אני לא יכולה להתחיל בכלל את היום לפניי שאני שותה את הקפה שלי. אני אוהבת קפה חזק עם חלב מוקצף ובלי סוכר. גם בני הבית יודעים שלא כדאי לפנות אליי עד שאני מסיימת את הקפה הראשון של הבוקר.

+

למקרים של רעב שצץ משומקום, אני תמיד מחזיקה בארון, וכמובן גם בתיק, שקית קטנה של פריכיות אורז או קרקרים מקמח מלא.

+

אני אוהבת לבשל, אבל פחות חשוב לי מה אני מבשלת. יותר חשוב לי לדעת שהמשפחה נהנית מאוכל טרי וביתי. משמח אותי במיוחד לבשל ארוחות חג או שבת למשפחה ולחברים. 

+

מזון מתועש ומעובד כמעט לא נכנס אלינו הביתה, כך גם משקאות ממותקים. אני משתדלת שתמיד יהיה בבית אוכל מבושל וטרי. לשמחתי, הילדים אוהבים ירקות, אז יש בכל ארוחה גם ירקות טריים או מבושלים. אצלנו לא אוכלים מטוגן, ואני מעדיפה לאפות גם את השניצלים. כשאוכלים בחוץ, תמיד אעדיף מקום שמגיש אוכל מגוון וטרי על פני רשתות המזון המהיר.

+

כשמדברים איתי על שמירה על תזונה מאוזנת, יש לי אתגר. בתחום שלי המתוקים והפחמימות זמינים כמעט תמיד, לכן אני משתדלת לאזן בצריכה של דגנים מלאים. למשל, את הלחם שלנו אני אופה בעצמי, לחם שאור מקמח כוסמין ושיפון. המקרר שלנו תמיד מלא בפירות וירקות טריים, ולאורך היום אני משתדלת לאכול ארוחות קטנות כל כמה שעות ולא להעמיס בארוחות גדולות וכבדות.

"את הלחם שיש לנו אני אופה בעצמי"

+

המזווה שלי מחולק לשני חלקים: אחד לצריכה יומיומית ואחד שמוקדש לאפייה. בחלק היומיומי תמיד יהיו קטניות, קמחים שונים (רצוי מלאים), טחינה, שמן זית, פסטה יבשה ואורז. בחלק שמיועד לאפייה תמיד יש שוקולד איכותי, אגוזים, קוקוס ודבש.

+

כשאני רוצה "לשבור את הכלים" אז גלידה היא החטא הקטן שלי. אני לא קונה גלידה הביתה, אבל כשאני מחוץ לבית, בארץ או בחו"ל, אז כדור גלידה, ורצוי מגלידרייה איכותית, זו החולשה שלי.

+

כדי לשמור על תזונה מאוזנת אני מקפידה לשתות הרבה מים. אני לא אוכלת מסודר בגלל עומס, אבל אני כן דואגת שיהיה אוכל מבושל במקרר כדי לא לאכול שטויות. 

+

בסוף היום אני תמיד מקנחת בחמישה או שישה אגוזים לא קלויים ולא מומלחים. בכל יום אני מגוונת עם אגוזים שונים בהתאם למה שיש – אגוזי לוז, שקדים, אגוזי מלך ועוד.
לאורך השנים קיבלתי המון טיפים תזונתיים מחברתי עדי גודל-סלומון, שהיא גם דיאטנית ותזונאית. את מרביתם אני משתדלת ליישם, והחשוב שבהם הוא תכנון. כאשר מתכננים נכון את היום ואת הארוחות לא מגיעים למצב של רעב והתנפלות על האוכל הראשון שזמין. אחת המנות הכי אהובות (וקלות להכנה) אצלנו בבית היא כרובית בתנור. זו יכולה להיות כרובית שלמה שהורתחה כמה דקות במים ואחר כך נצלית בתנור עם שמן זית ומלח גס. המבוגרים לרוב מוסיפים גם טחינה מעל.

שילוב מתוקים גם בתפריט מאוזן/ אורלי פיינה דיאטנית קלינית, מנהלת תחום תזונה, אסם-נסטלה
 
שאלת הבלוגרית לתזונאית שלנו: מהי הדרך הנכונה ביותר לדעתך לשלב מתוקים בתפריט מאוזן בלי להתנזר מהם?
הבשורות הטובות הן שלא צריך להתנזר לחלוטין ממתוקים, כי הסוד החשוב בתזונה מאוזנת טמון בשילוב נכון בין הבריא יותר לבריא פחות. איזון כזה ניתן לבצע בהתאמה אישית לכל אחד ואחת, והוא זה שמאפשר שמירה על אורח חיים בריא לאורך זמן. המתוקים, או הנשנושים הקטנים שאנחנו אוהבים, הם סוג של תוספת לתפריט המאוזן, ולכן מומלץ להקדיש להם מקום קטן בתפריט היומי וכן מקום ייעודי במטבח הביתי. לפניכם מספר טיפים לשילוב מאוזן של מתוקים בתפריט שלכם:
- העדיפו לצרוך מתוקים בין הארוחות ולא במקום ארוחה.
- העדיפו נשנושים אפויים על פני מטוגנים.
- אם בחרתם בנשנוש קנוי, בחנו את רשימת הרכיבים על האריזה. חשוב שהיא תהיה קצרה ככל הניתן ובעלת רכיבים מוכרים ואיכותיים, לדוגמה חטיף דגנים עם שוקולד מריר 70%, עוגייה על בסיס דגנים מלאים וכדומה.

פיטנס שוקולד מריר



- כשאתם מרגישים צורך עז למשהו מתוק, בחנו מתוך הקשבה פנימית מה באמת מניע את הצורך שלכם ומה יספק אתכם. בהתאם לזה בחרו לכם את הנשנוש העונה על צורך זה.
- העדיפו לאכול מעט בכל פעם מאשר כמות גדולה בבת אחת.
- הימנעו מאכילה רגשית. אם אתם עצובים, כועסים או עייפים, נסו קודם כל לבצע פעילות גופנית או פעילות מהנה אחרת במקום לאכול משהו מתוק.
- והכי חשוב, אכלו את הנשנושים המתוקים כפי שאתם אוכלים ארוחה - בישיבה מול השולחן, עם צלחת, בשילוב משקה חם או קר, כשאתם מתרכזים באכילה ונהנים ממנה. כך תוכלו להימנע מאכילה עודפת או מאכילה בהיסח הדעת.
 
פיטנס