החיבור האיטלקי-ישראלי מוכיח את עצמו בכל פעם מחדש - הרי כמעט אין מסעדות איטלקיות שנסגרות. זה מטבח שאנחנו מחוברים אליו בכל נימי הבצק שבו, מטבח שאנחנו לא צריכים שיהיה שואו ומפונפן או אינסטגרמי, אלא פשוט משביע ומנחם. "בקאפיקו", האיטלקייה הוותיקה והרומנטית בנווה צדק, מוכיחה כבר תקופה שלא צריך להיות כוכבי אינסטגרם כדי לדעת לייצר אוכל מנחם וטעים שיישאר לתקופה ארוכה.
"בקאפיקו" חוגגת בימים אלה שמונה שנים (שזה שווה ערך ל-30 בשנות מסעדה לדעתי), ויוצאת בתפריט ספיישלים חורפי, שהיינו חייבים לקפוץ אליו.
התפריט של "בקאפיקו" משלב בין ים תיכון איטלקי לים תיכון ערבי, יש בו סלט פנצנלה עם אנשובי כבוש, כדורי ארנצ'יני פריכים-נמסים, ריזוטו פטריות אדמה ופטוצ'יני קרבונרה מעושן וקרמי. תנור הפיצה הענקי לא מפסיק להוציא מאפים ופיצות כגון "צ'יפולה" ו"ביאנקה", "פונגי" ו"נפוליטנה", 
ואל כל אלה הצטרפו מנות חורפיות יותר, כגון קערות גדולות של פולנטה רכה עם שלושה סוגי פטריות, תבשילים ארוכים עמוקי טעם וארומה, נתחי בשר שמזמינים ישיבה ממושכת, ואוכל שיודע לעמוד איתן מול הקור - ולחמם.
ההמלצה שלנו: נצלו את זה שהימים לא קפואים, ושבו בחוץ עם כוס יין אדום איטלקי או איזה נגרוני נחמד, תתחילו בפיצה עמוסה ברוטב עגבניות ומוצרלה טרייה קרועה, שנמסה ומבעבעת על הבצק הקריספי המפורסם של "בקאפיקו", ואולי תוסיפו פטריות וחלמון שיעטוף את כולה בניחוח של יער, או עלי תרד טריים וגבינת עיזים מלוחה שישלחו אתכם לכפרי דרום איטליה.
אחרי הפיצה תהיו חייבים פסטה טרייה, כי בכל זאת חורף וחייבים משהו מיוחד. נסו את האניולטי - כיסוני בצק קטנים ורכים, עמוסים בחציל שרוף ומעושן ומסקרפונה על חמאה חומה אגוזית - מנה שמשכיחה את כל הצרות שיש בחוץ וממקדת אתכם רק בחמימות הזו שמתפשטת בבטן.
כדורי הארניצ'י הם ביס שכולו רכות גבינתית פריכה; וסלט פנצ'נלה עם האנשובי מספק מליחות בועטת ורעננות נגיסתית של ירקות טריים ועשירים, שמאזנים את כל הפחמימות והגבינה.
אבל בואו נהיה כנים, הסלט הוא מנה מדהימה, אבל אנחנו באנו בשביל הפחמימות - הבצק הפריך והפסטה הטרייה - ולכן אין לנו טיפת מצפון, וגם לכם לא צריך להיות מצפון כשאתם מזמינים את הטירמיסו המעולה של המקום. ואם זה יעודד אתכם, אז יחסית לטירמיסו אחרים, ב"בקאפיקו" הוא פחות מתוק ויותר נוטה לכיוון המרירות של הקקאו והרכות של המסקרפונה. אספרסו קטן ליד, ואתם הולכים הביתה לישון מעונגים. בהבטחה.

ימים שני-שישי 00:00-17:00, שבת 00:00-13:00
בקאפיקו - שבזי 49, תל אביב
טלפון: 03-6021111