האמן המצליח אביב גרינברג, 31, בוגר מצטיין של המחלקה לאמנות בשנקר, מתגורר בת"א עם בן זוגו השחקן ניב ניסים (כוכב הסרט ״סאבלט״ של איתן פוקס, ה״נאהבים והנעימים״ ו״אפס ביחסי אנוש״ של בית לסין). הוא התפרסם במיצבים עשויים מוצרי ניקיון ופסולת פלסטיק תעשייתית פשוטה' אשר זכו להצלחה עולמית, ונרכשו על-ידי אספני אומנות בארץ ובעולם.

אביב גרינברג. אמן של של העידן החדש (צילום: עומרי רוזנגרט)
אביב גרינברג. אמן של של העידן החדש (צילום: עומרי רוזנגרט)

גרינברג, אמן של של העידן החדש, שואף לגשר בין עולם האמנות הסגור לבין הציבור הרחב, ולא מפחד מחיבורים מסחריים. לצד השאיפה להתקבל על-ידי הממסד האומנותי, הוא חושב בגדול ומשתף פעולה עם מותגים בינלאומיים, מגמה שבעולם, שלא כמו בישראל, זוכה להערכה. תערוכת היחיד החדשה שלו, שתיפתח היום, מלווה בניחוחות נבחרים של בית האופנה של כריסטיאן דיור, עימו הוא משתף פעולה. זוהי גם תערוכת היחיד הראשונה של אמן ישראלי בגלריה קורידור הבינלאומית.

Aviv Grinberg, The Dry Season, Oil on Canvas (צילום: אלעד שריג)
Aviv Grinberg, The Dry Season, Oil on Canvas (צילום: אלעד שריג)

עבודותיו של גרינברג הוצגו במוזיאונים וגלריות ברחבי הארץ, ביניהם מוזיאון פתח תקווה, זומו המוזיאון הנודד, גלריית נסימה-לנדאו, הגלריה העירונית כפר-סבא, מרכז אדמונד דה-רוטשילד ואוניברסיטת חיפה. הוא קיבל את פרס קרן משפחת מרגרט וסילבן אדמס לבוגרי מחלקת אמנות, ונבחר לאמן המבטיח על ידי קרן אדמונד דה רוטשילד לשנת 2019. נוספו אליהם שיתופי פעולה עם נטע ברזילי בקליפ לשיר קוקו, תערוכת יחיד עם אדידס העולמית סביב איסוף זבל בפיליפינים, מיצב במלון בגרמניה המתפרש על חמש קומות, שיתוף פעולה עם פייסבוק ומייקרוסופט ועוד. לא בכדי בחר בו מגזין פורבס לרשימת הצעירים פורצי הדרך בישראל מתחת לגיל 30. 

אביב גרינברג. פסולת תעשייתית ומוצרי פלסטיק ממוחזרים (צילום: עומרי רוזנגרט)
אביב גרינברג. פסולת תעשייתית ומוצרי פלסטיק ממוחזרים (צילום: עומרי רוזנגרט)

העיסוק בפלסטיק בעבודתו, עם אמירה אקולוגית וחברתית, הביאו לאביב גרינברג שיתופי פעולה עם מפעלי ייצור, מיחזור ופסולת, במטרה לעודד ולקדם מחשבה ירוקה בישראל, כמו גם תערוכת יחיד עם אדידס העולמית בנושא איסוף זבל בעולם.

עבודותיו מושפעות ממותה של אחותו הילה בת ה-34, שנפטרה לאחר שנים של התמודדות עם מחלות נפש שהוסתרו על-ידי המשפחה. נסיבות מותה הובילו לחשיפת הסיפור המשפחתי השמור ואביב, בניסיון להתמודד עם הדברים עליהם היה מנוע מלדבר, וניפוץ התמונה המושלמת לכאורה, החל לחקור את סביבת הייצור של חומרי הגלם של העבודות שלו. בשיטוטיו נחשף לאוצר של פסולת תעשייתית ומוצרי פלסטיק פגומים שהציתו את דמיונו.

סינתטיקה | Synthetica אביב גרינברג | Aviv Grinberg תערוכת יחיד. 17.11 - 31.12. פתיחה: יום חמישי, 17.11, שעה 19:30,  גלריה קורידור, רחוב קויפמן 12, תל אביב (מלון דיויד אינטרקונטיננטל). הכניסה חופשית