אם לא הכרתם את מסעדת "דפי" (Depi) עד עכשיו, זה בסדר. המסעדה אומנם ממוקמת בפינת הרחובות יהודה הלוי ופיג'וטו, אך היא קצת נחבאת אל הכלים. מצד שני, היא מוכרת מאוד בקרב מי שאוהב חוויית בילוי תל אביבית מגניבה אבל לא המונית.
"דפי" משלבת בית קפה, מסעדה ובר לכדי מקום אחד, שמשנה את הסגנון שלו ככל שהשעות משתנות. לפני כמה חודשים נכנסו למטבח השפיות ובנות הזוג מזי חלבי וג'נה ריץ', שלקחו את התפריט שהיה במקום וניערו אותו מעט. הן הכניסו בו קצת סקסיות ותעוזה, ונתנו ל”דפי” את אווירת הגסטרו בר שהוא היה זקוק לה. כי אם יש הגדרה נכונה ל”דפי” זה גסטרו בר - בר אוכל טוב. במקרה הזה - טוב מאוד.
ממש השבוע השיקו מזי וג’נה תפריט בראנץ’ נהדר, שהפך את השבת שלנו לאחת המענגות שיש ושלח אותי לשנ”צ מהחלומות.
בשונה מבראנצ’ים אחרים, כאן אין פיקס פרייז לארוחה. במקום זה תמצאו מגוון צלוחיות ומנות בינוניות שמתומחרות בנפרד, כך שגם אם בא לכם איזה דרינק קליל, ונשנוש וגם אם באתם מורעבים, תוכלו למצוא את עצמכם בהתאם לחשקים ולתקציב.

מה אוכלים?

אוכלים לא מעט, אבל קודם - שותים. כי בראנץ' של שבת ללא אלכוהול הוא סתם ארוחת בוקר של אנשים משעממים, ואנחנו לא כאלו. לכן מיד סגרנו פינה עם שפריץ קליל על בסיס טוניק וג'ין ועם ורמוט איטלקי חדש עם תפוז וסודה. אוקיי, עכשיו אפשר לאכול משהו.
התפריט מתחיל עם צלחות קטנות, כגון ברזאולה, דג וצ'יפוטלה, טאבולה שומר ומשמש, צלחת חריפים, במיה על לאבנה ואבן יוגורט, פלפלי פדרונים וגבינת טולום, וגם צלחת דגים כבושים (42-15 שקל).
קחו מנה של פרוסות חלה קלויות, תתחממו מהשמש הקלילה בחוץ, קחו לכם ביס קטן מכל דבר, שלוק מהדרינק, ותיהנו מהחיים, כי הם קצרים מדי, ולבראנץ’ טוב יש את היכולת לגרום לנו להבין כמה החיים שלנו דבש.
אחרי שמפלס הרעב ירד קצת, אפשר לעבור הלאה למנות הקצת יותר גדולות. מנות כמו בורקס שנאפה במקום גדוש בפורל מעושן, עם עגבניות חריפות וביצה רכה (42 שקל). בורקס שמספק ביס ממש משביע וקראנצ’י. נתחי הפלאנק סטייק האדמדמים עם בצלים שרופים ותפוחי אדמה – מספקים, לעומת זאת, מנת צהריים של ממש, וכזו שדורשת עוד קוקטייל כיפי (נסו את הפאמבל שמבוסס על אשכוליות אדומות מצרפת) - וכנראה גם תשלח אתכם לשנ”צ מושלם. יש גם מקושקשת עם נקניק, דגים מטוגנים על צזיקי וסלט תאנים וירוקים נהדר ששווה לחלוק, כי בכל זאת צריך קצת ירקות.
חכו, לא סיימנו. עם הקפה (או עם דרינק נוסף כמובן) אתם בטח תלכו על הקינוח של הברד פודינג, שהוא אכן מתוק וטעים, אבל בחיאת, נסו את הקינוח השני, שלדעתי יעיף אתכם ממש. 
מי שמחפש משהו ממש מתוק וקלאסי, אז אולי זה לא בשבילו, אבל מי שלא - יגלה פה ענבים קפואים מרוסקים ובתוכם גלידת קוקוס מושלמת וקראמבל שמן זית מתקתק. זה ביס קר, מתוק-חמוץ ומדהים, ובעיקר מפתיע!
הבראנץ’ של “דפי” הוא בדיוק מה שאנחנו צריכים כרגע כשהסתיו מתחיל לדשדש לכיווננו. המחירים שפויים, וכל אחד יכול למצוא את עצמו בהתאם למצב הרוח שלו.

שישי-שבת - 17:00-12:00
פיג'וטו 23, תל אביב