בשבוע שעבר התקיים פסטיבל תל אביב EAT בגן צ'ארלס קלור שקצר הצלחה ותשבוחות, והשבוע, בתזמון מושלם, נוחת עלינו פסטיבל הקינוח המושלם, כי אחרי כל האוכל הזה צריך גם משהו מתוק. בימים ראשון-שלישי (21-23 במאי, 10:00-22:00) יפעל בשרונה מרקט שוק קינוחים ענקי, ראשון מסוגו בישראל, שיכנס תחת קורת הגג התל-אביבית עשרות אופים, קונדיטוריות ומומחיות לשחיתות מכל הארץ. 

לראשונה בישראל, יוקם גם דוכן פופ אפ של הקונדיטורית ושופטת הקינוח המושלם קרין גורן בכבודה ובעצמה, ששילבה כוחות יחד עם השף קונדיטור מוריס מונייר, מפטיסרי מונייר ויחד הם יצרו את הקינוח האולטימטיבי. הפופ אפ יאפשר למבקרים לטעום את הקינוח שלה לאכילה במקום, או לקנות פבלובות מושחתות מבית מונייר להרכבה בבית, בדיוק בזמן לחגיגת המתוקים החלבית של שבועות.

פבלובה של קרין גורן  (צילום: שחף ברגר)
פבלובה של קרין גורן (צילום: שחף ברגר)

מסעדת הקינוחים הראשונה של ישראל

מסעדת פופ אנד פופ, הקונדיטור עופר בן נתן וממתקי עלית יפתחו במהלך הפסטיבל את מסעדת הקינוחים הראשונה בישראל, שתגיש תפריט טעימות שלם ומושלם בשיתוף רגע מתוק של עלית. 

קינוח תירס של פופ אנד פופ במסעדת הקינוחים  (צילום: אסף קרלה)
קינוח תירס של פופ אנד פופ במסעדת הקינוחים (צילום: אסף קרלה)

זה יתחיל בפתיחים של "מקופלת שף", ימשיך לקינוח התירס המפורסם של מסעדת פופ אנד פופ שיקבל טוויסט "עליתי" של שוקולד לבן, ירענן את החך עם סורבה לימונים וכוסברה, יגיע לשיא עם "טארטלט "פסק זמן" שעושה כבוד לחטיף השוקולד האהוב, ועם "פחזנית אקזוטית", ואפילו יחולקו שקיות הפתעה בסיום, ובהן קקאו ספלנדיד ומתכון של בן נתן שימשיך את האפקט המתוק גם במטבח הביתי.

מתחת למסעדה, יצטרף הבייקרי המפורסם שלה לחגיגה עם ויטרינה שמצדיעה לחטיפים שכולנו גדלנו עליהם של  רגע מתוק של עלית עם קולקציית בצק מפואר וחמאתי, ממולא בקרם פסק זמן, טורטית ושוקולד פרה עם סוכריות קופצות.

בייקרי פופ אנד פופ בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אסף קרלה)
בייקרי פופ אנד פופ בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אסף קרלה)

הקינוח המושלם יוצא מהמסך אליכם

השף קונדיטור ערן שוורצברד בשיתוף המתמודדים האייקונים של העונה הנוכחית יגישו בפטיסרי של שוורצברד בשרונה מרקט, במהדורה מיוחדת ומוגבלת את הקינוחים שראינו במסך. בין הקינוחים: קוביית גבינה בציפוי פאנקו מסוכר עם סלסה משמש אוזבקי וטוויל שקדים, מילפיי קקאו קרמו שוקולד טונקה שאנטלי שוקולד 64% מוגש עם קומפורט של צנוברים תאנים ומרסלה, סוכריוית מרנג במילוי קרם יוגורט ודבש קרמו סיגליות וקוביות ג'לי ליצ'י. 

אלין שוקולד בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אלין שלם)
אלין שוקולד בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: אלין שלם)

עוד יהיו בפסטיבל: תושה בייקרי מאכזיב ורחלי ור ניר מירושלים, שגם זכתה בעונה הקודמת של הקינוח המושלם, אור יוסף מקיבוץ ארז, אלה פטיסרי מעמק חפר, טרה ז'ולי מבאר שבע, ועוז פטיסרי ממעיין ברוך. גלידה של סטודיו ג'לאטו וקרואסונים של מטרלו, מאפים סקנדינביים מבית פיקה, ללוש, we like you too, בית המלבי של תינה מאשדוד, איש הפיסטוק אוהד ראוך, העוגיות של חן קופרמן, מוקאיה שוקולד ואלין שוקולד ודוכן רול אפ של סוויט טיים שימכרו את הממתק שמשגע את המדינה, ואפילו קינוחים נטולי גלוטן של בליקמח.

תושה בייקרי בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: תמר דניאלי להב)
תושה בייקרי בפסטיבל הקינוח המושלם (צילום: תמר דניאלי להב)
בראוניז דוכן עלית ופופ אנד פופ (צילום: אסף קרלה)
בראוניז דוכן עלית ופופ אנד פופ (צילום: אסף קרלה)

10 המסעדות עם הקינוחים הכי טעימים

וזה לא הכול: 10 מסעדות יציעו עד ל-27 במאי את הקינוחים הכי מיוחדים שלהן, במהדורה פסטיבלית מוגבלת שנוצרה במיוחד על ידי הקונדיטורים והקונדיטוריות מלאי הכישרון העומדים בראשן. המסעדות המשתתפות הן: משייה, ג'ורג' וגון, מיכאל ביסטרו, נומי, דלאל, טאיזו, אלנה, טלביה, שיינע ויפו תל אביב.

שוק הקינוח המושלם בשרונה מרקט 21-23 למאי 10:00-22:00. מסעדת הקינוחים 21-24 למאי החל מ19:00, הזמנות דרך אונטופו. תפריטי ספיישל קינוחים במסעדות נבחרות 19-27 למאי בהתאם לשעות פעילות המסעדה