ביתי בכורתי אוהבת המבורגרים. מאד אוהבת המבורגרים. אין כמעט שבוע שאנחנו לא "יורדות" על איזה המבורגר, עם צ'יפס בצד. כל נסיונותיי  להכין לה מנה זהה בבית, כשלו. גם כשקניתי במיוחד לחמניות המבורגר והשקעתי בכל התוספות הנלוות. אין מה לעשות. זה לא אותו בשר, לא אותה מידת צלייה, אם המנה לא כוללת עלה חסה מדויק, פרוסת עגבניה, ומלפפון חמוץ - זה לא באמת המבורגר. ממי היא ירשה את הפרפקציוניזם הזה? מעניין. אחותה הקטנה לעומתה, עושה סימנים של צמחונית בהתהוות, לא מוכנה אפילו לטעום את הקציצה, והרבה יותר מעניין אותה הצ'יפס.

כשרשת קפטן בורגר, בבעלותו של המסעדן יקי כביר, הודיעה על השקת המנה הטבעונית החדשה שמצטרפת לתפריט הרחב של הרשת, ידעתי שהן הולכות להיות השופטות הקולינריות של הדבר הזה. המדובר בשיתוף פעולה בלעדי של הרשת עם חברת הפודטק "רידיפיין מיט" המייצרת "בשר-חדש" ללא רכיבים מן החי בטכנולוגיות מתקדמות. לאחר חודשים רבים של הכנות נולדה מנת ההמבורגר החדשה, שמקבלת את אותו יחס ותהליך הכנה שמייחד את הרשת, "הסמאש" - או המבורגר "שפכטל" – הקציצה נמעכת על פלאנצ'ה, נצלית זמן קצר מכל צד ונכנסת ללחמנייה, במידת עשייה אחידה.

ארוחת רידיפיין מיט ברשת קפטן בורגר (צילום: גיל אבירם)
ארוחת רידיפיין מיט ברשת קפטן בורגר (צילום: גיל אבירם)

אז הגענו לאחד מסניפי הרשת לבדוק את העניין, והזמנתי המבורגר אחד רגיל והמבורגר אחד רידפיין, מבלי להגיד מי זה מי. לקטנה, שלא אוכלת בשר ולקח לי זמן להבין שבמקום לנסות לשכנע אותה כל פעם מחדש שזה טעים, פשוט שתאכל שניצל בלחמניה, הזמנתי את הקריספי צ'יקן - חזה עוף מטוגן בטמפורה פיקנטית. לצד המנה, יאמר לזכות הרשת, ניתנת האפשרות לבחור מתוך מבחר של תוספות: צ'יפס עבה או דק, צ'יפס בטטה, טבעות בצל, וגם סלט קולסלאו. 

כמעט כמו הדבר האמיתי

העניין הרב בעשייה של רידיפיין מיט החל כבר בהקמתה בשנת 2018 כששני המייסדים (אשחר בן-שטרית ואדם להב) החליטו, בניגוד לחברות תחליפי הבשר הרבות בשוק, להתמקד בחווית הבשר המלאה, תוך הגעה למרקם, טעם ועסיסיות זהים לבשר מהחי, תוך שימוש בטכנולוגיה וחומרי גלם צמחיים בלבד וללא צורך בבעלי-חיים. הגישה הייחודית המתמקדת ב"אהבת הבשר" הובילה את החברה לפתח פורטפוליו מוצרים שלם, בעבודה צמודה עם מומחי וצרכני בשר כבדים, ולהתמקד בסוגי בשר ומנות חדשניים, לצד ייצור של נתחים שלמים בעזרת טכנולוגיות ייחודיות (ביניהן הדפסה תלת ממדית). 

הגדולה זללה בהנאה את ההמבורגר הרגיל שקיבלה. כשלקחה ביס מהמנה השניה אמרה שזה טעים, אך העדיפה להתמקד במנה הרגילה עד תום. היא לא הרגישה הבדל משמעותי בין המנות, והאמת היא שתחליף ההמבורגר הזה באמת דומה מאד לדבר האמיתי, נראה וגם מריח כמו בשר רגיל.  מה בכל זאת ההבדל? אם המבורגר רגיל "מפוצץ" אתכם, אחרי רידפיין מיט תרגישו שיש מקום לעוד מנה בכיף. הקציצה היא במשקל 120 גרם, וברשת ממליצים, ובצדק, לקחת יותר מקציצה אחת בלחמניה. זה משמעותי גם בעיניי, כי ההמבורגר עצמו הוא קליל מאד לעומת המבורגר מבשר רגיל, והביס כמעט בלתי מורגש. מנה כפולה כאן היא מתבקשת.

החוויה המוצלחת באמת הייתה דווקא בגזרת התוספות והקריספי צ'יקן. רשת "קפטן בורגר", לעומת המבורגריות בהן חומרי הגלם מגיעים קפואים ממפעל מרכזי, דוגלת בשימוש בבשר טרי ללא חומרים משמרים. גם מנות הצ'יקן טנדרס והקריספי צ'יקן נעשות מעוף טרי ללא חומרים משמרים, והדבר מורגש מאד. במקום קציצת עוף טחונה עם תחליף חלבון משעמם, שאנחנו רגילות לקבל במקומות אחרים, כאן קיבלנו נתח עסיסי של עוף אמיתי, מטוגן בבלילה קריספית נהדרת. תענוג. גם הצ'יפס היה מצוין, ואיזה כיף שאפשר לבחור בין עבה לדק, ובין תפוח אדמה רגיל לבטטה, ואפשר גם לבקש מנת חצי-חצי, ושטבעות הבצל עשויות מבצל אמיתי, דבר שכמעט שכחנו שקיים בכלל במזללות. וכמה שזה טעים. 

המנה הטבעונית החדשה: רידיפיין קפטן בורגר/ ארוחת רידיפיין קפטן בורגר - המבורגר בשר "חדש" – כ-120 גרם קציצה, חסה, עגבניה, בצל, חמוצים, קטשופ וחרדל. מחיר לארוחת רידיפיין: 66 ₪. בכל סניפי "קפטן בורגר"