מסעדת "קוקו רוטיסרי" (כשר) שבמתחם הבורסה פתחה שירות משלוחים, והשילוב של מזג האוויר והחשק שלי להתכרבל מול הטלוויזיה ולזלול בלי לעבוד קשה מדי מסתדר מעולה עם הידיעה הזו.
אני מכירה את "קוקו רוטיסרי" עוד כשהם פתחו וסיפקו לצד העופות גם ברווזים צלויים בסגנון סיני, מה שיצר באז מגניב לחובבי הז'אנר, כי אין הרבה שעושים ברווזים צלויים כמו שצריך. לצערי, לא היו מספיק חובבי ברווזים, ו"קוקו רוטיסרי" הפסיקה איתם, אבל מתברר שהמקום עדיין מספק סגנון של עוף מגניב במיוחד: עוף מעושן.
אני אתוודה, אני מתה על עוף. מודה שבשר בקר זה לא הפייבוריט שלי. עוף הוא אחת ההנאות הכי גדולות שלי, כי אפשר לאכול אותו בידיים, ואני סאקרית של אוכל מלכלך, כשכל הטעמים נשארים בקצות האצבעות לליקוק. עוף זה גם מאוד ורסטילי, אפשר לטגן אותו, להקפיץ, לצלות, לעשן ולבשל במרק או לזלול קר בסנדוויץ' וסלט - ובכל אחד מהסגנונות האלו הוא מקבל קטע וטעם אחרים.
הבעיה מתחילה בעוף הישראלי. בגלל שיטת הפיטום הנוראית ששיש לנו, העופות גדלים בצורה מעוותת, ורוב העופות שאתם תלכו לקנות הם יבשים ולא טעימים. לשוק נכנס משתתף חדש שנקרא "לולי", שמגדל עופות בצורה אורגנית וחופשית בכמות גדולה ומספק טעם מטורף לעוף. לאט לאט מסעדות מכניסות את העוף שלו לתפריט שלהם. כולי תקווה שזה יתפוס בצורה נרחבת ויעצור את גידולי העוף הרגילים.
"קוקו רוטיסרי", בהובלת השף אילן ניב (לשעבר ה"מיט אנד וויין", "דרך הגפן") וג'יל גמון (יו"ר סוגת לשעבר ומנכ"ל שותפות "ביו מיט פודטק" כיום), מספקת בעצם עוף בגריל ברמה מאוד גבוהה, עם טוויסטים קטנים שמבדלים אותה מלא מעט מקומות.
בעיניי, הדבר העיקרי שמבדיל אותה הוא העוף המעושן בעץ אלון. בשונה מהעוף בגריל הקלאסי, העישון מספק לעוף עוד ממד של טעמים, ולוקח את המנה הזו ממנת לאנץ' מהירה לארוחת ערב יצירתית, שאפשר להתפתח איתה לעוד מקומות. אנחנו עשינו עם העוף טורטיות ממולאות מעושנות וסלט קיסר מעושן לדוגמה, מנות שעבדו מעולה עם בירות בערב חברים.
מה שאני מנסה לומר זה שעוף בגריל יש הרבה, והרעיון הוא למצוא את המיוחדים וכמובן הטעימים. פה "קוקו רוטיסרי" מצליחה לספק את העסיסיות מלאת הטעמים, אבל גם קטע אחר.
בכל גרסאות העוף הם היו נפלאים, השניצל היה ענק ופריך, הפרגית עסיסית וצלויה במידה הנכונה ולא התייבשה, והכריך היה כיפי לזלילה, לא רטוב מדי וסיפק את הקרייבינג לכריך שניצל.
דווקא בתוספות בעיניי הם פחות טובים, וזה חבל, כי יש להם שפע ענק של תוספות. הרבה יותר מרוטיסרי רגיל. יש פירה, מג'דרה, אורז, תפו"א צלויים, כרוב צלוי, סלק צלוי, סלט כרוב, סלט בורגול, סלט עדשים ועוד. אכלתי אצלם במסעדה והתוספות היו נהדרות, ובמשלוח התוספות עוברות פחות טוב - חוץ מתפוחי האדמה הצלויים, הפירה והמג'דרה, שהיו נהדרים גם אחרי המשלוח.
נקודה חביבה נוספת היא ההתייחסות לטבעונים. יש משהו יפה במקום על טהרת הבשר שמקדיש מחלקה שלמה לאוכל טבעוני – תפריט בשיתוף חברת תחליף הבשר של More Food - תחליף בשר המבוסס על חלבון זרעי דלעת וחמנייה המכיל כ-27% חלבון, עשיר בסיבים תזונתיים, ברזל וסידן ואינו מכיל אלרגנים עיקריים. בין המנות הטבעוניות ניתן למצוא ספיישלים כמו מסבחה ו”בשר מפורק”,  וכן מנות קבועות בתפריט כמו סנדוויץ’ שווארמה טבעוני, סלט עם “בשר מפורק”, שווארמה טבעונית ועוד.
לסיכום, “קוקו רוטיסרי” עדיין מספקים מוצר מעולה, שיש בו את היד של שף מקצועי. העישון וההבנה בצלייה מורגשים בכל ביס. שווה משלוח! 

פתוח בימים א'-ה', 15:30-10:30
תובל 19, רמת גן
להזמנות: https://kuku.rest/