לרשת המשקאות והסיגרים ״הרמיטאז'" יש 12 סניפים ברחבי הארץ, כולל סניף חדש בקריית אתא והשקה של סניף הדגל בראשון לציון. חנויות ניתן למצוא אלפי בקבוקי שתייה מכל סוג, בקבוקים נדירים ומיוחדים בבלעדיות וחוזה בלעדי בארץ לממכר סיגרים קובניים. וזאת רק ההתחלה של חווית קנייה יוצאת דופן.

החברה נוסדה בשנת 2011 על ידי איש העסקים זיקי איראני מנהריה, שהגשים חלום ישן לפתוח חנות אלכוהול ופתח את "הרמיטאז'" בעין המפרץ. כשהחנות רק נוסדה, היא הייתה בגודל של 80 מטרים עם מגוון מצומצם של מותגי שתייה חריפה. כשבנו של זיקי, חסן איראני הגיע לגיל 20, הוא החליט לקחת את החנות תחת חסותו כמפעל חיים של ממש, ומשם הכל היסטוריה – 11 שנים אחרי ורשת הרמיטאז' בדרך להיות אחת הרשתות המשפיעות והגדולות בישראל.

חנות ''הרמיטאז''' (צילום: עודד סמדר)
חנות ''הרמיטאז''' (צילום: עודד סמדר)

רשת "הרמיטאז'" מתמחה במכירה של אלכוהול וסיגרים ייחודים, בה הלקוח נהנה מחווית קניה ייחודית שלא ניתן לראות בשום מקום אחר בארץ - החל מהמבחר העשיר והייחודי, הכולל למעלה מ-1000 סוגי יינות ו-2000 סוגי אלכוהול שונים הכוללים מאות סוגי וויסקי, קוניאק ומשקאות איכות נוספים, מאות סוגי בירות, עשרות טקילות, רום וג'ין, שמפניות, תזקיקים ועוד. בכל קטגורית משקאות ניתן למצוא שורה ארוכה של מותגים מקומיים ובינלאומיים החל מהבסיסיים ביותר ועד ליוקרתיים ביותר שקיימים, כאשר ניתן למצוא בחנויות הרשת גם בקבוקי וויסקי העולים מאות אלפי שקלים.

 לקוחות הרשת נהנים מחוויה ייחודית של ממש הכוללת חדרי קירור אליהם ניתן להיכנס ולרכוש בירות צוננות, חדרים ליישון יינות נדירים ויינות משנתונים מיוחדים, כמו גם סוגים ייחודים של יינות הבלעדיים רק להרמיטאז'. כמו כן, לרשת מתקנים מיוחדים לטעימת יין בתוך החנויות - המאפשרים ללקוחות לטעום ולגלות יינות שונים טרם ביצוע הקניה. בסניפי הרשת ניתן לפגוש גם גבינות מבית רשת ״באשר פרומז'רי״ עם למעלה מ-1000 סוגים שונים של דליקטסים וגבינות.

בנוסף למבחר האלכוהול העשיר, להרמיטאז' מחלקות סיגרים גדולות מימדים - כאשר הרשת היא הנציגה הבלעדית בישראל של רשת הסיגרים 'לה קאסה דל הבאנוס, רשת סיגרים בין-לאומית בבעלות ממשלת קובה, שלה 187 סניפים ברחבי העולם. בהרמיטאז' עומדים במדיניות של הרשת הבינלאומית, כאשר כל אחד מעובדי המחלקה עובר הדרכה ומבחן הסמכה על-ידי נציג הרשת בטרם התקבל לעבודה. מעבר לכך, בסניפי הרשת בראשון לציון ובחיפה פועלת מחלקה יוקרתית ועשירה במיוחד של סיגרים ובין המותגים המוצעים שם ניתן למצוא קוהיבה, רומיאו וג'ולייט, מונטה כריסטו, רמון אלונס, הויו דה מונטריי, פרטאגס, טרינידד, פאנצ', בוליבר ועוד. הסיגרים נשמרים ב-walk-in humidor משוכלל בו הותקנו מערכות מתקדמות אשר שומרות על טמפרטורה ולחות אידיאלים עבור הסיגרים.

בהרמיטאז' מאמינים כי חווית האלכוהול אינה נגמרת ברכישת הבקבוק, ובסניפי הרשת מזמינים את קהל הלקוחות להנות מסדנאות אלכוהול שונות ומגוונות אשר מתרחשות בגלריות היייחודיות של הרשת. במהלך הסדנאות מגלים המשתתפים על ההסטוריה של המשקה אשר הם לוגמים ממנו ולהנות מחוויה אינטימית ומיוחדת. אך בהרמיטאז' לא מחכים לסדנאות בשביל לחגוג עם הלקוחות את האהבה לטיפה המרה, כאשר כל שבוע  בימי חמישי מתקיים אירוע מיוחד בסניפים - המשלב מוזיקה וטעימות של משקאות מאזורים שונים בעולם, כאשר האירוע מתקיים בקונספט שבועי משתנה, וכך לדוגמא לכבוד השבוע בו צויין יום הבסטיליה הצרפתי, נושא האירוע של יום חמישי בשבוע זה סבב סביב צרפת והתרבות הצרפתית - ובמהלכו הוצעו ללקוחות טעימות ממשקאות ייחודיים מצרפת, בליווי מוזיקה צרפתית אשר הכניסה את כל שוהי החנות אווירה האותנטית.