מוזיאון העיר תל אביב -יפו שהיה אמור להיפתח להרצה בנובמבר האחרון פועל מאז השבעה באוקטובר בשביל ולמען תושבי העיר, ילדי הרופאות והרופאים באיכילוב, המפונות והמפונים המתגוררים בה עם סדנאות, אירועים ומפגשים פיזית ואונליין. עם פרוץ המלחמה פתח המוזיאון את שעריו לתלמידי מערכת החינוך בתכניות הדרכה מיוחדות וללא עלות כתמיכה במורים ובתי הספר בתקופה זו. במקביל, יזם המוזיאון איסוף ותיעוד של סיפורי העיר בשיתוף אמניות ואמנים לתיעוד הרגע הייחודי בהיסטוריה העירונית באוסף המוזיאון והציבור מוזמן להתרשם, ולסייר בין קומות המוזיאון, המבקש לספר את סיפורה של תל אביב-יפו ושל האנשים שלקחו ולוקחים חלק בהתהוותה.

בסוף השבוע האחרון של חודש מרץ יערכו בחללים השונים של המוזיאון וברחבי כיכר ביאליק שלל פעולות אומנותיות, נדירות, משעשעות וחד-פעמיות שיהדהדו את האוספים, תצוגות הקבע והתערוכה המתחלפת של המוזיאון. הציבור מוזמן.

מוזיאון העיר תל אביב- יפו (צילום: אייל תגר)
מוזיאון העיר תל אביב- יפו (צילום: אייל תגר)

כבוד בכיכר: מוזיאון העיר תל אביב-יפו יפתח ברחוב ביאליק

בין המופעים: תהלוכת אופנה אזרחית של המעצב דוד וקסלר, המנסחת מחדש את חווית הקולקטיב והיחיד בתקופה הנוכחית, תחנת הצלה- מיצב אינטראקטיבי בשיתוף מצילי העיר ואגף החופים, מופע של מקהלת מוקד 106 - לקט זעקות וטענות ממוקד הפניות העירוני בהלחנת אלון עדר, רונה קינן, מיה לנדסמן, אור רימר ומאיה דוניץ. פרפורמנס השתתפותי של מיפוי התאהבות ושברון לב בעיר. קפה התנגדות- מרחב של שיתוף ידע עם אקטיביסטיות ומובילי מחאה מתל־אביב-יפו. ומפגשים אישיים עם אמני המוזיאון אשר ילוו את הקהל בשיטוט אל מאחורי הקלעים של יצירותיהם.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב- יפו: "מוזיאון העיר תל אביב-יפו, המוקדש כל כולו לעיר העברית הראשונה, הוא עוד שלב במימוש החזון העירוני לחידוש ושדרוג כל מוסדות התרבות בעיר, כדוגמת ספריית בית אריאלה, תאטראות העיר, אולם דוהל המחודש בשכונת התקווה והאגף החדש במוזיאון תל אביב לאמנות.

המוזיאון הינו חלק מכיכר ביאליק - בתי התרבות של העיר שהינה מרחב תרבות עירוני חדש הנבנה סביב כיכר ביאליק הוותיקה שבתל אביב-יפו. המרחב מהווה מארג של חמשת מרכזי התרבות הפועלים בכיכר, ומייצרים פעילות אמנותית וארכיונית ברמה מוזיאלית: בית ביאליק - מוזיאון וארכיון המשורר הלאומי, מוזיאון העיר תל אביב-יפו, מרכז למוסיקה וספרייה ע"ש פליציה בלומנטל, בית ליבלינג - מרכז העיר הלבנה, מוזיאון בית ראובן.

חמישי, שישי, שבת – 30.3-28.3.24. חמישי ושבת החל מ-19:00. שישי החל מ-10:00 אירועי חשיפה אל מאחורי הקלעים של המוזיאון (בהרשמה מראש). רחוב ביאליק 27, תל־אביב-יפו. הכניסה חופשית. פרטים נוספים והרשמה באתר העירוני