מה אתם אוהבים יותר? את המטבח היפני או התאילנדי? אוכל הודי או ויאטנמי? סביר להניח שאם אתם אוהבים אחד מהם, אתם אוהבים גם את האחרים. ואני באופן כללי, לא אוהבת להחליט החלטות קשות כאלה, ודוגלת בגישת ה"גם וגם". לכן "מינה טומיי" היא מסעדה שמראש, עוד לפני שטעמתי את התפריט החדש שלה, באה לי בטוב. חווית הבילוי לוקחת את נסועדים בה למסע קולינרי ביבשת הטעימה בעולם, עם מנות מ-5 מטבחים מובילים, שהם מאד דומים, אך גם כל כך שונים: הודו, יפן, ויאטנם, תאילנד וקוריאה. בתאבון שיהיה לנו.

הרשת האסייתית שהוקמה ב-2011 נמצאת בתהליך שינוי וריענון תפריטים, שהתחנה הראשונה שנבחרה היא יפן, והתפריט הראשון שיעבור שינוי הוא תפריט הסושי והנגירי. התפריט החדש חוזר למקורות עם שימוש בטכניקות חיתוך מסורתיות ותבלינים יפנים אותנטיים, כמו הקושו - ממרח עז טעמים המבוסס על קליפות הדרים וצ'ילי, והפפוריקה – תבלין המורכב מתערובת של דגים יבשים, זרעי שומשום, אצות קצוצות, סוכר ומלח, שניתן לפזר על גבי אורז מבושל, ירקות ודגים. 

Mare Roll במסעדת מינה טומיי  (צילום: אסף קרלה)
Mare Roll במסעדת מינה טומיי (צילום: אסף קרלה)

מה בתפריט היפני המתחדש? טמארי טונה וכבד אווז - כדורי אורז מתובלים בבוטנים חריפים ועלי מיקרו שיסו, עם טטאקי טונה אדומה, כבד אווז, איולי יוזו, שומשום-וואסבי ובצל ירוק. זה נשמע אולי כמו שילוב לא קשור, אבל הוא קשור וחצי וטעים מאד. 62 ₪. אוסקה רול –  סלמון, אבוקדו, אושינקו ועירית, עטוף בדג לבן צרוב ומעוטר בפרוסות ליים. 59 ₪. האבורי גריל - בטטה, מלפפון ואבוקדו, עטוף בסלמון צרוב וטריאקי. 49 ₪. סאן שיין – סלמון, אבוקדו ואספרגוס, עטוף באצת נורי וסלמון טמפורה. 57 ₪. אקזוטיק – סלמון, אבוקדו, אושינקו ומלפפון, עטוף בפלפל חלפיניו ותערובת פפוריקה, מעוטר בטריאקי, רוטב יפני הדרי, טוביקו וגרידת ליים. 54 ₪. Yin & Yang Roll - שמנת כמהין, שיטאקי, מלפפון ועירית, עטוף באבוקדו וסלמון, מעוטר בפניני אורז יפניים ומלח מעושן. 54 ₪, ועוד רולים רבים וטובים אחרים. 

אלה לצד המנות הקיימות, כאמור ממגוון חמשת המטבחים האסיאתיים, ומה שכיף במינה טומיי, זה שכאן מותר לערבב. מנה ראשונה תאילנדית, למשל נאמס - דפי אורז במילוי פרגית ועשבי תיבול, עם חסה, טבעות צ'ילי ורוטב תמרהינדי 58 ₪, שהיו מפתיעים ומרעננים במיוחד, מנה שניה הודית, כמו הסמוסה המהממת - כיסונים במילוי תפו''א, אפונה וזרעי חרדל שחור, עם צ'אטני מנגו, צ'אטני כוסברה ועגבניות בזיליקום 46 ₪ ואסור לכם בתכלית האיסור לפספס את הקינוחים המעולים. אנחנו צללנו לתוך פרדייז טפיוקה - פניני טפיוקה מחלב קוקוס עם רוטב
ליצ'י ומי ורדים, פירות העונה, שברי מרנג, עלי נענע וסורבה קוקוס 45 ₪ וגם בראד פודינג נהדר - שכבות בריוש ושוקולד אפוי, ברוטב אנגלס עם גלידת שוקולד 49 ₪. 

יש לציין לטובה גם את המחירים הסבירים יחסית, שנותנים תמורה מכובדת ביותר. המנות הן גדולות ובהחלט ניתנות לשיתוף. אם אתם באים בזוג. לא תצאו רעבים. 

טמארי טונה וכבד אווז במסעדת מינה טומיי (צילום: אסף קרלה)
טמארי טונה וכבד אווז במסעדת מינה טומיי (צילום: אסף קרלה)

על המטבח של מינה טומיי מנצח השף טרי פוגואנה, שעבד במסעדות בצרפת, גרמניה ורוסיה ובנוסף למד באקדמיית סושי בטוקיו.  המסעדה היא בת טיפוחם של בעלי קבוצת La Table – שרון משאלי, מאיר שלמה, דינה פישלוביץ וגדי גרנות המנכ''ל שפעילים בענף המסעדנות כבר למעלה מ-20 שנה. לרשת המצליחה קיימים כרגע 4 סניפים שממוקמים בתל אביב, חיפה, קריות, עין שמר ובמהלך אפריל-מאי 2023 צפוי להיפתח סניף חמישי ביהוד. 

מינה טומיי. רחוב הארבעה 17 תל אביב. שעות פעילות 12:00-23:00. קיים גם תפריט טבעוני. רוב המנות בתפריט ניתנות להתאמה ללא גלוטן.