היא מתאימה כארוחת בוקר, בראנץ' או ערב ותמיד קלה ומהירה להכנה, ולא בכדי אהובה כל כך במטבח הישראלי. בבסיסה מורכבת השקשוקה הקלאסית מעגבניות המתבשלות לאיטן במחבת ומעליהן רותחות הביצים העלומות. שמן מלח ופלפל ובאמת שלא חייבים יותר מזה. היא טעימה אפילו ככה. כל המרכיבים המוכרים הנוספים שאזכיר עכשיו הם כלל לא בגדר חובה, אבל הם גם למה לא בעצם? בכיף. כולם מסתדרים עם השקשוקה: בצל, שום, פלפל ירוק, פלפל אדום, פלפל חריף, פפריקה, כמון, ובעצם כל מרכיב מהמטבח הים תיכוני.

אפילו צורת ההגשה שלה נוחה וקלה, ישירות למרכז השולחן עם המחבת הרותחת, לצד לחם, חלה או באגט פריך לספיגת הרוטב, ירקות חתוכים וטחינה. מה צריך יותר מזה? הנה כמה דרכים ששדרגו את המנה  אפילו עוד יותר, באדיבות מאיה דרין, שפית ועיתונאית אוכל ורשת 'סולתם' כלי בית ומטבח.

שקשוקה של השפית מאיה דרין לסולתם (צילום: גל בן זאב)
שקשוקה של השפית מאיה דרין לסולתם (צילום: גל בן זאב)

שקשקו אותה - שדרוגים לשקשוקה ים תיכונית מטריפה

הוסיפו עשבי תיבול טריים: שפרו את טעמה של השקשוקה על ידי הוספת עשבי תיבול טריים בנדיבות: פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, טימין ורוזמרין. פזרו בנדיבות רגע לפני ההגשה לרענון המנה. 
שדרגו את השקשוקה בגבינות שונות: השתמשו בגבינות ים תיכוניות המשתלבות נהדר עם שקשוקה כמו: גבינת פטה, גבינת עיזים, קוביות חלומי ואפילו פרמז'ן מגורר. ניתן לפזר מעל הביצים או במהלך בישול הרוטב. 
הוסיפו ירקות ים תיכוניים: שקשוקה אוהבת ירקות ים תיכוניים והם ישדרגו את טעמה של המנה ואף יוסיפו לה מרקם: תרד, זוקיני, ארטישוק, עגבניות מיובשות, חצילים קלויים וזיתים. נסו אחד מהם או שילוב של כמה יחד. 
תבלינים: התאימו את כמות התבלינים לפי ההעדפות האישיות שלכם. הוסיפו ממרחים כמו עריסה, פפריקה מעושנת, סומאק, או זעתר לרוטב העגבניות. 
תוספות ליד השקשוקה: במקום הלחם או הפיתה המסורתיים הגישו לידה תוספות ים תיכוניות כמו טאבולה, חומוס, סלט יווני מרענן. אלו יוסיפו גיוון לארוחה וישלימו לה טעמים.

ים תיכונית אהובה. שקשוקה (צילום: גל בן זאב, באדיבות סולתם)
ים תיכונית אהובה. שקשוקה (צילום: גל בן זאב, באדיבות סולתם)

מתכון מהיר לשקשוקה שתמיד מצליחה

מצרכים ל-4 מנות:
8 ביצים
4 עגבניות קטנות אדומות ובשלות או 16 עגבניות שרי חתוכות לקוביות
2 יחידות פלפל שושקה חתוך לפרוסות דקות
2 שיני שום פרוסות
3 כפות שמן זית
1 כוס רוטב עגבניות חלק (כמו זה שנמכר בבקבוקי זכוכית)
מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם
פפריקה לפי הטעם

אופן ההכנה:
1.
מחממים שמן זית במחבת ומזהיבים קלות את השום
2. מוסיפים למחבת את העגבניות והפלפלים ומבשלים על אש קטנה כ-8 דקות.
3. מוסיפים רוטב עגבניות וממשיכים לבשל 5 דקות נוספות.
4. מתבלים במלח, פפריקה ופלפל, יוצרים שקערוריות בתוך הרוטב ויוצקים ביצה פנימה בתוך כל שקערורית. מתבלים את הביצים במלח ופלפל.
5. מבשלים על להבה נמוכה על למידת העשייה הרצויה. 

המתכון והטיפים באדיבות מותג כלי הבישול והאפייה סולתם