בימים טרופים אלה וגם בימים כתיקונם, ימי חג המוקדשים לאלכוהול משמחים לבב אנוש. בכל שנה בשבוע הראשון של אוגוסט מציינים ברחבי העולם את יום הבירה הבינלאומ, בלי קשר לקורונה!. אז אם אתם בבית עכשיו, אני מאד מקווה שיש לכם איזה לאגר קרירה במקרר להתרעננות. כדי לציין את יום הבירה כמו שצריך, תפסתי לשיחה את האישה שתמיד הערצתי מרחוק, מרינה זלצר, הברומייסטר הראשית של טמפו בירות, יצרנית גולסטאר, מכבי ומותגי היינקן.

גולדסטאר בקבוק חוזר 500 מ''ל  (צילום: יחצ)
גולדסטאר בקבוק חוזר 500 מ''ל (צילום: יחצ)
איך הגעת דווקא דווקא לבירה?
"האמת היא שבירה היה מאז ומעולם המשקה החביב עליי. בשנת 2010 נתקלתי במודעה של טמפו שחיפשו מישהי לאבטחת איכות, זו היתה מבחינתי הזדמנות פז להתפתח בתחום. באותה תקופה, בה עבדתי גם בתחום המשקאות הקלים, התלוויתי לברומייסטר שעבד בחברה, שאלתי שאלות, התעניינתי והתאהבתי בתחום. עם השנים התגלגלתי בין התפקידים, תחילה באבטחת איכות בתחום הבירה, אחר כך בטכנולוגיה ואחרי הפסקה קטנה ללימודים בחו"ל נכנסתי לתפקיד הברומייסטר של החברה".

איך הגיבה הסביבה כשקיבלת את התפקיד? 
"זה לא היה פשוט והייתי צריכה להוכיח את עצמי מהר. בזמנו זו היתה סביבה יותר גברית ואין ספק שהיה צריך להראות שאישה טובה לא פחות מגבר. אני חושבת שלי עזר שנכנסתי לתפקיד לאט, גדלתי בתוכם והכירו אותי לכן הכניסה שלי לתפקיד היתה חלקה יותר. זה מאתגר, אבל בהחלט מעשי ואפשרי".
טמפו, מבשלת הבירה (צילום: סיוון פרג')
טמפו, מבשלת הבירה (צילום: סיוון פרג')

עכשיו, כשכולם מקנאים בך ,ספרי להם מה זה אומר להיות ברומייסטר?
"מגיעים בבוקר, עושים סיור בייצור ובמחלקות, רואים מה שייצרנו ובוחנים את הפרמטרים השונים שמצביעים על איכות המוצר. אני כמובן טועמת כל מה שייצרנו ב- 24 שעות האחרונות שעומד לעבור לקווי המילוי. בכל יום  בצהריים יש לנו פאנל טעימות יומי, ואנחנו טועמים את כל השלבים. מהתהליך הראשוני עם חומרי הגלם ועד המוצר הסופי. לאחר מכן אנחנו דנים עם המנהלים השונים ומחליטים אם לשנות משהו במוצר, לשפר, מה במתכון דורש שדרוג ועוד". 

יש מקום לשינויים במתכונים?
"קחי בחשבון שחומרי גלם הוא תחום משתנה. הלתת למשל, טעמה תלוי בכמות הגשמים שהיו באזור. בסופו של דבר את רוצה לייצר עם חומרי הגלם המשתנים את אותו מוצר שכולם אוהבים ומכירים. אז את לוקחת את כל הפרמטרים האלה, ומשחקת איתם בתהליך, על מנת ליצור בסופו של דבר את המוצר שאת רוצה לבקבק. הרבה פעמים יש צורך להחליט כל מיני החלטות, ולעשות טריקים בתהליך".

היינקן, שישיה  (צילום: יח''צ חו''ל)
היינקן, שישיה (צילום: יח''צ חו''ל)

 הטעם האישי שלך בא לידי ביטוי?
"במתכונים קיימים אנחנו משתדלים לא להכניס שינויים משמעותיים. אבל מידי פעם ובגלל העובדה שחומרי הגלם המשתנים יש מקום למשחק. אני קוראת הרבה ומתעניינת מה קורה בעולם מבחינת מגמות, ובמוצרים חדשים אני בהחלט מנסה להכניס את החדשנות, הרכיבים החדשים או הטעמים החדשים. כמובן שזה לא רק טעם אישי אלא גם שיקול של דרישות השוק".

חולמת להביא טעם שעוד לא תפס פה?
"יש בירות שאני באופן אישי מאד אוהבת שישראלים פחות מתחברים אליהם. למשל סטאוט. ואני משתעשעת עם הרעיון לעשות סטאוט יותר נגיש יותר קליל שמתאים לשוק הישראלי".

גולדסטאר SlowBrew (צילום: יח''צ)
גולדסטאר SlowBrew (צילום: יח''צ)

מה באמת השוק הישראלי הכי אוהב לשתות?
"אני חושבת שהבירה הכי נמכרת כאן היא לאגר עם 5 אחוזי אלכוהול. הישראלים מאד מתחברים לטעמים הזורמים, הקלילים, הלא יותר מידי מרירים. מידי פעם כשהם רוצים לנסות משהו חדש אז ה -7.9 או הסלואו ברו. אבל אין ספק שהלאגר פופולרית יותר".

אומרים שבירה היא משקה גברי, את חושבת גם על נשים ששותות?
"בעיני אין שוני מגדרי. קודם כל לגבי התחום עצמו, אני רואה יותר ויותר חברות שפותחות את התחום לנשים. ואם תשאלי אותי ספציפית לגבי הרגלי שתייה, בעיני ובמיוחד בימי הקיץ, לאגר של 5 אחוז אלכוהול זה משקה שיושב בול במקום בין אם אתה גבר ובין אם את אישה. צריך לשמור על ראש פתוח". 

איפה את רואה את עצמך בעוד שנתיים?
"אני מאד אוהבת את העבודה שלי, והייתי רוצה לפתח מוצרים חדשים, לייצר דברים שיצליחו, שאנשים ייהנו לשתות אותם. להשיק משהו חדש ומגניב. יש אינסוף רעיונות". 

גולדסטאר, כוס מתכלה  (צילום: עמרי מרון)
גולדסטאר, כוס מתכלה (צילום: עמרי מרון)
בואי מתכלה 
אם כבר בסופ"ש של בירות עסקינן, כדאי להוסיף ולספר שגולדסטאר (ולצידה גם מותגי היינקן ובירה מכבי) השיקו ממש בימים אלה כוסות פלסטיק מתכלות שמיועדות לשימוש בחופי הים ובברים. מסר ירוק ובהחלט מהלך מבורך של החברה.