו מסעדת פירות ים ולחשוב שזה לא קשור לכשרות זה בעיני קצת מנותק. אני לא אומרת שזה קשור בהכרח, אבל לחשוב כך זה לא בלתי הגיוני", השיבה אחרת.

לאחר שיחה קצרה עם עובד סניף תמרה הסמוך שפועל 24/7 (אך לא נכח במקום בשעות המקרה), הוא סובר שאולי מדובר באחד מדיירי הבניין, מכיוון שהגרפיטי אומר ״מסריחים את השכונה״ - מכך אפשר להסיק שאולי מדובר בדיירים שלא מרוצים מהריחות שעולים ממקום העסק. מה שבטוח שבשלב זה לא ניתן לדעת את המניע למעשה ולכן אין מה לצאת בהצהרות חד משמעיות.

ממסעדת גוצ'ה נמסר שהם מתנהלים מול המשטרה והרשויות המקומיות וכרגע הם מחכים לתוצאות החקירה.