אין הרבה תל אביבים או חובבי פרג שלא מכירים את קונדיטוריית וייס. בעולם שבו מקומות נפתחים ונסגרים, וייס היא אסכולה אחרת, של עולם ישן, צנוע ואיכותי, שרק עושה טוב לעולם החדש, המוגזם והמפונפן.
מעל ל-60 שנה שהקונדיטוריה המשפחתית הזו קיימת, והיא נחשבת לקונדיטוריה הראשונה של תל אביב. פתחו אותה בשנת 1956 בני הזוג וייס - הונגרים ניצולי שואה, שהביאו את הידע שלהם בהכנת לחמים ומתוקים לתל אביב המתפתחת. 
הקונדיטוריה ממוקמת באותו המקום עד היום - קינג גורג בואכה שוק הכרמל, כשההיי-לייט של המקום - מלבד שפע של מתוקים ומלוחים, רוגלעך של שוקולד שנמס בפה ועוגת גבינה אוורירית כמו ענן - זו עוגת הפרסבורגר פרג המפורסמת, שהמתכון שלה מעולם לא השתנה.
המקום נקנה לפני כעשור על ידי גלי לוי, כי הבנים של בני הזוג וייס לא רצו להמשיך את המסורת (בעיה שחוזרת על עצמה בהמון מוסדות קולינריים). גלי ובן זוגה קנו את המקום בעיקר בקטע נוסטלגי, כניסיון להעיר לחיים זיכרון ילדות עוד מהתקופה שבה גלי הייתה הולכת עם סבתה לשוק הכרמל לקנות בדים, ותמיד, אבל תמיד, היו עוברות דרך הקונדיטוריה לפרוסת עוגת פרג ולגבינית רכה ומתוקה.

ממש כמו בישול חמין

אם לא הכרתם, אז הפרסבורגר זו רולדה מבצק פריך, ממולאת בגבינה מתוקה או בפרג. אצל וייס הגבינה בהחלט אהובה, אבל ההיסטריה שקיימת שנים רבות סובבת בעיקר את הפרג, ולו רק מפני שאצל וייס הבצק הפריך הוא רק תירוץ לכמות הפרג הגדושה שיש בעוגה, וגם בגלל שיטת בישול הפרג המסובכת אשר נשארה אותו הדבר 65 שנה. הבישול של הפרג הוא כמעט כמו בישול חמין - בישול לילי על חום נמוך במשך שמונה שעות בסוג של מערבל, עם שפע של חלב, חמאה וסוכר, שמביאים את הפרג לאותו מרקם סמיך מתקתק ועשיר, ובעיקר ממכר, לצד הבצק הפריך המושלם, שיודע לעטוף בעדינות את כל הטוב הזה.
הקהל של וייס כיום משולב, ויש בו את אלו שגדלו, כמו גלי, על הקונדיטוריה והטעמים הקלאסיים בילדותם, ויש צעירים הנהנים מהמאפים המיוחדים, שקשה למצוא במקומות אחרים, לצד כריכים, עוגות יותר טרנדיות סטייל עוגת גבינה בציפוי קורנפלקס, בורקסים וכד'. אבל עם כל הכבוד לטרנדים, בווייס תמיד תמצאו טעמים של פעם - סברינה עם הדובדבן המסוכר, קרם שניט עם פודינג וניל ופחזניות עם שמנת מוקצפת, בדיוק כמו שהיה פה לפני 65 שנה - ומתברר שאנשים מחפשים את זה עדיין, ממש כמו וינטאג' קולינרי שלא נעלם.
המחירים במקום די זולים. הפרסבורגר עולה כ-69 שקל לקילו - ואנחנו מדברים על פס ששוקל כמעט קילו. זה ממש זול בעולם שבו קרואסון מפוצץ בקרם עולה 40 שקל אצל איזו משפיענית ורודה. והעוגה הזו ממש, אבל ממש, טעימה ומפוצצת בפרג. כריכים מתחילים ב-17 שקל, שזה גם ממש זול. 
בכללי, וייס מספקת בית ותחושה חמימה ויציבה, שחסרה לי כיום בהרבה מקומות.

קינג גורג' 4, תל אביב (כשר), 
טל' 03-5256710, נמצאים גם בוולט