הכנת פיצה ביתית יכולה להיות פעילות מהנה לילדים ולכל המשפחה. הכנתה אינה מסובכת, מהירה ואינה דורשת מצרכים רבים. לכבוד יום הפיצה שיערך השנה ב- 9 בפברואר, שהוא במקרה גם יום המשפחה, לפניכם מתכון לפיצה דקה ברבע שעה של עבודה, באדיבות המותג הוסטס מבית אינטרסן

טיפ: כדי שהתהליך יהיה פחות מלכלך ודביק, רצוי לבצע את כל ההכנות על גבי נייר אפייה. הוא יכול לשמש משטח עבודה מוגדר, ימנע מהבצק להידבק לתחתית ויהפוך אותה לקריספית וטעימה. רדדו את הבצק ישירות על נייר אפייה או לחילופין רדדו אותו בין שני גיליונות של נייר אפייה לעובי הרצוי והעבירו הישר לתבנית אפייה.

פיצה משפחתית דקה מהירת הכנה

זמן הכנה כולל: 15 דקות.
המתכון לפיצה בקוטר כ-30 ס"מ המספיקה לכ-4 אנשים. 

מרכיבים לבצק פיצה: 
1 כפית של שמרים יבשים
חצי כפית סוכר לבן
3/4 כוס מים פושרים
2 כוסות קמח רב תכליתי
1/2 כפית מלח
תוספות לפי טעם אישי

אופן הכנת הבצק:
1. בקערה קטנה ממיסים את השמרים והסוכר במים פושרים. מניחים את הקערה בצד למשך כ-5 עד 8 דקות בכדי לאפשר לשמרים להתרכך ולתסוס.
2. מערבבים כוס ושלושת רבעי קמח עם המלח בקערה גדולה נפרדת, יוצקים לתערובת השמרים ובוחשים היטב עד שהבצק מתגבש.
3. מפזרים מעט קמח על נייר האפייה, מעבירים אליו את הבצק וממשיכים ללוש לשתי דקות נוספות עד שמתקבל בצק אחיד. אם הבצק עדיין דביק מידי ניתן להוסיף את רבע כוס הקמח שנותרה.
4. מרדדים את הבצק לצורה הרצויה, עיגול או מלבן. מניחים נייר אפייה משומן בתבנית התנור ומעבירים אליו את הבצק.

5. אופן הכנת רוטב העגבניות: השתמשו ברטבים מוכנים על בסיס 100% עגבניות טריות. הוסיפו עגבנייה טרייה מגורדת, עלי בזיליקום, אורגנו לפי הטעם, תבלינים יבשים של מלח, פלפל ומעט אבקת שום לאוהבים. 

6. יוצקים את הרוטב על בצק הפיצה ומוסיפים תוספות שאוהבים - מוצרלה מגורדת/ תערובת של גבינות/ זיתים/ עלי בזיליקום/ פלפלים ירוקים קצוצים/ עגבניות שרי/ פטריות/ אננס או כל תוספת אחרת.
7. מחממים את התנור ל-220 מעלות ומניחים לפיצה לאפות למשל 8-10 דקות עד להזהבה. 

טאבון גז נייד 16 Ooni Koda. לאוהבי הפיצה המושבעים (צילום: יחצ)
טאבון גז נייד 16 Ooni Koda. לאוהבי הפיצה המושבעים (צילום: יחצ)