גם ליאורה, שמלווה את הבלוגר עומרי חיון זה זמן מה, הייתה מופתעת לשמוע על חקירתו בחשד להעלמת מס. חיון עבר בשבועות האחרונים משבר אישי קשה, לאחר שנפרד מבן זוגו בזמן שהשניים שהו בחופשה במקסיקו, ונאלץ לשוב ארצה שבור לב ולהשתכן על ספות של חברים.



עומרי, חזרת לארץ.


"חזרתי לארץ אחרי חודש במקסיקו ווגאס. אני במונית פה, והנהג לא מפסיק לשיר לי אייל גולן. ביום של החקירה, אני יושב ופתאום ברדיו אייל גולן שר לי".


למה הוא שר לך כל הזמן?
"כי אנשים שמים אותו. לכי תדעי, אולי רני רהב תפר את כל הדבר הזה".


חס ושלום, רני לא היה עושה כזה דבר.


"אני צוחק. בכל מקרה, נסעתי לוגאס ומקסיקו לחיות קצת את החיים ולהיות קצת בן 23 אחרי שמונה שנים של עבודה בתחום הזה, אבל לצערי הכל שם התפוצץ איתו".


ספר קצת על האקס שלך. מה גרם לך לעזוב הכל ולנסוע?


"גרנו חמישה חודשים יחד, והייתה אהבה מאוד מאוד גדולה, וזה הרגיש נכון. אני רציתי קצת לנוח, והוא גם חשב על טיול כזה לפני, אז זה הרגיש נכון. וגם רציתי איזשהו ניתוק. אני המון שנים עובד, המון שנים חווה חוויות שאנשים בגילי לא חווים בכלל ורציתי קצת להיות כמו ילד, לטייל, לראות, לעשות את החיים קצת אחרת. טסנו למקסיקו והיה לנו קצת קשה בינינו בימים הראשונים, ואז החברים המדהימים שלו, שחיים בג׳ונגל, היו 'מדהימים בדרכם', וזה יצר איזשהו קרע בינינו. אז פשוט המשכנו כל אחד לדרכו, אבל בצורה הכי מכוערת וכואבת שאפשר לצפות מבן אדם שאתה אוהב. אבל גם את זה עוברים. עברתי שבועות מאוד מאוד קשים עם עצמי. אני מסתובב עם הכלב שלי והמזוודה שלי ברחובות העיר כאילו לפני יומיים נחתי פה, וגם התחושה שעזבתי את כל העולם בשביל זה היא לא נעימה. עכשיו אמא שלי גם בבית חולים עם בעיות בידיים. אני בדרך לטיפול, אני לא יודע איך אני אשרוד את הפרשה הזאת".


לפי הפרסומים בעיתון אתה כבר סוג של טייקון.
"כן. זה נורא קל להפוך אותי לכזה, כי מס הכנסה זיהה פוטנציאל בסיפור וגם דאג להפיץ אותו ביום ראשון בבוקר, שזו השעה החמה של כתבי התקשורת, עם ערימה של שקרים. הם כתבו שאני בן 25, או שהעברתי כספים לחבר, שהוא היה בכלל עובד של האתר, וזה היה גלוי כלפי מס הכנסה. לאורך כל הדרך


התנהלתי מולם".


אז בעצם איפה כל הכסף, אם אתה מסתובב עם מזוודה וכלב?


"אני במינוס 40 אלף שקל. שם הכסף. אין שום כסף. הרווחתי לשנה איזה 100 וקצת אלף שקל שזה בערך שכר ממוצע של אנשים בתחום. על חלק מהכספים העניין לא היה מסודר. כלומר, הוצאתי קבלות, אבל לא הגשתי ככה. דברים שלא הבנתי בתור ילד בן 17־18. יש מצב שלא התנהלתי נכון וגם לא היה לי אבא או מישהו שידריך אותי, או עורך, או הנהלת חשבונות. כל העסק הזה, מטורף ככל שהוא יהיה, הוא של אדם אחד. ניסיתי כמה שיכולתי בדרכי".


אתה צריך בעצם להתחיל מההתחלה?
"כנראה. אני אגיד לך מה עצוב בעיני באמת בסיפור הזה - זה כאילו שהגלגל של החיים שלי חוזר, לא בטוב. כל החיים ניסיתי להצליח, לא להתייחס לשום דבר, להקפיד להיות ישר".


פתאום נחשפת לצד אחר של התקשורת.  אבל יש סימביוזה. אתה כינסת גם מסיבת עיתונאים.
"אין לי בעיה עם החקירה. החקירה היא בסדר, והכל טוב. אבל לסלף דברים, להגיד שהעברתי מחצית מסכום הכסף שלי לאדם אחר, כשהם יודעים שזה לא נכון. בחקירה ישבתי מול החוקר וראיתי חודש אחד שזה קרה. אז לנסות לנפח את הסיפור בצורה שהיא לא פיירית?".


מה בקשר לתביעות פתוחות שיש לך?


"עוד לא תבעתי את אייל גולן, לא תבעתי אף פעם אף אחד, אבל בקרוב התביעה נגד אייל".


אתה מתכונן לתבוע אותו?


"כן. מאוד מתכוון".


על כמה?


"חצי מיליון שקל".


על מה אתה תובע אותו?


"תראי, הביטוי 'ילד כאפות' והמשפטים שאמר עלי והועברו גם בקמפיין הבחירות שלי לעלה ירוק, נאמרו עלי והפכו לכינוי שהבן אדם הדביק לי בחוצפתו. על כל עוגמת הנפש שהוא גרם לי באותם ימים, איומי הרצח שקיבלתי והמשפטים שהוא כתב עלי בפייסבוק וכל היחס הזה, אבל אני לפחות הייתי מאוד מקצועי ומאוד לא מאשים. הייתי רשמי ולא נכנסתי לפינות אפלות. להבדיל ממנו, שסיפר על ילדותי ועל כך שסבלתי כל חיי וכל מיני דברים אחרים שהוא אמר. ראיתי שרני רהב חוגג בטוויטר. הוא עשה לייק לכתבה מ'מעריב' על המסים. רק אל תשכחי להזכיר שאייל גולן יצא אשם בפרשת המסים שלו. העולם הזה מצחיק. הוא עשה עבודות שירות על העלמות מס".



ליאם הפקות ורני רהב מוסרים בתגובה: "איננו מתייחסים לאיש הזה".