לבמה הקטנה בלגנסקי שבנתניה עולה השחקן והקומיקאי דב נבון. אנחנו מכירים אותו מ"החמישייה הקאמרית", העונות הראשונות ב"ארץ נהדרת" ומסדרת הקאלט "קופה ראשית". נבון מעלה בחודשים האחרונים מופע יחיד, מצחיק ואינטימי וכשהוא עולה לבמה, הקהל במועדון הסטנד אפ הנתנייתי מריע ומוחא כפיים בהתלהבות עוד לפני שנבון מספיק להוציא מילה מהפה. 
כמו נבון עולים מידי ערב לבמה בחלל האינטימי סטנדאפיסטים, קומיקאים ואנשים שמומחים בלהצחיק. בלגנסקי מופיעים השמות הכי חמים בסצנת הסטנד-אפ בארץ בהם: דודו ארז, גיל קופטש, יונתן ברק, גיורא זינגר ויוחאי ספונדר.

מורן אזערי במופע סטנד-אפ בלגנסקי (צילום: ארבל ועקנין)
מורן אזערי במופע סטנד-אפ בלגנסקי (צילום: ארבל ועקנין)

לגנסקי שנמצא ברחוב הרצל בנתניה, הוא בית חם לסטנדאפיסטים ולאנשים שאוהבים לצחוק. על הבמה במקום מככבים גם האנשים עם הסרטונים והפוסטים הכי שנונים וקורעים ברשתות החברתיות ובינהם: יוסי גבני, מני עוזרי, ארז בירנבוים, עמית חשאי, חיים אלמקייס, מני מלכה ויוסי פנסו. גם כוח נשי פוקד את הבמה עם סטנדאפיסטיות מפוצצות בכישרון כמו מור חן, לאה לב, נגה ד'אנג'לי, מורן אזערי ונועה מנור שמופיעות במועדון המצליח.
"אם היית אומר לי לפני שנה שאקים מועדון סטנד אפ ועוד בנתניה הייתי חושב שאתה צוחק עליי והייתי שולח אותך לעבוד על חומרים טובים יותר למופע" אומר ארבל ועקנין, בעלי לגנסקי – בית חם להופעות סטנד אפ בנתניה. "רוב מועדוני הסטנד אפ שכולם מכירים נמצאים איך לא, בתל אביב. לעומת זאת, לקהל מאזור השרון והסביבה שצמא להופעות אינטימיות של סטנדאפיסטים מוכשרים פשוט לא היו אופציות, עד שהקמתי לפני חצי שנה את המקום שהוא מבחינתי חממה לאוהבי הפאנצ'ים".
את לגנסקי הקים ארבל ועקנין, עורך וידאו עם התמחות בתחום הסטנד-אפ. המועדון הוקם אחרי שנים בהן ועקנין צילם וערך סרטוני וידאו מהופעות סטנד- אפ של האנשים הכי מצחיקים במדינה בהם: שלישיית מה קשור, ליטל שוורץ, מיקי גבע, ארז שלם, קובי מיימון, שלומי קוריאט ואדיר מילר. "בעקבות החיבור המוצלח עם אדיר מילר צילמתי וערכתי את מופע האלתורים הגדול של מילר בהיכל מנורה מבטחים – מופע שהפך לשני פרקים ששודרו בקשת 12 וזכו לרייטינג גבוה במיוחד" מתגאה ועקנין

תומר שרון במופע סטנד-אפ בלגנסקי (צילום: ארבל ועקנין)
תומר שרון במופע סטנד-אפ בלגנסקי (צילום: ארבל ועקנין)

"הרעיון להקים מועדון סטנד אפ דווקא בנתניה נולד מתוך הצורך שזיהיתי בהופעות. קהל שאינו בהכרח מאזור גוש דן רצה לצחוק במופעי סטנד-אפ גם בלי לבלות חצי ערב בפקקים" מסביר ועקנין. "עשיתי תחקיר וגיליתי שמהרצליה ועד חיפה אין בכלל מקומות שמאפשרים לקהל להנות מהחוויה של מופע סטנד-אפ אינטימי, מצחיק וכיפי במועדון קטן שהוא גם מקום בילוי".
בימים אלה חוגג לגנסקי חצי שנה ואת האירוע המיוחד מציינים שם עם שלל מופעים ומרתונים של סטנד-אפ שכוללים בין היתר את: דודו ארז, גיא הוכמן, בן בן ברוך, שאולי בדישי, עומר בורנשטיין, דניאל חן, נגה ד'אנג'לי וגם דביר בנדק ודניאל סטיופין המוכר לכולנו כאנטולי מקופה ראשית.
"לצד סטנדאפיסטים מוכרים ניתן לראות לא מעט שחקנים שמפגינים חוש קומי סופר מפותח ורבים מהם מעלים בתקופה האחרונה מופעי סטנד- אפ" מציין ועקנין. "בלגנסקי תמיד עסוקים בחיפוש אחר סטנדאפיסטים וקומיקאים מוכשרים, כשהאתגר האמיתי הוא להפתיע בכל פעם עם חומרים חדשים שמצחיקים את הקהל". 

לגנסקי- בית חם להופעות סטנד-אפ ומוסיקה.
הרצל 31, נתניה.
אתר: https://lagansky.co.il/