"יפו תל אביב" של השף חיים כהן, שהוקמה ב-2011, חוגגת יום הולדת 11. בסופשבוע (החל מ-17 בנובמבר) תגיש המסעדה תפריט חגיגי בליווי די-ג'יי. 

יפו תל אביב  (צילום: ירון ברנר)
יפו תל אביב (צילום: ירון ברנר)

אז מה יגישו?

פתיחים: בליני, גרבלקס, קרם פרש מעושן, קרקר כוסמין, ברזואלה, איולי חזרת, עטייף זנב שור. 
ראשונות: טרטר בקר, חצילים, איולי; קרודו בויאבז, קלמרי מטוגן מתובל בזרעי עגבניה, לימון ושמן זית; טרטר דג ים, חסה אייסברג, טחינה – מסבחה, וינגרט זעתר; סלט ג'ונם, שורשים, ווינגרט סומק; עלי גפן של מרים.
ביניים: שורשים בטאבון, קרם סקורדליה; גירוס , בשר טלה בבישול ארוך עם לחוח; שקדי עגל על פולנטה, תירס מטוגן, שמן צ'ילי.
בעיקריות: ניוקי תפוחי אדמה, שמנת, תרד תורכי, כרישה, יין לבן, פרמז'ן; סינטה טלה, ארטישוק ירושלמי, ציר ארטישוק, טורטליני ארטישוק, סלסת חמציץ; לוקוס על הגריל, תבשיל לשון הפר, פול ויוגורט; פילה בקר מוגש עם פירה, מח עצם, ציר יין אדום, ועוד.

יגאל אלון 98, תל אביב
טלפון : 03-624-9249

סשימי טונה אדומה, טאטי (צילום: יח''צ)
סשימי טונה אדומה, טאטי (צילום: יח''צ)

מוסד קולינארי מגבעתיים

בכניסה לגבעתיים, על גבול תל אביב, ממוקמת מסעדת הביסטרו "טאטי". השנה חוגג המוסד הקולינארי הוותיק 20 שנה להיווסדו עם תפריט ייחודי שישלב מנות נוסטלגיות, לצד מנות מקוריות חדשות פרי מוחו היצירתי של השף בני אשכנזי.

טאטי, אשר נקראת על שם האישה שהקימה את המקום, ענת, התחילה את דרכה כבית קפה קטן בגבעתיים שמתמחה במאפים מעולים וארוחות בוקר מפנקות במיוחד. "עם השנים הוספנו עוד מנות, בנינו תפריט משקאות עשיר והפכנו את טאטי גבעתיים למקום שכיף לבוא אליו לאורך כל שעות היום והלילה, לא משנה ההרכב שבו אתם מגיעים והשעה" אומר אליה הראל הבעלים של הרשת.

"במסעדה אפשר למצוא מגוון רחב של ארוחות בוקר מפנקות כגון שקשוקה, פריטאטי (הגרסא שלנו לפריטטה הקלאסית), קוקטיילים של בוקר ועוד. תפריט הצהריים/ערב שלנו כולל מנות מכמה סוגי מטבחים: מנות ראשונות קלאסיות כמו קרפצ'יו בקר ופוקצ'ה מטבלים לצד סלטים טריים, פסטות ופיצות עם תוספות משובחות ובצק איכותי. בין המנות העיקריות תגלו את כל המנות האהובות, כמו המבורגר סינטה על חלת בריוש ורוטב הולנדז, או פילה דג ים טרי בחמאה וניוקי, לצד מנות עם נגיעה אישית של טאטי כמו קבב עגל על זילוף של פלפלים, חצילים ועגבניות".

מסעדת טאטי - דרך השלום 53, גבעתיים.
טלפון:
03-7315880