תכירו את "האלכימאי", הבייבי החדש של המיקסולוג נועם אור. לאחר שנים בקניה, הקמה של חברת קוקטיילים והפקות שהייתה מפיקה פסטיבלי ענק ומשווקת יינות ישראליים, חזר נועם אור לארץ ופתח חברה המתמחה באירועי קוקטיילים וייעוץ לברים, כשברקע החלום לפתוח מקום משלו שיכיל את כל השואו שהוא מייצר לאחרים. 

"האלכימאי" בשוק הפשפשים הוא סוג של בועה לדעתי. ולמה אני מתכוונת? הרעש וההמולה של הברים בשוק כמעט ונעלמים כשנכנסים אליו. התכנון המדויק של האקוסטיקה, הווילונות הכבדים והעיצוב, פשוט מעלים אותם כלא היו. עד כדי כך שלכמה שעות תוכלו להרגיש שנחתם בבר אמריקאי עם מוזיקה מגניבה. הבר הענקי שבלב החלל הוא השואו של המקום והקירות שלו מעוטרים במגוון תמציות, עשבי תיבול וכלי הכנה מסורתיים של אלכימאים.
“האלכימאי” מבוסס על חוויה. המטרה של נועם היא לא רק לספק דרינק טעים, אלא שואו עוד לפני שתיקחו את הלגימה הראשונה. המקום יחסית חשוך, אבל הבר מואר במיוחד וצבעוני. כל קוקטייל מושרה לפחות שבועיים במיני תבלינים ומוגש כמעט תמיד עם הכנה מקדימה. זה יכול להיות ספרי שמספק ריח מיוחד, קרח יבש לעשן סמיך, כלים מיוחדים ועוד.

מה שותים?

קשה להעביר במילים את הטעמים של הקוקטיילים. אין ספק שתהיו חייבים לחוות אותם בעצמכם כדי להבין. אבל לדוגמא ה”ויילד ויילד וסט” מורכב מוויסקי מאנקי שולדר, אננס, תפוזים וסאוור, אבל עוד לפני הלגימה תספגו ריחות מתקתקים וארומתיים של קינמון וקפה קלויים, שמתקבלים מתערובת מעושנת ששמים על דפנות הכוס.
את ה”גולדן ג’יני” תקבלו לצד מנורת קסמים מוזהבת ובטעם עשבוני רענן על בסיס ג’ין, טימין לימוני, בזילקום ומלפפון עטוף בעשן קסום. ככה חווים את כל הקוקטיילים, ליקר שרטרז בשטיפת למון גראס, טקילה ממזרית עם צ’ילי ולימון, ברנדי עם שוקולד לבן - והכל צבעוני. עם סיפור. יודעים מה, זה ממש כיף. זה כיף כי הרבה פעמים שאנחנו יוצאים אנחנו רוצים את כל החבילה, ולא רק עוד דרינק.
מבחינת תמחור, הקוקטיילים עולים בין 55 שקלים ל-60 שקלים.

נועם אור רוקח קוקטיילים (צילום: אסף קרלה)
נועם אור רוקח קוקטיילים (צילום: אסף קרלה)

מה אוכלים?

לשמחתי המטבח של “פארוק” הוא למעשה גם המטבח של “האלכימאי”. לכן יש במקום אוכל נחמד, שמתאים לחלוקה. תמצאו בתפריט טרטר מוסר ים עם פטרוזיליה, כוסברה ונענע קצוצים דק, כרוב סגול, צנובר ולאבנה; או כרובית אפויה עם טחינה, בצל צלוי, שקדים קלויים, סחוג ירוק ובצל בסומק; ופולנטה מתירס טרי עם קוביות פולנטה אפויה ופרמז'ן. בתפריט יש גם מגוון פיצות, כמו: פיצת ארבע גבינות עם רוטב בשמל, רוקפור, צ'דר, מוצרלה, פרמז'ן וארטישוק; או פיצת כמהין עם רוטב שמנת, מחית כמהין, מוצרלה, בטטה ופטריות.
ואם אתם ממש רעבים, אז יש ניוקי פורצ'יני וערמונים ברוטב חמאה חומה; פלטת מעורב עם פרגית, כבדים ולבבות עם בצל מקורמל, שום, שרי, צ'ילי חריף, מטבוחה וטחינה; יש את פארוק בורגר בקר וכבש עם ריבת בצל, בייקון טלה, חומץ ביין לבן, חסה, איולי שמנת וצ'יפס קריספי.

האלכימאי הוא מקום שהעיר ושוק הפשפשים היו צריכים. כי יש מלא ברי קוקטיילים עם המון פאסון אבל חסרה להם הנגישות ללקוח, הדיבור בגובה העיניים ולתת ללקוח להיות חלק מהתהליך. פה מקבלים את זה לאורך כל הערב.

שני-שבת 18:00-01:00. 
מ-18:00-20:00 יש 50% הנחה על המשקאות (לא כולל סופש וחגים).
בירורים והזמנות בטלפון 054-5256345 ובאתר
נחמן 4, שוק הפשפשים