מתקפת הטרור המחרידה בפריז, גרמה לזעזוע ברחבי העולם - כך שגם הכוכבים הגדולים ביותר על הגלובוס לא יכלו להתעלם מאירועי סוף השבוע הקשים בבירת צרפת. בין תפילות התמיכה, החיזוק מרחוק וההקדשות ברשתות החברתיות, היו כאלה שניצלו את הבמה להעביר מסר של שלום ואחדות.


ג'סטין ביבר על הפיגווע בצרפת
אליל הבנות ג'סטין ביבר, למשל, השיק אלבום חדש בהופעה אינטימית שנערכה בערב יום שישי האחרון בלוס אנג'לס. אחרי שגילו על האירועים בפריז, עלה הכומר של הזמר לבמה כדי לקיים תפילה למען משפחות הנרצחים והפצועים הרבים, בעוד שביבר אמר "דרך הכאב, דרך החושך, אלוהים האיר עלינו... אני יודע עד כמה קשה למשפחות עכשיו. אני לא יכול לתאר לעצמי עד כמה". אחר כך, המשיך בשיר שבמהלכו נשבר ופרץ בבכי, אז אמר למעריצים בקהל "אני לא יכול להפסיק לבכות, אני צריך להתאפס. אנחנו בזה יחד".
את הדמעות על הבמה חוותה גם מדונה, שהופיע במוצאי שבת בשטוקהולם שבשוודיה וביקשה להתייחס לאירועים. "אני אקח את הרגע להכיר ברציחות הטרגיות ובהתנקשויות חסרות הרגש שקרו אתמול בפריז", אמרה מלכת הפופ, "היה לי קשה להמשיך במופע, כי במובנים רבים אני מרגישה קרועה, אני נהנית ורוקדת על הבמה, בעוד שאנשים בפריז בוכים על אהובים", אמרה בדמעות. 


"אבל זה בדיוק מה שהם רוצים, להשתיק אותנו, לא ניתן להם. אף פעם!", הכריזה והוסיפה, "רציתי לבטל את המופע, אבל אז חשבתי 'למה שאתן להם את הסיפוק לעצור אותי ואתכם ליהנות מחופש?'. בכל המקומות שבו אנשים נרצחו, הם מקומות בהם אנשים נהנו. זה סוג של חופש שאנו לוקחים כמובן מאליו כמובן, אבל הוא מגיע לנו". עוד הוסיפה מדונה ש"לאנשים רבים אין כבוד לחיים של אחרים, יש אנשים שעושים דברים מחפירים ובלתי נסלחים לבני אנוש אחרים, אבל לעולם לא נשנה את העולם אם לא נשנה את הדרך שבה אנו נוהגים אחד לשני ביום יום. הדרך שבה נשנה את העולם היא לכבד כל אדם אחר ולנהוג בו בהגינות, זו הדרך היחידה לשנות את העולם. רק אהבה תשנה את העולם, אבל קשה לעשות זאת כשלא מבינים את האחר".

חברי להקת U2 מניחים זר פרחים, יום אחרי הפיגועים בפריז (צילום: גטי)

חברי להקת U2, שהיתה אמורה לערוך מופע חגיגי בצרפת ביום שבת, ביטלו את השואו. אמש, הגיעו בונו והחברים להניח זרי פרחים באתר זיכרון לצד תיאטרון "בטקלאן" - שבו נרצחו ונפגעו יום קודם לכן מאות בני אדם במהלך הופעת רוק. "אנחנו שבורי מהאירועים, מקווין ומתפללים לשלומם של כל מעריצינו בפריז", פרסמה הלהקה במסר על ביטול המופע המתוכנן. להקת קולדפליי, ביטלה שידור מיוחד של מופע השקה לאלבומה החדש בארצות הברית ובמקום עלתה על הבמה לבצע את שירו של ג'ון לנון "Imagine" וכן כמה מלהיטי העבר שלהם.

בין הכוכבים שפרסמו את תנחומיהם ומילות אהדה לתושבי פריז והנפגעים באירועים, היו גם דיוויד וויקטוריה בקהאם, בנות משפחת קרדשיאן ובראשן מלכת הריאליטי טראש קים קרדשיאן, בריטני ספירס, ביונסה ואחרים. ג'ניפר לופז פרסמה תמונה של מגדל אייפל לצד ציטוט של מרטין לותר קינג "החשיכה לא תוכל לגרש את החשיכה, רק אור יוכל לעשות זאת. שנאה לא תגרש שנאה, רק אהבה תעשה זאת".



 

A photo posted by Beyoncé (@beyonce) on



 

A photo posted by Cristiano Ronaldo (@cristiano) on



 

A photo posted by Jennifer Lopez (@jlo) on



 

A photo posted by Bar Refaeli (@barrefaeli) on