"הרעיון לסנטי נבע מתוך הצורך לערער על מושגים קונבציונליים כמו "מסעדה" או "בר יין" רצון לשנות את התפיסה של איך צריכה להיות בנויה ארוחה. לשבור את ההיררכיה הקלאסית של מקום בין אוכל, משקאות ואווירה. כאן מושם דגש על שלושת הרבדים הללו בצורה שווה, המערערת את הסדר הקיים כיום.

רצינו להעניק לסועד למקום שאפשר לבלות בו, לאכול מנות מיוחדות ולשתות יין מטורף בכוסות. לדייק עוד יותר את החוויה של האורח, שבאה לידי ביטוי בצורה שונה לגמרי ממה שמסעדה קלאסית היום נותנת. ביסים מעניינים, אלכוהול אחר, להיכנס לחוויה שמאפשרת יותר לטעום".

ככה מגדיר השף גיא אריש (משיה) את המקום החדש שלו- סנטי.

אני מגדירה אותו כאחד המקומות היותר סקסיים וכיפיים שהייתי בו לאחרונה ויודעים מה, אני אעז ואומר בתקווה שגיא לא יבין את זה לא נכון, האוכל הוא לא הדבר הכי טעים שאכלתי בחיי, הוא מגניב, טעים אבל לא משהו שיעיף אתכם קולינרית כמו שהקונספט של האוכל המגניב והאווירה הנכונה, השירות הכל כך מדוייק ומשוחרר והאלכוהול המשובח מייצרים במקום הזה אווירה נדירה שמרגישה פשוט כמו המקום הכי נכון להיות בו כרגע.

מדוייק וטעים. סנטי (צילום: דור קדמי)
מדוייק וטעים. סנטי (צילום: דור קדמי)

סנטי הוא חלל לא גדול המחולק ל- 2 על רחוב גןורדון. הכניסה משובצת בשולחנות בגבהים שונים ובר שפונה אל החלון כדי שתוכלו להביט בנונשלנטיות בעוברי האורח פשוטי העם. השוס הוא החלל הפנימי, שם ממוקם לו אי-שולחן ענק המהווה גם מקום ישיבה לאורחים ברי המזל שתפסו מקום וגם משטח עבודה לשואו שעושים גיא והצוות המדהים שלו.
אני מדגישה מדהים כי הרבה זמן לא נהננתי משירות ומינגלינג עם צוות של מקום כמו שנהננתי פה, לא היה רגע שלא עברו לשאול מה נשמע או סתם לחייך, כל בקשה הכי קטנה נענתה בנסיון לספק ואם לא צלח עשו הכל כדי לגרום לי להרגיש סבבה (ואני יכולה להיות נודניקית של ממש). לנו לא היה את המזל לתפוס מקום בשולחן הגדול אבל ישבנו על בר שפונה אל החלל החיצוני וכזה שמקבל גישה למטבח החצי פתוח, אבל הכי חשוב- היינו קרובים לברמנים שעשתה את הקוקטיילים המעולים, ובואו נודה בזה, זה לוקיישן חשוב.

אם באלכוהול עסקינן (ועסקינן הרבה) האלכוהול תופס פה נוכחות גבוהה, תפריט הקוקטיילים מעולה, עטוף בכריכת עור בתוכו יש מגוון מרשים של קוקטיילים קלאסיים שלכולם יש טוויסט קטן שמקפיץ את העניין וכל הקוקטיילים נעשים ממש על הלקוחות באותו אי ישיבה, מה שמייצר אינטרקציה מיידית עם הצוות.
תפריט היין רחב מאד ומכיל כ- 50 בקבוקים שמתוכם כ- 6 נפתחים לכוסות, כל פעם בהתאם לחשקי הצוות ולזכותם יאמר שיש שם יינות מרתקים שלא יצא לי לחוות במקומות אחרים- התפריט נראה כמו משהו שחשבו עליו לעומק.

אני חובבת קוקטיילים איכותיים ותעיד על כך הרופאה האישית שלי שמנופפת לי בצילומי הכבד שלי כמו שאמא שלי מנופפת לי בתמונות של נכדים - בפרצוף נואש – אולי אני אבין את הרמז של אחת מהן. עד שאני אבין, אני שותה. כי זה ממש טעים.

קוקטיילים מעולים. סנטי (צילום: אסנת גואטה)
קוקטיילים מעולים. סנטי (צילום: אסנת גואטה)

באוכל גיא לא מתפרע ומשחק על הרבה דגים נאים, מנות קצת יוצאות דופן הכל טעים. מאד. אבל שום דבר לא מפוצץ קולינרית- חוץ מהממרחים המטורפים והרטבים שהוא מצרף לצד כמה מנות שגורמות לך להבין כמה הוא מוכשר וכמובן ויזואליות יפייפיה של מנות. דווקא זה שהוא מספק אוכל קצת אחר אבל לא מפוצץ גורם לי להעריך אותו יותר שהוא נותן למקום לעשות את שלו.

התפריט בנוי מראשונות מסקרנות שעושות חשק להכל כגון צלחת של דגים נאים שמוגשת על האידרה עם רטבים מיוחדים, טרטר בקר על אומאמי בסגנון כורדי, חסת ליטל ג'אם ממולאם בגארום פטריות ומפוצצת בגבינה מגוררת מדהימה שהופכת את הכל לביס ממש מיוחד. סרטן פתוח עם פסיפלורה טריה. אה! לא לוותר על הלחם- תיזהרו ממני! ולא רק בגלל לחם המחמצת הנהדר אלא דווקא בגלל הלחם שיפון הדחוס והמעט מתקתק שמרגיש כמו ביס מאלוהים ולצידו מוגשת חמאה מלאת טעמים עם קראנץ של עור עוף מטוגן, ממרח סלמי ועוד 
החלק השני בנוי ממנות קטנות על גריל פחמים, זה מתחיל בפירות ים וממשיך אל ירקות צלויים  ובשר, מפטריות יער, דרך שיפודון של לבבות ועד נקניקיה מתובלת של ערן ביק. לצד הגריל יש כמה מנות טמפורה כגון אוייסטרים, שרימפס וקלאמרי. המנות לא גדולות והמחירים בהתאם.

בואו נדבר שניה על המחיר- בסנטי עשו קטע נהדר, כלום לא מנקר את העין מבחינת מחיר ולכן הארנק שלכם לא נלחץ, תגיעו רעבים תקחו כמה מנות, תגיעו בחשק לדרינק וביס- יצאתם בזול.
הראשונות נעות באיזור ה40+ ובגריל אפילו פחות חוץ מהשפיץ שייטל שלא טעמתי והוא 72 שקלים, כנראה מגיע כנתח יותר גדול . 

ולסיום סיומת- לקחנו את הקינוח שנשמע הכי מוזר: רי יו לה- מין הומאז' לדייסת האורז שגיא היה מקבל בילדותו עם כל מיני צלוחיות פינוקים לצידה, לא התחברתי כל כך ולהבא אני אסיים עם איזה דז'סטיף או פשוט עוד מנה.

סנטי נותנת שואו, אבל שואו מגניב, אלגנטי, מאד זורם, קהל של 30+, רעש כיפי של אוכל ודיבורים, לא קרחנות אבל תנועה, זרימה מתמדת של אנרגיה שבא לך לבלוע בביסים גדולים. כיף. כיף גדול.

גורדון 17, ב-ה  מהשעה 18.00-22.30

הזמנות דרך אונטופו בלבד

מולים ודרינק. סנטי (צילום: אסנת גואטה)
מולים ודרינק. סנטי (צילום: אסנת גואטה)