עושה הרושם שנפל דבר השנה בכל הקשור לולנטיינס דיי בישראל. מסעדות רבות מכל רחבי הארץ מדווחות על שיא ביקושים שלא זכור הרבה זמן בימים כאלה. השיא, כך נדמה, מגיע דווקא ממסעדת השף ספרה ברחובות שם מדווחים על רשימת המתנה שחצתה את 3000 האנשים שמשוועים לכסא.

מסעדת 'ספרה' (צילום: אנטולי קרינצקי)
מסעדת 'ספרה' (צילום: אנטולי קרינצקי)

השף בני מדר שעמל על תפריט ספיישלים חגיגי ורומנטי מתאר זאת כך: ״לפני מס׳ שבועות התחלתי בבניית התפריט לערב ותוך כדי הצצתי ביומן לראות  מתי זה נופל בדיוק בכדי להערך עם הזמנת חומרי הגלם ואז הבנתי שנפל דבר והמסעדה היתה מלאה שבועות מראש. אנו מודעים היטב לביקוש הרב שיש לספרה אבל אני לא זוכר מקרה שבו רשימת ההמתנה שלנו עומדת על אלפי אנשים. זה מחמם את הלב שבני זוג רבים כל כך רוצים לחגוג את אהבתם אצלנו. לרגל הביקוש החלטתי שמנות הספיישל שהרכבתי יוגשו עד סוף החודש לאלו שלא הצליחו להשיג מקום לערב".

בני מדר, 'ספרה' (צילום: שרית גופן)
בני מדר, 'ספרה' (צילום: שרית גופן)

בין המנות ששף מדר הרכיב תוכלו למצוא: טארטלט טרטר בקר על מרקמים של חציל שחור ולבן עם חלמון ביצת שליו. שיפוד שקדי עגל על פולנטה תירס ופיטריות מלך היער צלויות כם דמי קרמל וציפוטלה ועוד.

גם המסעדן ברנרדו בלחוביץ׳ מתקשה לזכור טירוף כזה כאשר מדווח שכל תשעת מסעדות הקבוצה מלאות למחר. בסילו בחולון יש רשימת המתנה ארוכה וגם בפרימו החדשה, בר האוכל האיטלקי שנתפח אך לפני שבועיים ימים כבר מלאה עד אםס מקום. בלחוביץ׳ בכל זאת מנסה לשמור על אופטימיות בקרב אלו שלא מצאו את הזמן להתארגן על מקום ומשתף שמסעדות קפה גן סיפור הפופולרי, בעודף ביקוש למחר אף יאפשרו הושבה על בסיס מקום פנוי.

ברנרדו בלחוביץ', 'קפה גן' (צילום: מורג ביטן)
ברנרדו בלחוביץ', 'קפה גן' (צילום: מורג ביטן)

גם אידי ישראלוביץ׳ הבעלים של מסעדת אידי דגים באשדוד מתאר את הטירוף: ״כמסעדן של מעל ל 30 שנה אני יכול להגיד שראיתי הכל כבר. ולנטיינס תמיד היה אחד מאותם ימים שאתה יודע שהם באנקר ביומן. תמיד ייזכרו הגברים ברגע האחרון שעשו פאדיחה ולא דאגו מראש להתארגן בזמן. אבל עושה הרושם שהשנה הם למדו לקח והכניסו לעצמם תזכורת ודאגו לשריין מקום שבועות מראש. מצד שני לפי כמות הטלפונים אולי יש כאלה שעדיין לא למדו את הפרנציפ וליבי איתם״. הוא צוחק ומסיים בברכת יום אהבה שמח לכל עם ישראל.

אידי ישראלוביץ', 'אידי' (צילום: ללא קרדיט)
אידי ישראלוביץ', 'אידי' (צילום: ללא קרדיט)