תיאטרון הדופנ הוא תיאטרון פרינג' יוצר שמתקיים בקריית המוזיאונים בפתח תקווה ומשמש בית תרבות שגם מארח הצגות ומופעים מקצועיים מכלל תחומי האמנות המבטאים יצירה עצמאית, צעירה וחדשנית.

את התיאטרון מנהל אומנותית ארז חסון, במאי תיאטרון ומי שניהל במשך שנים את תיאטרון נחמני בת"א ואת קבוצת התיאטרון של כלת פרס ישראל רנה ירושלמי. התיאטרון פועל באודיטוריום שבקריית המוזיאונים ומהווה חלק מהמתחם האומנותי הפועל במקום. ההחלטה על הקמתו היא צעד נוסף במהפכה התרבותית בעיר פתח תקווה אשר יוזם ראש העיר רמי גרינברג. הוא מצטרף לפרויקטים נוספים, בהם הקמת מרכז ליצירה מקורית - מיזם תרבותי חברתי.

בשמחת תורה התיאטרון פסק מלפעום, תיאטרון זה מקום מלא חיים הבורא ויוצר חיים חדשים ושונים. תיאטרון דומם זה דבר והיפוכו. גם עכשיו המחשבה האם להופיע, להעלות הצגות קיימת ונוכחת. אבל אולי דווקא עכשיו לתת לתרבות מקום, לתת לנפש משהו עם כוח ותקווה.

ספיצלס. תיאטרון הדופנ פתח תקווה (צילום: איציק בירן)
ספיצלס. תיאטרון הדופנ פתח תקווה (צילום: איציק בירן)

בשבוע הראשון של חודש מרץ יתקיים פסטיבל יוצר דופן השלישי. מופעים אורחים: איש פסנתר – מופע מוסיקלי אורח, נשים של מילים ספוקן וורד מוסיקלי , חיבקתי נמר – מופע מחול אורח של מרכז התנועה שדרות אדמה, להקת ספיצ׳לס - הרכב מוסיקלי בניחוח שנות ה-20, ״ירושלמי בתל אביב״ – מופע מוסיקלי אורח המשלב קטעי סטנד-אפ. בנוסף יוצגו היצירות הבאות: 

זהירות כאן חופרים - קומדיה טרגית על ערך החיים ומשמעותם בסביבה מלאה מוות. הצגה שקיבלה משנה תוקף לאחר אירועי ה 7 באוקטובר. 

משולש פנרוז – הצגה על החיים לאחר המוות  בהשראת המחזה הפילוסופי "בדלתיים סגורות" מאת ז'אן פול סארטר – בכורה.

החיים הם משהו אחר – מחזה קומי קברטי – בכורה - על הלך הרוח האנושי של תקופתנו, חוסר סיפוק תמידי, חיפוש אינסופי, תשוקה לקשר ולאהבה.

זה זמני – בכורה - תיאטרון -מחול אוטוביוגרפי -מסע טרנספורמציה פנימי של הגיבורה שמקורו בכוח הדמיון.

זה זמני. תיאטרון הדופנ פתח תקווה (צילום: איציק בירן)
זה זמני. תיאטרון הדופנ פתח תקווה (צילום: איציק בירן)

אישת נייר – בכורה - שלוש נשים המייצגות צדדים המצויים בכל אשה.

תפיסה טובה – מופע תנועה, קרקס, מוזיקה - בכורה

פסטיבל תיאטרון הדופנ | 3.3.24 – 7.3.24 | רחוב ארלוזורוב 30, פתח תקווה|פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק