לא מעט חובבי אוכל ישראלים שמטיילים בצרפת מוצאים דרך לשלב עצירה במסעדה של רובושון, ולו בכדי לאכול את הפירה המפורסם. והנה לאחר הרבה שמועות והתרגשות נפתחה בתל אביב מסעדת "ל'אפוק" מבית רובושון.
"ל'אפוק" (L’ Époque) נפתחה בקומת הכניסה של מלון אלקונין. זוהי המסעדה הראשונה בארץ של קבוצת רובושון (המעוטרת ב-31 כוכבי מישלן), ומוביל אותה השף דויד אלבס, מי שהיה יד ימינו של השף האגדי ז’ואל רובושון במשך יותר מ-20 שנה. אלבס הוא מי שמוביל של הקבוצה לאחר מותו רובושון. שף המסעדה יוג’ין קובאל “מנצח” על תפריט המלון, ויגשים חלום ישן של רובושון - להקים מסעדה בעיר הלבנה.
על פי התכנון, המסעדה בתל אביב קלילה יותר מהמסעדה בפריז, והיא משלבת בתפריט גסטרונומיה צרפתית עם חומרי גלם מקומיים ותיבול מזרח ים-תיכוני. לצדן יככבו מנות דגל של רובושון והקינוחים הפריזאים, וכל זאת בליווי סומליה ויינות וינטג’ מעולים מצרפת ומישראל. המסעדה כוללת 80 מקומות, וכן חלל אירוח פרטי ל-20 איש. בנוסף, במקום יש בר קוקטיילים מעוצב וטעים. העיצוב, בצבעי תכלת ובז’, שואב השראה מצילומי ארכיון של המלון ושל תל אביב של שנות ה-30 של המאה ה-20.
לצד הקלילות, המטרה היא להביא לארץ את הקלאסיקות המפורסמות של רובושון: הפירה המפורסם גדוש החמאה, ביצה עלומה קריספית עם קוויאר מקומי, החמאה והקרואסונים העשירים שנעשים ונאפים במקום ועוד.
התפריט עצמו מחולק למנות ראשונות קרות וחמות, מנות דגים ובשרים ומנות הדגל של ז’ואל רובושון, וכמובן קינוחים מושחתים.

ביצה עלומה ב-320 שקל

השיחה סביב הפתיחה של המסעדה היא כמובן סביב המחיר. זאת מסעדה יקרה, ובהתאם לכך - האווירה המעונבת של הצוות והנראות היוקרתית בכל פינה.
המנות הראשונות מתומחרות סביב 90-75 שקל, כשביצת הקוויאר המפורסמת תעלה 320 שקל. המנות העיקריות יתחילו מ-100 שקל למנת ריזוטו, ויאמירו עד ל-300+ שקל למנה זוגית של כתף טלה קונפי עם פירות יבשים.
קיבלתי את הזכות לטעימה מוקדמת של חלק מהתפריט, מהביצה העלומה עם קוויאר מנחל הדן שהייתה נהדרת, דרך הטלה קונפי ופירה הרובושון המפורסם ועד ללובסטר המקורמל. אין מה לומר, האוכל טעים. המשחק עם חומרי הגלם המקומיים מתבטא בתוספת הפירות היבשים לטלה או קרם חציל וטחינה למנת הדג - לפעמים זה עובד מעולה ולפעמים ממש לא.
האם זה שווה את המחיר? קשה לי לומר. הביצה אומנם ממש טעימה ומיוחדת, אבל המחיר מוגזם. מנת הטלה לעומתה יותר גדולה ומשביעה, וחוץ מזה - אתם משלמים על השם, על המותג, ובכל טיול בחו”ל לא הייתם ממצמצים לאכול ארוחה במסעדת מישלן ב-200 יורו, אז תחשבו בהתאם.
אני בטוחה שהמסעדה תיצור את הבאזז הנכון. יהיו מלא קטילות וזעקות שבר על המחיר, ולדעתי גם המסעדה תעשה את ההתאמות שלה ככל שהזמן יעבור. כך או כך - זו בשורה נהדרת לסצנה המקומית.
במקביל, המסעדה תאפה בעצמה את מאפי הבוקר והבגטים, והחמאה תגיע מצרפת, כך שאם יש משהו שהייתי מתחילה איתו, זה איזה קרואסון ובגט עם חמאה, כי הם היו מעולים ברמה יוצאת דופן.

 ל'אפוק - לילנבלום 6, תל אביב. לא כשר