מי שכבר מכיר ומי שעדיין לא, מלון וולדורף אסטוריה בירושלים הוא מהיוקרתיים והייחודיים בישראל. ובכן, מלון שכזה מתחייב להגיש ארוחת בוקר מפוארת ועשירה, או במילה אחת: מלכותית. לאחרונה, לכבוד יום ה-EGG'S BENEDICT שצויין ב-16 באפריל, הציע שף איציק מזרחי ברק, בעל ניסיון קולינרי עשיר מהארץ ומהעולם, לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה וליצור תפריט EGG'S BENEDICT מגוון שיוגש במסעדת "הפאלאס" שבמלון מה-16 באפריל עד ה-28 באפריל.

רגע לפני שזכיתי לטעום את המנות למיניהן, שף איציק הצטרף אליי לשולחני כדי להסביר לי מהיכן הגיעה מנת ה-EGG'S BENEDICT שכולנו אוהבים. הוא סיפר לי: "המנה עצמה הומצאה בוולדורף אסטוריה בניו יורק, המלון האייקוני של רשת וולדורף אסטוריה. בשנות ה-20 של המאה הקודמת, בחור בשם בנדיקט הגיע בוקר אחד למלון אחרי לילה של שכרות כשהוא סובל מחמרמורת, וביקש מהמלצר לקבל טוסט עם ביצה או חביתה". הוא המשיך: "המלצר הכין עבור האורח ביצה עלומה והניח אותה על טוסט - ומאז השאר היסטוריה".

תפריט EGG'S BENEDICT במלון וולדורף אסטוריה ירושלים, הרבה יותר מסתם ארוחת בוקר (צילום: FEEL THE VIBE PHPTOGRAPHY)
תפריט EGG'S BENEDICT במלון וולדורף אסטוריה ירושלים, הרבה יותר מסתם ארוחת בוקר (צילום: FEEL THE VIBE PHPTOGRAPHY)

כשהמנות מונחות מולי, ציוריות, אחת אחת, הסביר לי השף: "הכנתי תפריט של EGG'S BENEDICT עם נגיעות מכל מיני מחוזות בעולם. יש לנו את גרסת הבריאות המגיעה על בסיס לחם מחמצת כפרי ואבוקדו, הגרסה הבלגית על בסיס וופל בלגי, אנדיב ותפוחי אדמה, הגרסה הים תיכונית ובה עגבניות מבושלות וטונה מעושנת, הגרסה הצרפתית שמורכבת מפרנץ' טוסט ובצל מקורמל מתקתק והניו יורקית שבבסיסה לחם בריוש ועלי תרד". כל המנות מורכבות כשבמרכזן כמובן חומרי הגלם הבסיסיים ל-EGG'S BENEDICT - סלמון (מלבד הגרסה הבלגית והים תיכונית), רוטב הולנדייז וביצה עלומה, שבנגיעה קטנה עם הסכין, כל החלמון מתפרץ החוצה ומתפשט על שאר המרכיבים.

כחובבת EGG'S BENEDICT מושבעת, המנות הייחודיות שמוגשות בארוחת הבוקר הזו הן יוצאות דופן וטעימות להפליא. את המקום הראשון הענקתי לגרסה הבלגית כשאת הוופל הבלגי המתקתק שבתחתית המנה פשוט אי אפשר להפסיק לאכול. את המקום השני, איך לא, לגרסה הים תיכונית, לטעום ולא להאמין איך וריאציה של EGG'S BENEDICT יכולה להיות טעימה בהרבה מהגרסה הקלאסית. במקום השלישי והרביעי הגרסה הצרפתית והניו יורקית, הכי קרובות למקור ועדיין, אי אפשר להתעלם מהטעמים יוצאי הדופן. את המקום החמישי הענקתי לגרסת הבריאות, שהיא טעימה ועדינה בפני עצמה אך אם כבר EGG'S BENEDICT - אז "שחיתות" זו המילה הנכונה.

כל גרסאות ה-EGG'S BENEDICT על שולחן אחד (צילום: יח''צ)
כל גרסאות ה-EGG'S BENEDICT על שולחן אחד (צילום: יח''צ)

בתפריט ה-EGG'S BENEDICT תמצאו:

גרסה ניו יורקית -  ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי תרד, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

גרסה בלגית - ביצה עלומה וופל בלגי, קריספי תפוח אדמה, אנדיב ורוטב הולנדייז

גרסה ים תיכונית - ביצה עלומה, לחם בריוש, עלי מנגולד, תבשיל עגבניות, טונה ורוטב הולנדייז

גרסה צרפתית - ביצה עלומה, פרנץ' טוסט, בצל מקורמל, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

גרסה בריאה - ביצה עלומה, לחם מחמצת כפרי, אבוקדו, סלמון מעושן ורוטב הולנדייז

תפריט EGG'S BENEDICT במלון וולדורף אסטוריה ירושלים, יוגש במסעדת ''הפאלאס'' עד ה-28 באפריל (צילום: מעריב אונליין)
תפריט EGG'S BENEDICT במלון וולדורף אסטוריה ירושלים, יוגש במסעדת ''הפאלאס'' עד ה-28 באפריל (צילום: מעריב אונליין)

כל הטוב הזה, הוא כמובן בנוסף למזנון המפואר והעשיר בכל טוב שיש למסעדת "הפאלאס" להציע, שם תוכלו ליהנות מבופה הכולל ירקות חתוכים מכל המינים והסוגים, סלטים טריים, מגוון של גבינות קשות, גבינות עזים, גבינות רכות ועוד. דגים מעושנים, הרינג כבוש, סלמון מעושן, דגי הליבוט, מקרל וגרבלאקס תוצרת בית, פירות העונה, מבחר פירות יבשים, מבחר מנות אישיות המתחלפות מדי יום, מבחר יוגורטים וגרנולות ואף מנות נוספות המוגשות בכלי חימום כגון בלינצ'ס, פטריות מוקפצות, קישים שונים, שקשוקה, מבחר אנטי פסטי ועוד.

בעמדת הלחמים המפוארת, תוכלו ליהנות ממגוון לחמים, ממחמצת עד פרצלס, בורקסים, קרואסונים, עוגות גבינה, עוגות שמרים, עוגות בחושות, קפקייקס ודיינישים. מכונת קפה מקצועית תפיק עבורכם קפה איכותי לפני, אחרי ובאמצע הארוחה ככל שרק תחפצו. את הארוחה מלווים מים מינרלים או מוגזים, משקאות פרי שונים, משקאות חמים ויין. בנוסף, ארוחת הבוקר מציעה פינת בריאות המורכבת מעוגות ללא תוספת סוכר, לחם ללא גלוטן, מבחר פירות יבשים אקזוטיים ועוד.

בופה עשיר ומפואר, ארוחת הבוקר המפנקת ביותר שתמצאו בישראל (צילום: FEEL THE VIBE PHPTOGRAPHY)
בופה עשיר ומפואר, ארוחת הבוקר המפנקת ביותר שתמצאו בישראל (צילום: FEEL THE VIBE PHPTOGRAPHY)

במקביל לכל העונג הבלתי נשכח ומעבר לתפריט ה-EGG'S BENEDICT שמוגש במסעדת "הפאלאס" עד ה-28 באפריל, נמצא לרשותכם גם תפריט א-לה קארט שיוגש לשולחן לפי בקשתכם וכולל חביתות עם מגוון תוספות לפי בחירה, ביצים עלומות, עין, חביתת חומוס טבעונית וכמובן EGG'S BENEDICT קלאסי בליווי רוטב הולנדייז על מצע של טוסט בריוש. לקינוח תוכלו להזמין וופל בלגי, פנקייק או פרנץ' טוסט בתוספת מייפל, שוקולד ופירות חתוכים.

המחיר לסועד הנו 200 ש"ח, שעות ארוחת הבוקר הנן ראשון- שישי: 06:30- 10:00 (הגעה אחרונה בשעה 09:00)

להזמנות: 054-9509092 / 02-5423333 או בכתובת המייל: [email protected]

כתובת: מלון וולדורף אסטוריה, רחוב אגרון 26, ירושלים.

יש להזמין מקומות מראש.