השנה, נערכו לראשונה מפגשי זכרון במטבח אותם הובילו אנשי אוכל שתיעדו את הסיפורים, הטעמים והמנהגים של שורדי שואה מיוון, לוב, רומניה, בולגריה ועוד שהאוכל תמיד אפשר להם להיאחז בחיים ולהשיב לעצמם ולסובבים אותם את שמחת החיים שזוועות המלחמה כמעט וכיבו.  
הזכרונות והמתכונים יקבלו בית קבוע באתר FOODISH כדי שכולם יוכלו להכיר את החיים שאבדו ולהמשיך בביתם להכין את המתכונים שכמעט ונעלמו מהעולם. כך אפרת אנזל פגשה ובישלה עם פנינה קציר שנולדה בבוקובינה ונשלחה למחנה ריכוז ברומנה בהיותה בת 11 בלבד, תמרה אהרוני פגשה בישלה ותיעדה את דבורה ווינשטיין, עז תלם תיעד ובישל עם לילי נועם, קרן אגם תיעדה את סיפורו של השחקן האהוב אלברט כהן בן ה־91 ,  רחלי קרוט העירה לחיים את זכרונות הטעם של שמחה רפאל – הבת של חיים ואסתר רפאל יוצאי יוון ושורדי אושוויץ. את כל אלו תוכלו למצוא באתר של FOODISH .

לצד כל אותו תיעוד יקיימו בfoodish  אירועי זיכרון במטבח - המפגשים הקרובים:

במסגרת זיכרון במטבח – מסלול יחודי בשיתוף זכרון בסלון המתמקד בחיים השוקקים והעשירים לפני המלחמה ועל המנהגים והמסורות הקולינריות שנגדעו עם השואה:

  • לילי נועם, שורדת שואה מטריפולי, תספר איך חיבר האוכל את אמה ואחיותיה, שנאבקו על קיומן במדינת ישראל הצעירה, לדברים שהותירו מאחור – האב שנפטר, משפחה המורחבת שנשארה בטריפולי ולמסורות של הקהילה היהודית בלוב.
  • שמחה יוסף תספר את סיפור חייה של אמה, אסתר (ויוונטה) רפאל, ואיך שמרו הוריה על האוכל המסורתי שעליו גדלו  בסלוניקי וקורפו שהקימו את המעדנייה הנודעת חיים רפאל ברחוב לוינסקי תל אביב (אשר מנוהלת כיום על ידי דור השני והשלישי).

איפה-אולם טיש, אנו - מוזיאון העם היהודי, קלאוזנר 15 (בתוך מתחם אוניברסיטת תל אביב), תל אביב
מתי- 19:30-21:00 האירוע יתחיל ב-19:30 בדיוק, מומלץ להגיע כמה דקות לפני הזמן.

אלברט כהן יספר על חייו כילד יהודי בבולגריה שגילה את עולם המשחק, על הטעמים שבדרך, על הקריירה הענפה והמצליחה שלו ועל הזיכרונות מחיי הקהילה היהודית בבולגריה שלפני המלחמה.ימי המלחמה עברו על המשפחה בשקט יחסי, אבל בסופה היה ברור כי החיים השלווים של יהודי בולגריה כבר אינם בטוחים וכך, ברגע שיכלו, עלו בני המשפחה ארצה. האוכל הבולגרי הביתי שהוריו ואחר כך גם נשותיו, ילדיו ונכדתו של אלברט המשיכו להכין, היה הדרך לזכור ולשמר את המסורת של הקהילה היהודית הוותיקה בה אלברט גדל.
איפה-אולם טיש, אנו - מוזיאון העם היהודי, קלאוזנר 15 (בתוך מתחם אוניברסיטת תל אביב), תל אביב- מתי- 18:00-19:00 האירוע יתחיל ב-18:00 בדיוק, מומלץ להגיע כמה דקות לפני הזמן. 

לפרטים נוספים והרשמה חינם- https://www.foodish.org/topic/zikaron-bamitbach/