הכתבה נכתבה בשיתוף השף הלבן

עוגת שוקולד תמיד אהובה ומתקבלת בברכה, ויש לכל אחד את המתכון הקבוע שלו, זה שאפילו לא מצריך מכם להביט על הכמויות והמרכיבים. אבל לפעמים בא לכם לגוון, להפתיע אפילו את בני המשפחה, ואם אתם מארחים – זו סיבה טובה לשנות ולהכין וריאציה מעט שונה של העוגה הקבועה. 

יש הרבה מאוד שדרוגים ווריאציות לעוגות הכוללות שוקולד או קקאו, וכל אחת מהן הופכת את התוצר למשהו שונה לחלוטין. הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לגוון את העוגה הביתית הרגילה וליצור משהו שונה שיפתיע את בני הבית. 

מערבבים צבעים
כשרוצים פינוק ליד הקפה, עוגת שיש היא בחושה רכה וקלה להכנה בטעם שוקולד ווניל, אך שונה מהעוגה הרגילה, ואפשר להיות יצירתיים כשמערבבים את הצבעים. את שני הצבעים אפשר לצקת לתבנית כך שמחצית העוגה חומה והאחרת לבנה, אפשר ליצור פסים של זברה ואפשר לקשקש אותם ולראות מה ייצא. 

את המאפה הזה אפשר לשדרג עם סירופ מייפל, עם מיץ תפוזים, קינמון ואפילו פרג. הנה מתכון פשוט לעוגה נימוחה שלא תפסיקו ליישר. מערבבים בקערה קמח, סוכר וניל וסוכר רגיל. מוסיפים שמן, מיץ תפוזים, ביצים וגרידת תפוז. מערבבים היטב את הבלילה ויוצקים 3/4 ממנה לתבנית. את רבע הבלילה הנותרת מערבבים עם קקאו ליצירת בלילה חומה ומוסיפים לתבנית. עתה אפשר לשחק עם שילוב וערבוב הצבעים ולהכניס לתנור ל־40 דקות בחום בינוני. 

עוגת שוקולד צ'יפס
כשרוצים לשדרג את העוגה הבסיסית ולהוסיף לה עניין וצבע, אפשר להשתמש בשוקולד צ'יפס בצבע אחד ואף בשני צבעים. תוכלו להכין את המאפה בתבנית שקעים ליצירת מאפינס אישיים, בתבנית אינגליש קייק או בתבנית עגולה. מערבבים בקערה ביצים, חמאה מומסת, סוכר, תמצית וניל, מיץ תפוזים וקמח תופח או קמח רגיל ואבקת אפייה. אחרי שכל המרכיבים התאחדו לבלילה חלקה מוסיפים שוקולד צ'יפס. יוצקים לתבנית שבחרתם ואפשר להוסיף מלמעלה עוד שוקולד צ'יפס. יש לשוקולד נטייה לפעמים לשקוע לתחתית התבנית, ולכן כדאי להעביר את הבלילה לתבנית מיד לאחר הערבוב. אופים בחום בינוני כחצי שעה עד 40 דקות (בהתאם לסוג התבנית. בתבנית אינגליש קייק זמן האפייה קצר מאשר בתבנית עגולה). 

כשהשוקולד פוגש ביסקוויטים
השילוב הראוי של שוקולד וביסקוויטים כבר הוכיח את נפלאותיו, וכשהם נפגשים יחדיו בעוגה קרה ללא אפייה אפשר להוסיף רק קצפת והקינוח מושלם. המתכון כולל מעט מרכיבים שבדרך כלל נמצאים בכל בית, כך שאין צורך להיערך מראש. אם אין ביסקוויטים, גם עוגיות חמאה, לוטוס או אפילו אוראו יכולות להתאים למטרה. שוברים ביסקוויטים ושמים בקערה, בסיר קטן מחממים שוקולד, שמנת מתוקה, חמאה, קקאו, סוכר ומעט מלח לרוטב אחיד. שופכים את הרוטב על הביסקוויטים השבורים ומערבבים, אפשר להוסיף גם אגוזי מלך שבורים. משטחים בתבנית ומיישרים. מכניסים למקרר לשעתיים ולאחר מכן אפשר להקציף שמנת מתוקה ולמרוח על העוגה או להסתפק בפיזור אבקת קקאו.

בחושה שוקולד בננה
יש דברים שהולכים טוב ביחד, ושני מרכיבים אהובים כמו שוקולד ובננה יכולים ליצור את הטעם המושלם. אם יש לכם כמה בננות בשלות, זה הזמן לשדרוג משמעותי של העוגה הביתית שלכם. מועכים בננות בשלות במזלג, מוסיפים שמן וסוכר ומערבבים. מוסיפים גם ביצים, קקאו, קמח, סודה לשתייה, מלח ואבקת קינמון. לתוך הבלילה מוסיפים אגוזי מלך קצוצים ושוקולד צ'יפס. מעבירים את התערובת לתבנית משומנת ואופים בחום בינוני כ־40 דקות. 

עוגת הפתעה
יש עוגות שנראות פשוטות, עד שחותכים אותן ומגלים שבפנים מסתתרת הפתעה שמשדרגת את הקינוח הביתי. שוקולד משתלב מצוין עם פירות, ואגסים הם תוספת מושלמת המאזנת את השוקולד. את האגסים משאירים שלמים אך מקולפים, והם מחכים בתוך העוגה, רכים, נימוחים ויפים. 

להכנת הבלילה מערבבים סוכר, ביצים, חמאה, קמח, אבקת אפייה, שמנת חמוצה, קקאו, סודה לשתייה ומים רותחים. את האגסים השלמים והמקולפים מעמידים בתבנית בגודל שבחרתם. ייתכן שתצטרכו לחתוך מעט את הבסיס שלהם כדי שיעמדו ישר. עליהם יוצקים את הבלילה כך שתכסה מעט את האגסים (יש גם תהליך של תפיחה בתנור) ומכניסים לאפייה של כ־50 דקות בחום בינוני.  

הכתבה נכתבה בשיתוף השף הלבן