בית חדש ל-HOC, ״החנונים״ של הקפה פותחים שני לוקיישנים חדשים ומציגים קפה ספיישלטי הכי טוב בארץ, לראשונה גם בשעות הערב, תפריט אספרסו נדיר, מאפייה צמודה המגישה כמה מנות ברמת דיוק של מעבדה, וחלל יפהפה שהם מעדיפים שלא תשימו לב אליו, ״שכל הפוקוס יהיה בכוס הקפה״

שירז ואמיר רייפר בחרו את הכוסות בהן יגישו את הקפה של HOC, הלא הוא House Of Coffee, שלוש שנים לפני שבכלל פתחו את בית הקפה הראשון שלהם ב-2019 בקצה רחוב התבור בדרום תל אביב. פינה נידחת לכל הדעות, אבל HOC הפך תוך כמה ימים מהפתיחה לדסטיניישן, מקום שהגיעו אליו במיוחד מכל העיר לחוויית קפה ארטיזנלית ייחודית שעוד לא היתה ממש מוכרת פה בארץ- סוגי קפה מיובאים ברמה הגבוהה ביותר, עבודת בריסטה קפדנית, עולם שלם של חליטות ומאצ׳ה, וכמובן כמה מנות של אוכל מוקפד ומדויק והכל עטוף באריזה נורדית מינימליסטית, עיצוב וכלים, ועם שירות שמרגיש אישי ברמות של קונסיירז׳. 

הבית של הקפה הכי טוב בארץ

שלוש שנים חלפו מאז הפתיחה של HOC, והצמד רייפר, בשותפות עם אורן אדרעי, לוקחים את השיגעון שלהם לקפה כמה צעדים קדימה ופותחים שני לוקיישנים חדשים. הראשון מביניהם נפתח לפני חודשיים היכן שהיה קפה טרומפלדור, צמוד למסעדת בר 51. זהו בניין לשימור בתנאים מחמירים כך שאת טביעת האצבע הייחודית של HOC במקום אפשר להרגיש דרך המכונות, הכלים והתפריט, ופחות בעיצוב, אבל זה עדיין עולם תוכן שלם וייחודי של קפה שרק HOC מסוגלים לייצר.

השבוע נפתח הלוקיישן החדש של HOC פלורנטין. זהו לא סניף, HOC מגישים בכל אחד מהמקומות חוויית תוכן שונה וייחודית, תפריט שונה לגמרי, עיצוב אחר. בכל בית קפה שלהם הם מציגים מכשור שונה לחלוטין, מכונת קפה אחרת כדי לגוון את החוויה עבור כל לקוח וגם לשמור על עניין עבור הבריסטות, כאשר כל מכונה כזו מאפשרת למקסם את הטכניקות השונות. בית הקפה בפלורנטין הוא פסגת היצירה שלהם עד כה. זוהי תצוגת התכלית הטובה ביותר של עבודת אוצרות הקפה הדקדנית שלהם לאורך השנים, הכשרת בריסטות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, היכולות שלהם לזקק את החוויה שהם מעוניינים להעביר גם באוכל, בעיצוב ובכלי ההגשה.

HOC קפה (צילום: טאמונה דג'אנשווילי)
HOC קפה (צילום: טאמונה דג'אנשווילי)

הרבה דברים הולכים לקרות בפעם הראשונה ב-HOC פלורנטין

אמיר רייפר מציג במקום תפריט אספרסו ייחודי מסוגי קפה נדירים מאוד ביבוא אישי, חלקם בשיתוף פעולה של בתי קלייה ארטיזנליים ו-HOC. הקפה נשקל, נאטם בוואקום והוקפא במינוס 25 מעלות בנקודת ה- Sweet Spot ששומרת על הטעם בשיא שלו. ממש כמו תפריט יין  כולל אפילו תיאור של הטעמים המדויקים.
המחירים שנעים בין 50 ל-70 שקלים ומיועד עבור חובבי קפה אמיתיים המחפשים התנסויות יוצאות דופן בקפה שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר בארץ ובעולם.

צמוד לבית הקפה תיפתח בעוד שבועיים מאפייה ייחודית בהובלתה של שירז רייפר שתכין את הלחמים, המאפים והקינוחים שיוגשו במקום עם התמקדות במנות יפניות או כאלה עם אוריינטציה או אסתטיקה יפנית. מהמאפייה צפוי להיפתח גם חלון לרחוב למכירת לחמים ועוגות הביתה, בהמשך גם תוגש שם גלידת סופט-סרב מאצ׳ה לחובבי הז'אנר.

HOC פלורנטין יהיה פתוח לראשונה בשעות הערב, אחרי אינספור פניות של לקוחות בעבר, כאשר לצד הקפה יוגש תפריט ערב מצומצם שמדבר בשפה של HOC ותפריט יין קטן שאצרה שירה צידון, ובירה קראפט דנית.

עיצב ודיוק. בית קפה HOC (צילום: טאמונה דג'אנשווילי)
עיצב ודיוק. בית קפה HOC (צילום: טאמונה דג'אנשווילי)

המקום החדש מעוצב בקווים נקיים ובצבעים בהירים ולבנים כדי להוות קנבס לבן לחוויה של הטעמים וכדי לשים במרכז החוויה את הקפה. אפילו מכונת הקפה נסתרת ברובה כדי לשמור על מראה נקי ואסתטי, הויטרינות מציגות מבחר מינימליסטי, ואזורי הישיבה מתפרסים בקומה התחתונה והעליונה ומאפשרים שהייה נוחה ושקטה.

את הקפה מכינים בריסטה, שעברו הכשרה ארוכה וקפדנית של מעל ארבעה חודשים ויש גם מאצ׳ה סרמוניאל גרייד מקיוטו שמכינים כאן בדרך המסורתית של פתיחה ב-70 מעלות עם וויסקר. זוהי כנראה המאצ׳ה טובה בעולם שגדלה בצל ונקטפת ביד, רק הניצנים הקטנים ביותר של עלי התה נטחנים לאבקה.

כל החוויה של HOC, הקפה, הכוסות, הכלים, ואפילו חולצות וכובעים, ניתנים לרכישה באתר האינטרנט.

סניף פלורנטין- הרבי מבכרך 3. ימים א-ה 08:00-22:00 שישי שבת 8:00-14:00